• 11-02-2025, 11:15:35
    #19
    ÖzayDemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çözüm basit, para çokomel. Para almadan iş yapılmaz, bunu zor yoldan öğrenmişsiniz.

    Bunun birde parayı verip işin peşinden koşulan kısmı var, bunun çözümü ise r10 dan sağlam insanlarla çalışmak, sözleşme yapmak, gecikirse baş şikayet konusunu geç.

    İş ahlakımı arıyorsun, onu Türkiye'de çok arama, bulabileceğini sanmıyorum.
    Tamda bunu yaşadım evet, güzel ders oldu.
  • 11-02-2025, 11:36:15
    #20
    sunucuoptimizasyon.com
    acaner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önemli bir hatırlatma yapayım değerli arkadaşlar: Index, splash vs. atmadan sadece ve sadece erişime kapatsanız dahi suçtur. Karşıdaki firma, bunu bilen ve özellikle bununla uğraşmak isteyebilecek birisiyse, ceza alırsınız. Hele hele "Dolandırıcıdır." gibi bir şey yazarsanız o çok sıkıntı, oralara girmeme gerek bile yok. Zamanında bunu bilmeden erişime kapatıp ceza alanlar oldu r10'da bile. Bu dediğim yıllar yıllar önce tabii, bir araştırın belki bulursunuz.

    Domain, hosting sizin adınıza olsa sizi kurtarır mı? Hayır. Arada sözleşme olmasa bile sizi kurtarır mı? Yazışma gibi kanıtlar varsa, hayır.

    Ne yapmak lazım peki? Parayı yasal yollarla tahsil etmeniz gerekiyor ne yazık ki. Ha adli sicil kaydınız yoktur, kanınız deli, gözünüz karadır, azıcık da hırs yaparsınız öfkeyle birlikte, riski göze alarak yapabilirsiniz. Çoğu zaman firma sahipleri yasal yollara başvurmadan parayı ödeme veya o siteyi gözden çıkarma yoluna gidiyor. Ama çoğu zaman... Her zaman değil. Risk sizin, tercih sizin. 🙂
    Hizmet sadece yazılım tarafını içermiyorsa yanında hosting domain hizmeti de mevcutsa erişime kapatmasında herhangi bir sorun çıkmaz, çünkü bu hizmetlerin de parasını ödememiş bu arkadaşlar. Haliyle ücreti ödenmemiş hosting ve domain hizmetini de doğal olarak kullanamazlar. Hosting hizmetini aylık alıyoruz ödeme yapılmadığı için hosting hizmeti durduruldu savunması yeterli.

    Adamların hiçbir hizmete beş kuruş para ödemeyip haklı çıkması mümkün değil. Sadece index atma olayı sıkıntılı marka değerine zarar vermekten yürüyebilirler onun dışındaki konularda adamlar tamamiyle haksız.
  • 11-02-2025, 12:06:09
    #21
    Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hizmet sadece yazılım tarafını içermiyorsa yanında hosting domain hizmeti de mevcutsa erişime kapatmasında herhangi bir sorun çıkmaz, çünkü bu hizmetlerin de parasını ödenmemiş bu arkadaşlar. Haliyle ücreti ödenmemiş hosting ve domain hizmetini de doğal olarak kullanamazlar. Hosting hizmetini aylık alıyoruz ödeme yapılmadığı için hosting hizmeti durduruldu savunması yeterli.

    Adamların hiçbir hizmete beş kuruş para ödemeyip haklı çıkması mümkün değil. Sadece index atma olayı sıkıntılı marka değerine zarar vermekten yürüyebilirler onun dışındaki konularda adamlar tamamiyle haksız.
    Doğru söylüyorsunuz, işin bu kısmıda var. Ödeme yapılmadı, hizmet kesildi.
  • 11-02-2025, 22:05:13
    #22
    victories adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet siteye yazı vs eklemek suç ancak erişimi tamamen kapatmak suç değildir, nasıl ki telefon faturanızı ödemezseniz hizmet kesilir, internet faturanızı ödemezseniz hizmet kapatılır, bunda da sitenin tamamen hizmete kapatılması anlaşılan ödeme gününü 10 gün geçmiş olması şartıyla hiçbir sorun çıkarmaz.
    Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hizmet sadece yazılım tarafını içermiyorsa yanında hosting domain hizmeti de mevcutsa erişime kapatmasında herhangi bir sorun çıkmaz, çünkü bu hizmetlerin de parasını ödememiş bu arkadaşlar. Haliyle ücreti ödenmemiş hosting ve domain hizmetini de doğal olarak kullanamazlar. Hosting hizmetini aylık alıyoruz ödeme yapılmadığı için hosting hizmeti durduruldu savunması yeterli.

    Adamların hiçbir hizmete beş kuruş para ödemeyip haklı çıkması mümkün değil. Sadece index atma olayı sıkıntılı marka değerine zarar vermekten yürüyebilirler onun dışındaki konularda adamlar tamamiyle haksız.
    Değerli arkadaşlar ben uyarımı yapayım, inanıp inanmamak size kalmış. Sunucu, domain olayı ayrı bir şey. Kendi büromuzda benzer dosyalar oldu, bunları iletemem ne yazık ki fakat dediğim gibi zaman zaman R10'da yaşayanlar da oldu. Bunlara göz atabilirsiniz. Veya konuyla ilgili yetkin bir avukattan yüz yüze bilgi alabilirsiniz şehrinizde.

    Tekrar altını çizeyim. Amacım muhalefet olmak değil; en azından bu yorumu okuyan bir kişi dahi olsa faydalı olabilmek. Çünkü hem genel iş ahlâkı hem de kendi mantık çerçevem doğrultusunda web yazılımcı tarafı bence sonuna kadar haklı. Ama hukuk sadece bunlara bakmıyor ne yazık ki.