• 26-02-2025, 19:30:58
    #1
    Haberlerde gördüm, bu zaten var olan bir şeydi. KYC’siz çoğu yere üye olamıyorduk. Ama dikkatimi çeken konu, 15.000₺ üzeri işlemde kimlik doğrulanacak mıymış? Öyle bir şey varmış. Bir de artık işlemlerde, gönderilen transferlerde karşı taraf iletilen kişi bilgisini mi ne görecekmiş.
    Bilgisi olan var mı? Sizce bu yararımıza mı oldu, zararımıza mı?
  • 26-02-2025, 19:33:33
    #2
    tr borsaları için geçerli hocam bugün bir müşterim binance tr den bana ücret gönderiyodu doğum tarihimi sordu binance
  • 26-02-2025, 19:35:36
    #3
    Borsalarda üyelik doğrulamak için KYC zorunluydu. Artık, ödemelerde de devlete iletilmek üzere tarafların bilgileri toplanacak.
  • 26-02-2025, 19:37:47
    #4
    Crackmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tr borsaları için geçerli hocam bugün bir müşterim binance tr den bana ücret gönderiyodu doğum tarihimi sordu binance
    O zaman cidden yürürlüğe geçiyor gibi.

    Lawliet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Borsalarda üyelik doğrulamak için KYC zorunluydu. Artık, ödemelerde de devlete iletilmek üzere tarafların bilgileri toplanacak.
    Anladım hocam, teşekkür ederim.
  • 26-02-2025, 19:41:43
    #5
    Decentralized mantıkla kurulmuş bir sistemi, devlet kontrolü altına alıp, bekçilik etmeye çalışmak, bu sistemin yapısına terstir. Ne Türkiye, ne ABD, ne de başka ülke, içerisinde ne dönüyor olursa olsun, Kripto sistemlerine müdahale etmemeli.

    Eğer kriptonun suç teşkil ettiğini düşünüyorsanız, aynı suçu IBAN ile de yaparlar, ATM'de sıra bekleyen adamı darp ederek de yaparlar. Kripto üzerinden sizin paranızın çalınması için, sizin bu sisteme girmeniz ve bu sistemde buna müsade etmeniz gerekiyor.

    Tedbir olarak hali hazırda var olan KYC'nin, aşamalarını arttırabilirsiniz. Kişileri belli sürede bir "gerçek bir kişi olup olmadığı" konusunda denetleyebilirsiniz. 3rd party kullanıcılara kesin yaptırım getirip, P2P'yi 3rd Party'den tamamen arındırırsınız. Ondan sonra belli düzeltmeler olur. Ancak, bunları siz değil, borsalar yapar. Siz ne kullanıcı ne de devlet olarak, merkezi olmayan bir sistemi bir merkeze ya da bir denetime bağlayamazsınız. Bağlarsanız, merkez bankasına müdahale eden cumhurbaşkanı misali, dünya çapında tepki alırsınız. Sonra insanlar Türkiye'ye hizmet vermeyi bırakırlar. Devletiniz, "vergi vermiyorlardı, o yüzden gittiler" der, sizde bu hikayeye inanırsınız.

    Kripto dünyası özgür bırakılmalı. İlgili borsalar KYC aşamalarını güçlendirip, AML tedbirlerini arttırmalı. Devletin burada "platformunu daha güvenli hale getir" demek dışında bir vasfı olmamalı.
  • 26-02-2025, 19:47:40
    #6
    Crackmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tr borsaları için geçerli hocam bugün bir müşterim binance tr den bana ücret gönderiyodu doğum tarihimi sordu binance
    Peki benim binance Tr hesabıma global bir firmadan ya da trust dan kripto gelemeyecek mi?
  • 26-02-2025, 23:34:58
    #7
    Erc_Orc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki benim binance Tr hesabıma global bir firmadan ya da trust dan kripto gelemeyecek mi?
    Bunu ben de merak ediyorum.