• 13-02-2025, 02:27:23
    #1
    2 gündür diş ağrısı beni bitirdi.
    8 saatte 1 almak sorun oluşturur mu?
    2 gündür böyle alıyorum
  • 13-02-2025, 02:32:00
    #2
    Hocam apranax ağır ağrı kesicilerden, tanıdığım hastaneye kaldırıldı sırf bu ilaç yüzünden. Bu arada ben de bu şekilde 3 gün içip diş ağrımı geçici durdurduğumu sanmıştım hatta apranaxı yapana bol bol teşekkür ettim fakat 4. gün gece bi anda ağrı şiddetlendi ve 2 apranax içmeme rağmen işe yaramadı. Sabah 7'den 9 a kadar kliniğin açılmasını beklemiştim.

    Ağrı kesici anlık olarak kesiyor fakat orada oluşan iltihap ciddileşirse işe yaramıyor. İşin kötüsü o gün doktorun vurduğu anestezik iğne bile ağrıyı dindirmedi. Acıdan ve ağrıdan bayılmıştım. O sebeple diş ertelemeye gelmezin bana en büyük dersi oldu.

    Ağrı varsa iltihap vardır mutlaka gidin ertelemeyin.
  • 13-02-2025, 02:36:52
    #3
    Zamanında çok diş ağrısı çeken bir insan olarak ilaç olmayan ciddi fayda gösteren iki şey önerebilirim eğer evinizde varsa can kurtarabilir. Bir tanesi karanfil bir tanesi aloevera. Karanfili ağrıyan dişin üstünde tutarsanız ciddi rahatlatma verir. Bir tane arkadaşım kanal tedavisi için ağrısının geçmesini beklerken 3 gün uykusuz kalmıştı ve ona bir karanfil verince sabah üstüme atlayıp uyandırmıştı allah razı olsun diyerek 2.si ise aloevera pek yoktur ama varsa o yaprağın içindeki jelimsi kısmı dişten ziyade o dişin olduğu etin üstünde tutmak iyi rahatlatır.
  • 13-02-2025, 02:41:54
    #4
    Eğer Apranax Forte kullanımına alışıksanız, mide koruyucu ile birlikte 12 saatte bir 550 mg Apranax Forte alabilirsiniz. Çok nadir durumlarda bu dozun üzerine 275 mg ilave edilebiliyor, ve sadece kısa süre için. Ancak, hiçbir şekilde 12x550 mg üzeri kullanım gerektirecek bir ağrınız olduğunu düşünmüyorum. Çünkü Apranax ile geçebilecek ağrı, zaten 550 mg ile doğrudan geçer. Ancak, işlemesi 1 saati geçebilir. Özellikle ağrı yüksek seviyede ise, zaman alır.

    Ağrının kaynağının ne olduğuna göre kullanacağınız ağrı kesici de değişkenlik gösterir. Çürük ağrısı, 20lik diş ağrısı, sinir ağrısı hepsi birbirinden farklı şeyler.

    Diş ağrısı dediğinizde Apranax Fort, Majezik, Arveles ve Dolorex genelde ön plana çıkıyor. Bir zamanlar Dikloron vardı, gerçekten şahaneydi. Ancak, bu ilaçların enjeksiyon olarak kullanımı ve tablet olarak kullanımı arasında dağlar kadar fark var. Örneğin, Arveles'i bir acil serviste iğne olarak vurdurun. Hiçbir ağrınız kalmaz. Aynı şey diğer ilaçlar için de geçerli.

    Arveles hem güçlü hem de hızlı tepki verir. Şişme vb yoksa, ağrı tamamen diş ile ilgili ise (iltihapsız), çok işe yarar.
    Apranax Fort daha yavaş tepki verir, ancak çok güçlü ağrılara karşı iyi gelir. Özellikle şişme vb varsa, Apranax Fort çok işe yarar.

    Baş edilemez olduğunda acil servise gitmeyi ihmal etmeyin. Şişlik varsa bir tane havlu ile buz da uygulayabilirsiniz.
  • 13-02-2025, 02:53:11
    #5
    Arveles için günlük 2 taneden fazla içme demişti, doktor. Karanfil iyi gelir fakat fazla süre ağızda tutarsanız tahriş yapabilir. Geçmiş olsun.
  • 13-02-2025, 03:05:52
    #6
    Ben dişimden rahatsız olduğumda bir kaç gün 8 saat aralıklarla içmiştim hiçbir rahatsızlık vermemişti. Ama her bünye farklı dikkat etmek lazım. Karın tok olmalı.

    Bu arada diş ağrısı için en iyi ilacın majezik olduğunu düşünüyorum.
  • 13-02-2025, 04:49:40
    #7
    Vanq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben dişimden rahatsız olduğumda bir kaç gün 8 saat aralıklarla içmiştim hiçbir rahatsızlık vermemişti. Ama her bünye farklı dikkat etmek lazım. Karın tok olmalı.

    Bu arada diş ağrısı için en iyi ilacın majezik olduğunu düşünüyorum.
    hocam bende 2 gündür 8 saatte 1 alıyorum. internetten baktım 12 saatte 1 yazılmış ondan bide buraya sorayım dedim

    Caty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer Apranax Forte kullanımına alışıksanız, mide koruyucu ile birlikte 12 saatte bir 550 mg Apranax Forte alabilirsiniz. Çok nadir durumlarda bu dozun üzerine 275 mg ilave edilebiliyor, ve sadece kısa süre için. Ancak, hiçbir şekilde 12x550 mg üzeri kullanım gerektirecek bir ağrınız olduğunu düşünmüyorum. Çünkü Apranax ile geçebilecek ağrı, zaten 550 mg ile doğrudan geçer. Ancak, işlemesi 1 saati geçebilir. Özellikle ağrı yüksek seviyede ise, zaman alır.

