Almanya bana göre tercih edilmesi gereken en son ülkelerden birisi.
Bir kere almanca çok zor bir dil.
Öğrenmeye yatkınlığınız yoksa çok zorlanırsınız.
Buradaki gibi öyle e-devlet benzeri uygulamaları yok.
Her şey dilekçe ile yürüyor.
Çok basit şeyler için gereksiz yere beklemek zorunda kalabilirsiniz.
Her şey kurallı kaideli.
Memlekette aklına gelmeyecek şeylerde onlar kafaya takıyorlar.
Emekli alman komşun varsa geçmiş ola.
Resmen muhbirlik yaparlar.
Sürekli gözleri senin üstünde olur.
Emekli oldukları için çok boş vakitleri var ve en ufak bir açığında hemen şikayet ederler, kapıya not bırakırlar, arkandan seni takip ederler.
Türk olmadıkça arkadaş edinmek de zor.
Türk bulsan bu sefer hacı hacıyı Mekke de hesabı olur.
Aile yoksa, arkadaş yoksa, gerçekten cehenneme dönüşebilir.
Hayat sadece ekonomiden ibaret değil.
Orada ki ekonomik yaşam çok daha iyi ama sosyal ilişkiler bağlamında çok zor.
İmkanı olan, burada ciddi para kazanan için Türkiye gerçekten cennet, ama asgari ücretle hatta memur maaşıyla bile Türkiye cehennem gibi.
İki ucu şekerli değnek anlayacağın