• 17-06-2025, 14:08:45
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Aşağıdaki matematik sorusunun benzerlerini hergün sosyal medyada görüyorsunuz. BU saçma sapan işlem tarzı için bir kural konulnuş, o kürala gmöre sırasıyla işlem yaparak sonucu bulacaksınız.

    Bu tür işlem dizisi gerçek hayatta hiçbir zaman karşımıza çıkmayacak ve hiçbir işimize yaramayacak bir şeydir. Ancak eğitim sistemi bizi öyle aptallaştırdı ki, bunu düşünen sorgulayan bir kişi bile çıkmaz.

    Hadi diyelim ki böyle bir işleme ihtiyaç duyuldu, koyarsın parantezleri adam gibi işlemi yapar çözersin.

    Bu türü gereksiz zaman ve akıl israfı şeyleri görünce aklıma hep komplo teorileri geliyor. Eğitim sistemi acaba gerçekte bizi aptallaştırmak ve köleleştirmek için mi kurgulanıyor?

    Hayatta ihtiyacımız olacak o kadar çok bilgi var ki, hemen hiçbirini okullarda öğretmiyorlar.

    ***
    Elektrik elektronikle ilginiz varsa Kirchhoff Kanunları ile sizin de beyninizi patlatmışlardır. Örnek resimler için: https://www.toprakhatti.com/kirchhof...lim-kanunlari/

    Eğitimde bunlara bu kadar ağırlık verilmesi zaman israfı beyin israfıdır.



  • 17-06-2025, 14:17:16
    #2
    Mesela bence okullarda iş hayatı, vergiler, sigorta vesaire ile alakalı dersler olmalı, kendim ilk defa iş açtığımda bir ton vergi ödeyeceğimi öğrendiğimde çok şaşırmıştım insanların büyük bir kısmı benim gittiğim yoldan gidiyor çünkü ve gitmeye devam edecek, kafasında bir sürü iş planı olup nelerle karşılaşacağını bilmeyen bir sürü genç vardır. Bu kadar önemli birşey neden 12 senelik eğitim hayatında anlatılmaz?
  • 17-06-2025, 14:19:29
    #3
    Gerçek hayatta şu bu yaşanacaksa öğreneyim safsatası her ne kadar öz farkındalığı belirtse de gelişime zarar veren bir farkındalıktır, eğitimin niteliksizliği hakkında haklısınız ama her öğrenilenin tam potansiyelle kullanılması imkansızdır zaten, uydurma kurallara uyum sağlama yeteneği de boş Bi yetenek değildir, bu kuralı sadece soru bazında değiştiren sorular vardı ben üniversite sınavına girerken (bu soruyu önce - sonra + sonra / sonra * sırasına göre çözün vs).
  • 17-06-2025, 18:03:59
    #4
    Üyeliği durduruldu
    yyasin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gerçek hayatta şu bu yaşanacaksa öğreneyim safsatası her ne kadar öz farkındalığı belirtse de gelişime zarar veren bir farkındalıktır, eğitimin niteliksizliği hakkında haklısınız ama her öğrenilenin tam potansiyelle kullanılması imkansızdır zaten, uydurma kurallara uyum sağlama yeteneği de boş Bi yetenek değildir, bu kuralı sadece soru bazında değiştiren sorular vardı ben üniversite sınavına girerken (bu soruyu önce - sonra + sonra / sonra * sırasına göre çözün vs).
    Teorik bilgi tabii ki gerekli. Ancak pratikte hiçbir yerde kullanılmayacak formüllerin ve kuralların ezberletilmesi zamanın ve aklın boşa harcanmasına neden oluyor.
    Hatta benim görüşüme göre bunlar tahribat bile yapıyor. İnsanlar bu soyut ilişkileri öğreneceğim diye beynini zorluyor.

    İlgisiz bir örnek ama askerlikteki süngüleşme hareketinin saçmalığı gibi bir şey.
    Biz askerde bunu yapmak için kaç gün kaç saat eğitim alanındaydık. Ancak bu hareketin ne savaşta ne terörle mücadelede ne de savunmada hiçbir faydası yok. İçi boş gösteri hareketi.


    https://www.youtube.com/watch?v=Busu...sufkursatdemir
  • 17-06-2025, 20:15:01
    #5
    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teorik bilgi tabii ki gerekli. Ancak pratikte hiçbir yerde kullanılmayacak formüllerin ve kuralların ezberletilmesi zamanın ve aklın boşa harcanmasına neden oluyor.
    Hatta benim görüşüme göre bunlar tahribat bile yapıyor. İnsanlar bu soyut ilişkileri öğreneceğim diye beynini zorluyor.

    İlgisiz bir örnek ama askerlikteki süngüleşme hareketinin saçmalığı gibi bir şey.
    Biz askerde bunu yapmak için kaç gün kaç saat eğitim alanındaydık. Ancak bu hareketin ne savaşta ne terörle mücadelede ne de savunmada hiçbir faydası yok. İçi boş gösteri hareketi.


    https://www.youtube.com/watch?v=Busu...sufkursatdemir
    yani bunun da bi benzeri var
    https://www.youtube.com/shorts/96QVICp_MIA
    dediğim gibi, quality over quantity tartışması bu, niteliğini arttırdığımızda neredeyse aynı şeylere farklı gözle bakacağız, dediklerinize yüzde yüz hak veremiyorum ama çoğunlukla haklısınız, kağıda kod yazmayı gerektiren sınav tarzı işler gereksiz, sadece ezbere dayalı işler gereksiz. Ama tam tahribat dediğiniz noktada aslında insanlar o soyut ilişkileri yakalayabilirse çok başarılı oluyor, ama bunun oranı rasgele, herkesin anlayacağı bir sisteme geçiş yapmamız gerekiyor.