• 25-10-2025, 11:07:08
    #1
    Bana yapılsa asla affetmem dediğiniz ne var?
    Ve gerçekten bu istemediğiniz şeyi bir kişi size yapsa, ardından bir süre sonra sizden yardım istese. Yardım eder misiniz?


    Bu iki soru aslında çok şeyi ortaya çıkartıyor. Kişinin kendi egosu, karakteri, vicdanı ve bir çok şey hakkında değerli sonuçlar veriyor.
    Test etmek istiyorsanız bu iki soruyu kendinize sormayı deneyebilirsiniz.
    Asla affetmem dediğiniz şey her hangi bir şey olabilir. örneğin ben, ticaret yaptığım kişi arkamdan iş çeviriyorsa o kişiyi asla affetmem diye düşünüyorum, fakat bir gün yardıma ihtiyacı olsa ve benden yardım istese. İnsanlık namına yardım eder miyim, vicdanım mı yoksa tecrübelerim mi ağır basar bilemiyorum.
    Siz ne düşünüyorsunuz?
  • 25-10-2025, 11:09:16
    #2
    Arkadan iş çevirip yardıma size geliyorsa bunun adı kullanmaktır hocam. Sen sağ ben selamet der geçerim.
  • 25-10-2025, 11:10:48
    #3
    MelihKabak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadan iş çevirip yardıma size geliyorsa bunun adı kullanmaktır hocam. Sen sağ ben selamet der geçerim.
    Örnek verdim hocam bu her şey olabilir, sadakatsizlik, aldatma gibi her şey.
    Amacım farkındalık yaratmak, forum üyelerinin seviyelerini görmek.
  • 25-10-2025, 11:13:03
    #4
    Güzel konu.
    Nankörlüğü asla affetmiyorum. İyilik yaptığımızda yaptığımız iyiliğe bin pişman edenler ile iletişimi direkt kesiyorum.
    Egoistleri, narşistleri, kendini bir şey sananları eliyorum. Bu yüzden çevrem az ama kaliteli insanların arkadaşlığıyla, dostluğuyla dolu.
  • 25-10-2025, 11:16:37
    #5
    Kubrick adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel konu.
    Nankörlüğü asla affetmiyorum. İyilik yaptığımızda yaptığımız iyiliğe bin pişman edenler ile iletişimi direkt kesiyorum.
    Egoistleri, narşistleri, kendini bir şey sananları eliyorum. Bu yüzden çevrem az ama kaliteli insanların arkadaşlığıyla, dostluğuyla dolu.
    Süper. Şimdi çevrenizdeki az ama kaliteli insanları düşünün. O kadar eleme sonucunda halen hayatınızda kalmış, başarmışlar. Peki ya bir gün elemeniz gerekirse aynı kolaylıkla eleyebilir misiniz? Daha da zoru, eledikten sonra sizden yardım istese, vicdanınızı sızlatsa yardım eder misiniz?
  • 25-10-2025, 11:20:25
    #6
    Abi tüm mesele güven. O güven bir kere kırıldı mı ne yazık ki bir daha yeri dolmuyor. Güvenin olmadığı yerde sevgi saygı hiç bir şeyde olmaz. Kimse güvenmediği insana saygı göstermez ve sevemez.
  • 25-10-2025, 11:21:38
    #7
    Aldatma, adam satma vs
  • 25-10-2025, 11:25:51
    #8
    lastasmile adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Süper. Şimdi çevrenizdeki az ama kaliteli insanları düşünün. O kadar eleme sonucunda halen hayatınızda kalmış, başarmışlar. Peki ya bir gün elemeniz gerekirse aynı kolaylıkla eleyebilir misiniz? Daha da zoru, eledikten sonra sizden yardım istese, vicdanınızı sızlatsa yardım eder misiniz?
    Açıkcası bunu yapan oldu. İletişimi kestim. Sağlık sorunu olmadığı sürece yardım edeceğimi düşünmüyorum. Sağlık sorunu sonuçta biz de insanız.
    Kusursuz insanlar değiliz. Kusurlarımız bizi belirliyor. Fakat bazı insanlarda öyle kusurlar var ki kendini "insanın" da aşağısına çekiyor. Kendini aşağıya çektiği gibi seni de çekmeye çalışıyor. Bu tarz insanlara hayatımda yer vermiyorum. Tek istediğim normal bir insan olması. Kibirli olmaması, egoist olmaması, narşist olmaması (en tehlikelisi, ileri seviye, direkt kaçmak lazım). Çok bir şey istemiyorum aslında.
  • 25-10-2025, 11:59:20
    #9
    Siz ne düşünüyorsunuz? @serterefendi; Bu tarz konularınızı gördüğüm için etiketlemek istedim.