• 05-05-2025, 07:59:31
    #46
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Umarım yarın bir gün pişman olup kötülediğiniz ülkeye dönmek zorunda kalmazsınız başarılar dilerim
    Fırsatını bulsa ilk gideceklerden biri. Kıskanmayalim
  • 05-05-2025, 08:07:45
    #47
    Extralarge adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fırsatını bulsa ilk gideceklerden biri. Kıskanmayalim
    Beni kendinizle karıştırmayın dostum. Gidene güle güle nesini kıskanayım
  • 05-05-2025, 08:47:58
    #48
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Beni kendinizle karıştırmayın dostum. Gidene güle güle nesini kıskanayım
    Tabi eminim öyledir
  • 05-05-2025, 09:00:58
    #49
    Extralarge adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabi eminim öyledir
    Kişi kendinden bilir işi demişler demek ki sen can atıyorsun gitmek için Neyse gidene güle güle diyelim yine
  • 05-05-2025, 09:12:01
    #50
    Giden gittiği topluma adapte olamıyorki. TR DE kıyaslaması yapıyor. Yok markete bu bilmem kaç para. Kardeşim ne güzel gitmişsin git oraya adapte olmaya çalışsana. Burada halk zaten bitmiş herşeyin yoksunluğunu yaşıyoruz. Almanyaya adapte olamayışının ordaki mutsuzluğunun telafisi olarak tr'de kalanlara ben almanyaya geldim diyerek kendimi avutuyorsun ne yapıyorsun?
  • 05-05-2025, 09:35:36
    #51
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kişi kendinden bilir işi demişler demek ki sen can atıyorsun gitmek için Neyse gidene güle güle diyelim yine
    Yaw he he
  • 05-05-2025, 12:55:04
    #52
    Almanya bana göre tercih edilmesi gereken en son ülkelerden birisi.
    Bir kere almanca çok zor bir dil.
    Öğrenmeye yatkınlığınız yoksa çok zorlanırsınız.
    Buradaki gibi öyle e-devlet benzeri uygulamaları yok.
    Her şey dilekçe ile yürüyor.
    Çok basit şeyler için gereksiz yere beklemek zorunda kalabilirsiniz.
    Her şey kurallı kaideli.
    Memlekette aklına gelmeyecek şeylerde onlar kafaya takıyorlar.
    Emekli alman komşun varsa geçmiş ola.
    Resmen muhbirlik yaparlar.
    Sürekli gözleri senin üstünde olur.
    Emekli oldukları için çok boş vakitleri var ve en ufak bir açığında hemen şikayet ederler, kapıya not bırakırlar, arkandan seni takip ederler.
    Türk olmadıkça arkadaş edinmek de zor.
    Türk bulsan bu sefer hacı hacıyı Mekke de hesabı olur.
    Aile yoksa, arkadaş yoksa, gerçekten cehenneme dönüşebilir.
    Hayat sadece ekonomiden ibaret değil.
    Orada ki ekonomik yaşam çok daha iyi ama sosyal ilişkiler bağlamında çok zor.
    İmkanı olan, burada ciddi para kazanan için Türkiye gerçekten cennet, ama asgari ücretle hatta memur maaşıyla bile Türkiye cehennem gibi.
    İki ucu şekerli değnek anlayacağın