• 11-02-2026, 23:04:32
    #10
    Bu tarz durumlarda belediyeye zararınızla beraber şikayette bulunup zararınızı karşılamasını isteyebiliyorsunuz diye biliyorum tabii siz sadece ampulden olmuşsunuz sıkıntı yok
  • 11-02-2026, 23:06:02
    #11
    kimyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu tarz durumlarda belediyeye zararınızla beraber şikayette bulunup zararınızı karşılamasını isteyebiliyorsunuz diye biliyorum tabii siz sadece ampulden olmuşsunuz sıkıntı yok
    Hocam ampül için uğraşılmaz bence.
    teşekkürler.
  • 11-02-2026, 23:34:29
    #12
    İbrahimH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ampül için uğraşılmaz bence.
    teşekkürler.
    Elektriği giden evlerin hattı ayrıdır. normalde kapalı sistem dağıtım olur şehir şebekesinde yani o mıntıkayı 2-3-5 ayrı noktadan beslerler. trafolardan devreden çıkan olursa diğerleri devam eder.
    Ama tek trafonun beslediği dallı sistemse köy gibi yerde bahsettiğin gibi olabilir.
  • 11-02-2026, 23:36:03
    #13
    IRACE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektriği giden evlerin hattı ayrıdır. normalde kapalı sistem dağıtım olur şehir şebekesinde yani o mıntıkayı 2-3-5 ayrı noktadan beslerler. trafolardan devreden çıkan olursa diğerleri devam eder.
    Ama tek trafonun beslediği dallı sistemse köy gibi yerde bahsettiğin gibi olabilir.
    Köy değil hocam şuan en yüksek nüfuslu mahallesi
    Konu açtıktan 5-10 dk sonra elektrik gitti geri gelince lambalar vb. düzledi.
  • 11-02-2026, 23:55:36
    #14
    Birde Akım sıçramaz Gerilim sıçrar. Gerilim yükseldiği için Akımda yükselir mutlaka ve cihazın harcadığı güç yani Watt yükselir cihaz bozulur. Bu sebepten elektronik cihazlarda veya basit prizlerde akım koruma diye pazarlanıyor ama Gerilim koruma üzerinde planlama yapılır. Akım koruma diye bir model değildir bunlar. Akım koruma çok daha komplex yapılarda olur. Prizlere konan NTC ile olmaz. İyiki Elektrik okumuşum
  • 11-02-2026, 23:55:45
    #15
    Ana dağıtım direklerinde bildiğin eski tip sigorta vardır.
    Her ihtimale karşı onlar eriyerek sistemi korur.
    Muhtemelen voltaj değeri artığında fazla amper çeken bir yük olmadı ki size kadar yansımış.
    Ya da düşük amer yüksek voltaj geldi sistem bi şekilde pasif oldu.
    İlginç bir problem

    Bir diğer ihtimal yakın civara yıldırım vs düşmüş olabilir mi?
  • 11-02-2026, 23:58:02
    #16
    mhls adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ana dağıtım direklerinde bildiğin eski tip sigorta vardır.
    Her ihtimale karşı onlar eriyerek sistemi korur.
    Muhtemelen voltaj değeri artığında fazla amper çeken bir yük olmadı ki size kadar yansımış.
    Ya da düşük amer yüksek voltaj geldi sistem bi şekilde pasif oldu.
    İlginç bir problem

    Bir diğer ihtimal yakın civara yıldırım vs düşmüş olabilir mi?
    Sağanak yağıyordu hocam o sıra şuan yağmıyor.
    Yıldırımdan fikrim yok.
  • 12-02-2026, 00:00:33
    #17
    mhls adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ana dağıtım direklerinde bildiğin eski tip sigorta vardır.
    Her ihtimale karşı onlar eriyerek sistemi korur.
    Muhtemelen voltaj değeri artığında fazla amper çeken bir yük olmadı ki size kadar yansımış.
    Ya da düşük amer yüksek voltaj geldi sistem bi şekilde pasif oldu.
    İlginç bir problem

    Bir diğer ihtimal yakın civara yıldırım vs düşmüş olabilir mi?
    Elektrik mi okudun sende?
  • 12-02-2026, 12:12:06
    #18
    IRACE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektrik mi okudun sende?
    Hayır,
    Elektrik okumadım ama sahaya gelen kişilerle sohbet vs ediyordum. Onlarla beraber sohbet ederken edindiğim bilgiler.