• 16-07-2025, 11:00:23
    #1
    Yıllardır tekkede hizmet eden bir derviş, yeni gelen birinin kısa sürede feyz alıp parladığını görünce içlenir: “Ben bunca zamandır buradayım, neden hâlâ bu hâl?” diye sorar. Şeyh tebessüm eder: “Evladım, herkesin kabı başka. Onun kabı küçüktü, tez doldu; seninki geniş, derin. Dolması zaman ister ama içine aldığı deryâ da o kadar büyük olur.”

    Buradaki derviş kimdir duyan bilen var mı?
  • 16-07-2025, 11:04:28
    #2
    Dervişi tekkede aramak lazım, burada ancak derviş nasıl bulunur şeklinde ebook bulabilirsiniz.
  • 16-07-2025, 11:08:08
    #3
    Alevi köyü mezarlığı= tekke dervişte alevi dedesidir muhtemelen
  • 16-07-2025, 11:34:45
    #4
    Belki de o derviş… biziz.
    Sabırla içimizin dolmasını bekleyen, ama zaman zaman başkalarının haline bakıp “Ben neden hâlâ buradayım?” diyen herkes…
  • 16-07-2025, 14:39:35
    #5
    chatgpt bir şeyler çıkardı:



    Bir gün Şems-i Tebrîzî, Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’ye sorar:
    "Söyle bana, Hazret-i Muhammed(sav) mi daha büyük, yoksa Bayezid-i Bistâmî mi?"
    Mevlânâ bu soruya şaşırır ve şöyle cevap verir:
    "Elbette Peygamber Efendimiz daha büyüktür."
    Şems tebessüm ederek der ki:
    "Ama Peygamber, 'Ya Rabbi seni hakkıyla bilemedik,' diyerek tevazu gösterirken, Bayezid 'Ben Sultanlar Sultanıyım; hırkamın içinde Allah’tan başka varlık yok,' diyerek yüksek bir iddiada bulunuyor."
    Bunun üzerine Mevlânâ derin bir nefes alır ve şöyle açıklar:
    "Herkesin gönlü bir kap gibidir. Peygamber Efendimiz'in gönül kabı o kadar genişti ki, ne kadar ilahî aşk ile dolarsa dolsun daima daha fazlasını arzuladı, hiç tam olarak dolmadı, sürekli susuz kaldı. Bayezid'in gönlü ise küçük bir kap gibiydi; ilahî aşktan küçük bir yudum alınca hemen dolup taştı, kendinden geçti."
    Bu zarif açıklama karşısında Şems hayranlık ve coşkuyla yere düşer, baygınlık geçirir. O günden sonra Mevlânâ ile Şems arasında hiç kopmayacak derin bir dostluk ve sevgi bağı kurulur.
  • 16-07-2025, 16:28:13
    #6
    Üyeliği durduruldu
    https://www.youtube.com/watch?v=SiCp1e3FB6U

    hocam buna bir bakın isterseniz. tam emin değilim ama.
  • 16-07-2025, 16:41:13
    #7
    Üyeliği durduruldu
    54. dakikaya bir bakar mısın?
  • 16-07-2025, 17:14:17
    #8
    angelicmoon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    54. dakikaya bir bakar mısın?
    olmak için ölmek lazım...
    hocam attın oku gittin
  • 16-07-2025, 17:17:05
    #9
    Üyeliği durduruldu
    remzikapan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    olmak için ölmek lazım...
    hocam attın oku gittin
    Alan Sen’sin, Veren Sen’sin, Kılan Sen!.. Ne Verdinse Odur. Dahî Nemiz Var