• 10-06-2024, 16:27:07
    #1
    Merhabalar,

    Yurtdışında bulunan borsada Euro ile alım-satıp işlemim oldu. Acil nakite sıkıştığım için elimde bulunan hisseleri zarar ile sattım.

    Para yurtdışından buraya, Enpara’da bulunan hesabıma geldi fakat banka benden bir yazı istedi.

    Bu yazıda “ gönderilen tutarın kâr payı olduğu “ yazısı yazmamı ve tarih imza atıp göndermemi istediler.

    Benim burada çekincem şu;

    Tutar 3.700’dü, sanırım kesintiler ile 3250 yansımış hesaba. Hem borsa kesmiş hem transfer ücreti hemde banka…

    Şimdi birde bunun üstüne bana vergi çıkarsa zaten zarar ile sattığım hisselerden hepten zarara gireceğim. Yani ortada kâr mâr bir şey yok…

    Bunu nasıl çözebilirim acaba?
  • 10-06-2024, 16:33:45
    #2
    dijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    Yurtdışında bulunan borsada Euro ile alım-satıp işlemim oldu. Acil nakite sıkıştığım için elimde bulunan hisseleri zarar ile sattım.

    Para yurtdışından buraya, Enpara’da bulunan hesabıma geldi fakat banka benden bir yazı istedi.

    Bu yazıda “ gönderilen tutarın kâr payı olduğu “ yazısı yazmamı ve tarih imza atıp göndermemi istediler.

    Benim burada çekincem şu;

    Tutar 3.700’dü, sanırım kesintiler ile 3250 yansımış hesaba. Hem borsa kesmiş hem transfer ücreti hemde banka…

    Şimdi birde bunun üstüne bana vergi çıkarsa zaten zarar ile sattığım hisselerden hepten zarara gireceğim. Yani ortada kâr mâr bir şey yok…

    Bunu nasıl çözebilirim acaba?
    Bu konu ile ilgili yeni çıkan yasa ile net bir şekilde bir karar varıldı diye hatırlıyorum yanlış olabilir sadece hatırladığım kadarıyla söylüyorum. Bu vergiyi ödemek zorundasınız kripto para birimlerinden dönüşümlerin vergisi tahsil edilecek artık ve bundan kaçmanızın bir yolu yok maalesef. Döviz taraflı kazançlara da aynı şekilde vergi getirildiğini duymuştum yüksek ihtimal aynı şey onun içinde geçerli ve bu durumu vergi ödemeden atlatma imkanınız mevcut değil.
  • 10-06-2024, 16:39:02
    #3
    Merhaba

    Para gönderen taraf ''ticari hesap'' dan gönderdiği için takılmışsınız denetime.
    Vergiye tabidir bu ödemeler. Yurtdışında çekseniz bile, diyelim yabancı bankada hesabınız vardır ve o hesaba çekerseniz de, en geç 1 yıl sonunda maliyeye rapor gelecek hesap hareketlerinizle ilgili.

    Dikkat etmek lazım.
  • 10-06-2024, 16:56:53
    #4
    dijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    Yurtdışında bulunan borsada Euro ile alım-satıp işlemim oldu. Acil nakite sıkıştığım için elimde bulunan hisseleri zarar ile sattım.

    Para yurtdışından buraya, Enpara’da bulunan hesabıma geldi fakat banka benden bir yazı istedi.

    Bu yazıda “ gönderilen tutarın kâr payı olduğu “ yazısı yazmamı ve tarih imza atıp göndermemi istediler.

    Benim burada çekincem şu;

    Tutar 3.700’dü, sanırım kesintiler ile 3250 yansımış hesaba. Hem borsa kesmiş hem transfer ücreti hemde banka…

    Şimdi birde bunun üstüne bana vergi çıkarsa zaten zarar ile sattığım hisselerden hepten zarara gireceğim. Yani ortada kâr mâr bir şey yok…

    Bunu nasıl çözebilirim acaba?
    Para türk lirası olarak mı geldi?
  • 10-06-2024, 17:15:14
    #5
    Hep EnPara gram sevmiyorum şunları
  • 10-06-2024, 17:25:04
    #6
    Srylius adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konu ile ilgili yeni çıkan yasa ile net bir şekilde bir karar varıldı diye hatırlıyorum yanlış olabilir sadece hatırladığım kadarıyla söylüyorum. Bu vergiyi ödemek zorundasınız kripto para birimlerinden dönüşümlerin vergisi tahsil edilecek artık ve bundan kaçmanızın bir yolu yok maalesef. Döviz taraflı kazançlara da aynı şekilde vergi getirildiğini duymuştum yüksek ihtimal aynı şey onun içinde geçerli ve bu durumu vergi ödemeden atlatma imkanınız mevcut değil.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba

    Para gönderen taraf ''ticari hesap'' dan gönderdiği için takılmışsınız denetime.
    Vergiye tabidir bu ödemeler. Yurtdışında çekseniz bile, diyelim yabancı bankada hesabınız vardır ve o hesaba çekerseniz de, en geç 1 yıl sonunda maliyeye rapor gelecek hesap hareketlerinizle ilgili.

    Dikkat etmek lazım.
    Biu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Para türk lirası olarak mı geldi?
    AOA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hep EnPara gram sevmiyorum şunları
    Herkese çok teşekkürler. Kâr edelim derken büyük zarar etmiş olduk.