• 24-10-2025, 00:03:34
    #55
    Hocam kelimesi daha ideal
    • Jonezz
    Jonezz bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 24-10-2025, 00:08:16
    #56
    Haklısın hac1m. Genelde ağzımıza pelesenk olmuş bir kelimedir. İstemeyerekte olsa söylüyoruz.
  • 24-10-2025, 00:13:17
    #57
    Bu kelimeleri sadece trafikte kullanıyorum. Gergin bir ortamda bu şekilde hitap edince nedense ters cevap veremiyorlar. 😂
  • 24-10-2025, 03:07:34
    #58
    raSearch adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Reis demek başkan demektir. Mustafa Kemal Paşa’ya TBMM’nin ilk döneminde “Reis Paşa” denmekteydi. Şaşırabilirsiniz ama Atatürk’e REİS denmekteydi..

    Reis hitabı tamamen Türkçedir.

    Diğerleri ise bizim kültürümüze ait değildir. Hitap olarak kullanmak hoş değildir.

    Buna ek olarak her önüne gelene de Reis denmez… Bir ortamda Baş olmayı hak edene Başkan yani Reis denir!

    Saygılar.
    İşin sonunda uzun adama bağlayacaksın diye bekledim
  • 24-10-2025, 03:13:40
    #59
    PropJoe;[URL="tel:1089993105" adlı üyeden alıntı:
    1089993105[/URL]]İşin sonunda uzun adama bağlayacaksın diye bekledim
    TC tarihinde “halk tarafından” kendisine “Reis” denen iki cumhurbaşkanımız vardır
  • 24-10-2025, 03:14:42
    #60
    r10 kültüründe "Hocam" vardır hayatta herhangi bir yerde kral, reis gibi kelimeleri kullananlar hep kolpacı çıktı güvenmem
  • 24-10-2025, 08:36:34
    #61
    Bu kelimeler her insana karşı kullanılmaz bence, bazı insanlar ilk konuşmayı ilk karşılamayı mesafeli ister mesafeli davranır ve buna dikkat eder, bazı insanlar için de yakın olması böyle hitaplar ile başlaması uygundur, bu kelimeleri diyenler de eğer sokak ağzı niyeti ile söylemiyor samimiyetten söylüyor ise problem olmayabilir pek samimiyetten sonuçta, ama yine de karşılarında ki insanın ilk konuşmaya mesafeli yaklaşıp yaklaşmadığını bilmedikleri için ve ilk konuşma olduğu için mesafeli bir hitap ile başlamak en doğrusudur bence
  • 24-10-2025, 14:47:41
    #62
    💎💎💎ADS Arbitraj💎💎💎
    Yaşım 40 olmuş, Reis, Kral, Başkan, Hacım, Kanka, Bro vb. yazanlara asla cevap vermem, halen yazıyor ise yaşını sorarım (genellikle benden 15-20 yaş küçük) ve yaşımı belirtirim. Sonrası zaten örf adet bilen bir arkadaş ise kendini düzeltiyor.