Evet arkadaşlar son zamanlarda gram altının soluksuz yükselişi herkesin odağında olan bir durum ama altın son 1 yılda %145 artış göstermişken gümüş son 1 yılda %371 artış göstermiş. Sizin bu konuda fikriniz nedir? Sizce gümüş bu yükselişin ardından aynı şekilde düşüş yaşar mı yoksa altın gibi ufak düzeltmelerle yukarı doğru devam eder mi? Siz yatırım tercihinizi hangi yönde yapıyorsunuz?
NOT: Bu konunun kendisi ve gelecek olan hiçbir yorum yatırım tavsiyesi niteliğinde değildir.
Gram Altın Yükseliyor Peki Ya Gümüş?
7
●432
- 29-01-2026, 09:29:18Bu deli Abd'nin başında olduğu sürece aldığınız her şey yükselir. Ama yavaş ama hızlı. Yerinde durmaz.
- 29-01-2026, 09:31:28Birçok kişi aynı fikirde aslında, kasıtlı olarak sürekli bir savaş ortamı yaratarak panik havası oluşturuyor deniyor.Deephunter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-01-2026, 09:36:34Evet, sistematik olarak kaos çıkarılıyor ve ülkelerin güçlenmesini, insanların mantıklı düşünmesi, sorgulaması, kendini geliştirmesi engelleniyor.AnkaStore adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-01-2026, 09:41:18Altın Gümüş rasyosu 1 senede 114 den 46.5 a kadar düştü, uzmanların söyledi 31-32 seviyeleri gümüş için kiritik yani gümüş ün altına karşı gideceği bir miktar daha yol olabilir ama 30 lara düşeceğine pek ihtimal vermiyorum artık sonuç ta altın da artıyor rasyonun düşmesi gittikçe zorlaşacak. Ben bu saatten sonra ne almayı nede eldekini satmayı öneririm yani bu saate kadar bu trendin dışında kalan kalmaya devam etsin, içinde olanlar girdikleri zamana göre zaten genelde fazlasıyla kardalar düşüş te zarar vermez.AnkaStore adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-01-2026, 12:02:39Gümüş 34 hafta önce konuşulmaya başladı. Yatırım arayan adam biraz araştırsa, gümüşün bu seviyelere geleceğini tahmin ederdi.
Hani ben bile bu işlere gireli 1 ay falan oluyor, gümüşten çok güzel paralar aldım.
Hatta bu forumda 23 kere yazdım, gümüşle ilgilenin diye.
Gümüşün düşüşü ani şekillerde oluyor, sonra tekrar eski seviyesine ulaşıyor, hatta daha da yükseliyor.
Bu ABDnin başında olan manyak, doların değer kaybetmesini istiyor. Dolar değer kaybedince ne oluyor? Büyük yatırımcılar madeni metallere yöneliyor: altın, gümüş, platin tarzı.
Trump doların düşmesini neden istiyor? Çünkü ihracat yapmak istiyor; ülkesindeki malları yurt dışına, globale satmak istiyor. Dolar değerli kaldıkça daha az satış yapıyor. Onun için doların bir miktar değer kaybetmesi lazım ki ülkenin satışları artsın.
Trump istediğini alıyor, çünkü Euro, dolar karşısında değer kazanmaya devam ediyor.
Yakın zamanda Avrupada bir hamle yapacak; Euronun değer kaybetmesi için adımlar atacak.
Şu an Çinde gümüş fiyatı 123 dolar civarında, ABD fiyatı ise 117 dolar civarında. Hâlâ 56 dolarlık fark var. Çin, elindeki gümüşü saklıyor; globale satılmasın, kendi ülkesinde kalsın diye çok zorlu şartlar koydu. Herkes ABD ve Çin arasındaki fiyat farkının kapanacağına inanıyor ve gümüşün daha fazla değer kazanacağını tahmin ediyor.
Çin neden gümüşü saklıyor? Çünkü gümüş, yapay zekâ, elektrikli araçlar gibi geleceğin teknolojisinde çok önemli bir yere sahip.
Peki ABDnin en büyük bankalarından biri olan Citigroupun kısa ve orta vadede gümüş için fiyat tahmini ne biliyor musunuz? 150 dolar.
Bu işin bir de savaş tarafı var. Manyak Trump gemileri İrana yolladı. Manyak Trump bir açıklama yapıyor: İranın zamanı kalmadı diye. Hooop, altın ve gümüş fırlıyor, dolar değer kaybediyor. Trump istediğini alıyor.
Şimdi de Hindistan virüsü diye bir şey çıkarttılar; yakın zamanda yine kaos çıkartabilirler.
Bunlar benim 1 hafta içinde araştırıp öğrenebildiğim şeyler. Yani kısacası, altın ve gümüş kısa vadede ani düşüşler yaşayabilir ama uzun vadede çok daha yüksek yerlere gelecek.
Yatırım tavsiyesi değildir.
