Merhabalar,
Yurtdışında bulunan borsada Euro ile alım-satıp işlemim oldu. Acil nakite sıkıştığım için elimde bulunan hisseleri zarar ile sattım.
Para yurtdışından buraya, Enparada bulunan hesabıma geldi fakat banka benden bir yazı istedi.
Bu yazıda gönderilen tutarın kâr payı olduğu yazısı yazmamı ve tarih imza atıp göndermemi istediler.
Benim burada çekincem şu;
Tutar 3.700dü, sanırım kesintiler ile 3250 yansımış hesaba. Hem borsa kesmiş hem transfer ücreti hemde banka
Şimdi birde bunun üstüne bana vergi çıkarsa zaten zarar ile sattığım hisselerden hepten zarara gireceğim. Yani ortada kâr mâr bir şey yok
Bunu nasıl çözebilirim acaba?
Yurtdışından gelen paraya bloke koyuldu
5
●396
- 10-06-2024, 16:27:07
- 10-06-2024, 16:33:45Bu konu ile ilgili yeni çıkan yasa ile net bir şekilde bir karar varıldı diye hatırlıyorum yanlış olabilir sadece hatırladığım kadarıyla söylüyorum. Bu vergiyi ödemek zorundasınız kripto para birimlerinden dönüşümlerin vergisi tahsil edilecek artık ve bundan kaçmanızın bir yolu yok maalesef. Döviz taraflı kazançlara da aynı şekilde vergi getirildiğini duymuştum yüksek ihtimal aynı şey onun içinde geçerli ve bu durumu vergi ödemeden atlatma imkanınız mevcut değil.dijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 10-06-2024, 16:39:02Merhaba
Para gönderen taraf ''ticari hesap'' dan gönderdiği için takılmışsınız denetime.
Vergiye tabidir bu ödemeler. Yurtdışında çekseniz bile, diyelim yabancı bankada hesabınız vardır ve o hesaba çekerseniz de, en geç 1 yıl sonunda maliyeye rapor gelecek hesap hareketlerinizle ilgili.
Dikkat etmek lazım. - 10-06-2024, 16:56:53Para türk lirası olarak mı geldi?dijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 10-06-2024, 17:25:04Srylius adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleBiu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleHerkese çok teşekkürler. Kâr edelim derken büyük zarar etmiş olduk.AOA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle