Yıllardır tekkede hizmet eden bir derviş, yeni gelen birinin kısa sürede feyz alıp parladığını görünce içlenir: Ben bunca zamandır buradayım, neden hâlâ bu hâl? diye sorar. Şeyh tebessüm eder: Evladım, herkesin kabı başka. Onun kabı küçüktü, tez doldu; seninki geniş, derin. Dolması zaman ister ama içine aldığı deryâ da o kadar büyük olur.
Buradaki derviş kimdir duyan bilen var mı?