• 24-07-2024, 04:22:27
    #19
    YGTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Barınağa koymayacaksın. Burada Muğla'da bir üniversiteye doğal yaşam parkı yapılmış. Tamamen ormanlık bir alan ve hayvanlar doğal ortamlarında bir arada yaşıyor.

    Sahipsiz sokak hayvanları kontrollü bir şekilde toplatılmalı ve bu süreç titizlikle yürütülmeli. Toplanan hayvanlar için çeşitli gruplandirma ve kategori sistemi kullanarak daha sistematik bir yönetim sağlanmalı ve uygun personeller atanmalı.

    Tüm bunlara rağmen rehabilite olmamış, sağlıksız, acı çeken veya rahatsız hayvanlar uyutulmalı.

    Yani itlaf ilk değil, en son çözüm olarak uygulanarak bu süreci yıkmak yerine desteklemeli.

    Var mı bir itirazın?
  • 24-07-2024, 04:22:55
    #20
    Dixon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam birçok çocuk hayatında bir hayvan beslemeden, temas etmeden ergenlik çağına geliyor. Bırak köpeği koyun, kuzu bile görmemiş ne olduğunu bile bilmeyen çocuklar var. Benim bahçeme girip köpeğe sopayla vurduktan sonra köpek ısırınca, kıyameti koparan komşularım var. Benim özel mülkümde senin ne işin var demeye dilim varmıyor.

    Apartman dairesinde tablet ve bilgisayara gömülü sokaktan, canlılardan, doğadan ve insanlardan soyut bir nesil yetiştiriliyor. Allah sonumuzu hayır etsin.
    Valla hocam, benim köpeğime biri öyle sopayla vuracak, benim evimin sınırları içerisindeyse tak diye keserim hesabını.
    Hayırdır gelip bahçede ki köpeğe vurmak? Bahane ney çocuk. Ulan başka çocuklarda var parkta, abi sevebilir miyiz diye yanıma gelip izin alıp yavaş yavaş okşayarak seven. Onlar çocuk da bunlar ne?
    Kimse kusra bakmasın o çocuklar geleceğin serserileri.
    Şahsen köpeklerin onlardan daha çok yaşamya hakları var.
  • 24-07-2024, 04:25:37
    #21
    Üyeliği durduruldu
    Vigo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neresi saçma geldi?
  • 24-07-2024, 04:38:28
    #22
    cani insanlar öbür tarafta nasıl hesap verecekler acaba toplatırsın barınaklara alırsın ona lafım yok öldürmek nedir
  • 24-07-2024, 04:51:35
    #23
    Blackbirdtech adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Valla hocam, benim köpeğime biri öyle sopayla vuracak, benim evimin sınırları içerisindeyse tak diye keserim hesabını.
    Hayırdır gelip bahçede ki köpeğe vurmak? Bahane ney çocuk. Ulan başka çocuklarda var parkta, abi sevebilir miyiz diye yanıma gelip izin alıp yavaş yavaş okşayarak seven. Onlar çocuk da bunlar ne?
    Kimse kusra bakmasın o çocuklar geleceğin serserileri.
    Şahsen köpeklerin onlardan daha çok yaşamya hakları var.
    dostum iyimisin ya sen? başıboş köpekler toplanıyor kim niye kopeğine vursun o çocuklar geleceğin serserileri derken? nasıl bir zihniyetdesiniz bilmiyorum ama şuan siz köpekler çocuklardan daha onemli demek istediniz? çocuğunuz varmı sizin hocam merak ettim bu arada
  • 24-07-2024, 04:59:08
    #24
    slowy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dostum iyimisin ya sen? başıboş köpekler toplanıyor kim niye kopeğine vursun o çocuklar geleceğin serserileri derken? nasıl bir zihniyetdesiniz bilmiyorum ama şuan siz köpekler çocuklardan daha onemli demek istediniz? çocuğunuz varmı sizin hocam merak ettim bu arada
    çocuklar osuruk gibidir herkes kendininkine tahammül eder
  • 24-07-2024, 05:08:50
    #25
    slowy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dostum iyimisin ya sen? başıboş köpekler toplanıyor kim niye kopeğine vursun o çocuklar geleceğin serserileri derken? nasıl bir zihniyetdesiniz bilmiyorum ama şuan siz köpekler çocuklardan daha onemli demek istediniz? çocuğunuz varmı sizin hocam merak ettim bu arada
    Var hocam çocuğum, 10 tane sokak köpeğinin arasına girip besleme yapıyor. 7 Yaşında olmasına rağmen. 3 Yıldır ne bir ıssırık aldı, ne bir havlama.
    Sokak köpeği diyorum bakın?
    Hayvan sevgisini, saygı duymayı aşılayamadıysa o aileler, merhameti, sevgiyi, iyiliği bilmiyorsa o çocuklar evet, sokak köpekleri daha değerlidir.

    Ben kızımı tek başıma 10 tane köpeğin arasında bırakıyorsam, sıfır sıkıntı çektiysem bu güne kadar, demek ki sorun köpeklerde değil.
    Hani bir de şunu savunuyorlar, demek ki o köpekler tanıyor sizi.
    Yok hocam tanımıyor, gezdiğimiz her mahalle, gittiğimiz her tatilde de aynı konu.
    Çocuk çocukluğunu, aile aileliğini, bilirse bu olayların hiç biri yaşanmazdı.

    Ben çocuğumu yeterince güzel yetiştirmeye çalışıyorum. Merhameti, saygıyı ve sevgiyi öğretmek ilk amacım olarak güdüyorum. Ve çok şükür de doğru bir çocuk yetiştiriyorum. Umarım ilerisi de öyle olur.
    İnsanların yetiştiremediği çocuğunun g*tunun kaygısını ben çekmek zorunda değilim. Ya da sokakta ki o canlar çekmek zorunda değil. Herkes ettiğini bulacak, diyorum ya umarım o katledilmelerine göz yumanların çocukları, kendileri aileleri bir gün o köpeklere muhtaç kalırlar.

    Konu sadece köpek değil, tüm canlılar için geçerli. Doğayı, insanı sevmeyen hayvanı sevemez. Ben evime giren sineği, böceği bile öldürmeden dışarı atan bir insanım. Fareyi öldürmeyip yakalayıp uzağa bırakan insanım. Bildiğin ölmek üzere olan arıyı besleyip evimde canlandırmış adamım.

    Hayvan sevgisi sadece köpekler değildir. Kediler, kuşlar, ve diğer tüm canlı hayvanlar için geçerlidir.
    Cinsine, ırkına tipine bakmadan sevilir.

    Ben böyle yetiştim, böyle çocuk yetiştiriyorum.
    Bu şekilde yetişmeyen çocukların da çevresine gram faydası olacağına inanmıyorum.
  • 24-07-2024, 05:12:04
    #26
    Blackbirdtech adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Var hocam çocuğum, 10 tane sokak köpeğinin arasına girip besleme yapıyor. 7 Yaşında olmasına rağmen. 3 Yıldır ne bir ıssırık aldı, ne bir havlama.
    Sokak köpeği diyorum bakın?
    Hayvan sevgisini, saygı duymayı aşılayamadıysa o aileler, merhameti, sevgiyi, iyiliği bilmiyorsa o çocuklar evet, sokak köpekleri daha değerlidir.

    Ben kızımı tek başıma 10 tane köpeğin arasında bırakıyorsam, sıfır sıkıntı çektiysem bu güne kadar, demek ki sorun köpeklerde değil.
    Hani bir de şunu savunuyorlar, demek ki o köpekler tanıyor sizi.
    Yok hocam tanımıyor, gezdiğimiz her mahalle, gittiğimiz her tatilde de aynı konu.
    Çocuk çocukluğunu, aile aileliğini, bilirse bu olayların hiç biri yaşanmazdı.

    Ben çocuğumu yeterince güzel yetiştirmeye çalışıyorum. Merhameti, saygıyı ve sevgiyi öğretmek ilk amacım olarak güdüyorum. Ve çok şükür de doğru bir çocuk yetiştiriyorum. Umarım ilerisi de öyle olur.
    İnsanların yetiştiremediği çocuğunun g*tunun kaygısını ben çekmek zorunda değilim. Ya da sokakta ki o canlar çekmek zorunda değil. Herkes ettiğini bulacak, diyorum ya umarım o katledilmelerine göz yumanların çocukları, kendileri aileleri bir gün o köpeklere muhtaç kalırlar.

    Konu sadece köpek değil, tüm canlılar için geçerli. Doğayı, insanı sevmeyen hayvanı sevemez. Ben evime giren sineği, böceği bile öldürmeden dışarı atan bir insanım. Fareyi öldürmeyip yakalayıp uzağa bırakan insanım. Bildiğin ölmek üzere olan arıyı besleyip evimde canlandırmış adamım.

    Hayvan sevgisi sadece köpekler değildir. Kediler, kuşlar, ve diğer tüm canlı hayvanlar için geçerlidir.
    Cinsine, ırkına tipine bakmadan sevilir.

    Ben böyle yetiştim, böyle çocuk yetiştiriyorum.
    Bu şekilde yetişmeyen çocukların da çevresine gram faydası olacağına inanmıyorum.
    yetiştirememekle ne alakası var??? geçen kopeği beslemek isteyen bir çocuğun köpek elini ısırdı. sizin çocuğunuzun canı yanmıyor diye köpekler uyutulmasınmı hocam? diğer çocukların canı yansın diyorsunuz tabi aklınızca?
  • 24-07-2024, 07:02:56
    #27
    Kendini ilah sayanlar..