    Ağrının kaynağının ne olduğuna göre kullanacağınız ağrı kesici de değişkenlik gösterir. Çürük ağrısı, 20lik diş ağrısı, sinir ağrısı hepsi birbirinden farklı şeyler.

    Diş ağrısı dediğinizde Apranax Fort, Majezik, Arveles ve Dolorex genelde ön plana çıkıyor. Bir zamanlar Dikloron vardı, gerçekten şahaneydi. Ancak, bu ilaçların enjeksiyon olarak kullanımı ve tablet olarak kullanımı arasında dağlar kadar fark var. Örneğin, Arveles'i bir acil serviste iğne olarak vurdurun. Hiçbir ağrınız kalmaz. Aynı şey diğer ilaçlar için de geçerli.

    Arveles hem güçlü hem de hızlı tepki verir. Şişme vb yoksa, ağrı tamamen diş ile ilgili ise (iltihapsız), çok işe yarar.
    Apranax Fort daha yavaş tepki verir, ancak çok güçlü ağrılara karşı iyi gelir. Özellikle şişme vb varsa, Apranax Fort çok işe yarar.

    Baş edilemez olduğunda acil servise gitmeyi ihmal etmeyin. Şişlik varsa bir tane havlu ile buz da uygulayabilirsiniz.
    Hocam bugun kanal tedavisi oldum ağrım yoktu uyudum şimdi uyandım tekrar ağrım var biraz idare ediyorum az biraz şişlik var. iltihap var biyandan da augmetn kullanıyorum 3.gün oldu. bugün baya açken midem ağrıdı biraz.

    KuleliAjans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam apranax ağır ağrı kesicilerden, tanıdığım hastaneye kaldırıldı sırf bu ilaç yüzünden. Bu arada ben de bu şekilde 3 gün içip diş ağrımı geçici durdurduğumu sanmıştım hatta apranaxı yapana bol bol teşekkür ettim fakat 4. gün gece bi anda ağrı şiddetlendi ve 2 apranax içmeme rağmen işe yaramadı. Sabah 7'den 9 a kadar kliniğin açılmasını beklemiştim.

    Ağrı kesici anlık olarak kesiyor fakat orada oluşan iltihap ciddileşirse işe yaramıyor. İşin kötüsü o gün doktorun vurduğu anestezik iğne bile ağrıyı dindirmedi. Acıdan ve ağrıdan bayılmıştım. O sebeple diş ertelemeye gelmezin bana en büyük dersi oldu.

    Ağrı varsa iltihap vardır mutlaka gidin ertelemeyin.
    Hocam bugun kanal tedavisi oldum ağrım yoktu uyudum şimdi uyandım tekrar ağrım var biraz idare ediyorum az biraz şişlik var. iltihap var biyandan da augmetn kullanıyorum 3.gün oldu. bugün baya açken midem ağrıdı biraz.
  • 13-02-2025, 05:12:18
    #8
    Takva adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bugun kanal tedavisi oldum ağrım yoktu uyudum şimdi uyandım tekrar ağrım var biraz idare ediyorum az biraz şişlik var. iltihap var biyandan da augmetn kullanıyorum 3.gün oldu. bugün baya açken midem ağrıdı biraz.
    Ben size tavsiye yazarken yalnız kendi tecrübemi değil, ilaç prospektüsüne de online olarak bakıp, oradaki bilgiyi aktarıyorum. Çünkü ilaç prospektüsü esas alınması gereken yerdir. Pratikte biraz daha alınması mümkün olsa da, siz günde 2 taneyi geçmeyin. Özellikle 550 mg Apranax Forte için konuşuyorum. Emedur gibi mide koruyucu bir ilacı da, Apranaxı almadan önce mutlaka kullanın. Hem Augmentin hem de Apranax kullanıyor olmanız zaten mide sorunu yaşatır. Emedur bu sorunu ortadan kaldırır ve midenizin zarar görmesine ve sizi rahatsız etmesine engel olur. Herhangi bir eczanede "ağrı kesici ve antibiyotik alıyorum, mide koruyucu almak istiyorum" derseniz de yardımcı olurlar.

    Augmentin iltihap olduğuna işaret eder. Augmentin iltihapla baş ederken, Apranax Forte da ağrı ve şişlik ile baş eder. O bölgedeki enflamasyonu kaldırır. Aynı bölgeye, yeterince kalın bir havlu ile buz uygulayın. Çok soğutmasın, soğuk canınızı yakabilir. Soğuk uygulamak hem ağrı azaltır, hem şişlik. Apranax'ın daha etkili olmasını sağlarsınız böylece.

    Kanal tedavisi sonrası ağrı genelde "dull" biçimindedir. Türkçesi sanırım donuk ağrı. Bu ağrı tipi sinir ağrısına göre baş edilebilir bir durumda.

    Size tavsiyem, yukarıdaki şekilde ilaç + buz uygulamanız. Bunu yaptıktan sonra da ya uyuyun dinlenin, ya da kendinizi ağrıya odaklanmayacak şekilde meşgul edin. Hiçbir şey yapmayıp ağrıyı düşünürseniz, ilacın da etki süresini arttırırsınız.

    Çok geçmiş olsun
  • 13-02-2025, 11:04:13
    #9
    Apranax ağrı kesiciyi önermem, hem dozu fazla, hemde vücuta zararlı diye biliyorum. Bende apranax kullanıyordum fakat son zamanlardaki söylemlerden sonra bıraktım. Dişiniz ağrıyorsa ağrı kesiciyle yetinmeyin, hızlı şekilde dişciye gidin. Diş ağrısı bambaşka birşey çünkü.
    Ek olarak normal durumlarda Dolorex ağrı kesiciyi öneririm.