• 21-04-2024, 16:19:16
    #1
    Tokat'ta geçtiğimiz günlerde 200'a yakın artçı deprem oldu hala olmaya devam ediyor. Ancak artık öyle bir hal almaya başladı ki sarsıntı yokken bile sarsıldığımı hissediyorum sanki başım dönüyor sürekli, lambaya bakmaktan gözlerim kör olacak. Şuan bu satırları yazarken bile sarsılıyorum. Kafayı yemek üzereyim. Deprem olacak öleceğiz vs. diye bir korku olduğundan değil bu sarsıntı çok kötü birşey gerçekten, yaşayanlar biliyordur. Depresyona girmiş gibi hissediyorum kendimi.

    Deprem uzmanlarının 5.6 bir deprem oldu, depremin oluştuğu bölgede daha büyük deprem oluşturacak bir fay yok, bundan sonraki depremler artçı sayılabilecek depremler diyordu. Ta ki bugüne dek.

    Bugün Üçyol/Turhal'da 4.2 büyüklüğünde bir deprem yaşandı. Türkiye'deki en tehlikeli faya yani Kuzey Anadolu Fay Hattı 10-20 Km mesafede yaşandı. Peki geçmişte bu fayda neler oldu,

    7.9 şiddetinde 1939 Büyük Erzincan depremi yaşandı 33.000 vatandaşımız hayatını kaybetti, 100.000'den fazla yaralımız vardı, 1939 Büyük Erzincan depreminde sadece Erzincan değil aynı fay hattı üzerindeki tüm şehirlerde yıkımlar ve can kayıpları yaşandı Tokat'ta bu şehirlerden sadece biriydi.

    7.0 şiddetinde 1942 Erbaa-Niksar depremi yaşandı 3.000 vatandaşımız hayatını kaybetti, yine binlerce yaralımız vardı. Evler 1-2-3'er katlı olduğundan az kayıpla deprem atlatıldı.

    Türkiye'nin en tehlikeli fayı diye deprem uzmanlarının nitelendirdiği Kuzey Anadolu Fay Hattı nitekim tekrar uyanmak üzere. Ve söylediklerine göre 6-8 şiddetinde deprem üretebilecek kapasitedeymiş.

    Allah bilir ancak siz yinede hakkınızı helal edin. Bugün ki deprem olmasaydı bunları yazmazdım.
  • 21-04-2024, 16:30:16
    #2
    Geçmiş olsun hocam, siz üstünüze düşeni yapıp tedbirinizi alın gerisi Allah'ın takdiri. Deprem bölgelerinde deprem sonrası bir çoğumuz aynı psikolojiye giriyoruz fakat daha sonra herşey gibi o da normalleşiyor...
  • 21-04-2024, 16:31:12
    #3
    Merhabalar hocam, yazdıklarınız küçük bir travmatik bir durum yaşadığınızı gösteriyor.

    Sanırım şu anda da akut tepkilerini gösteriyorsunuz. 14 gün süre içerisinde normal karşılanıyor. Lakin süreyi aştığında da bu şekilde devam ederse uzmana gözükmekte fayda var.
  • 21-04-2024, 19:07:17
    #4
    geçmiş olsun umarım olmaz daha büyüğü

    seni çok iyi anlıyorum dostum maraş depremlerinin 2sine de uyurken yakalandım sonrasında 1 yıl sağ tarafıma dönüp yattığımda deprem oluyor hissi geldi olmadığını bildiğim halde oluyordu anlamsız şekilde yeni yeni düzeldi bendeki bu durum
  • 21-04-2024, 20:27:34
    #5
    Selamlar hocam, Maraş depremlerinde Kayseri'de bende hissetim ve uyku tutmuyordu. Kalp atışımı sallanma sanıyordum. Belli bir süre verin kendiliğinden alışacaksınız. Geçmiş olsun tekrardan.
  • 21-04-2024, 20:33:07
    #6
    Dixon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tokat'ta geçtiğimiz günlerde 200'a yakın artçı deprem oldu hala olmaya devam ediyor. Ancak artık öyle bir hal almaya başladı ki sarsıntı yokken bile sarsıldığımı hissediyorum sanki başım dönüyor sürekli, lambaya bakmaktan gözlerim kör olacak. Şuan bu satırları yazarken bile sarsılıyorum. Kafayı yemek üzereyim. Deprem olacak öleceğiz vs. diye bir korku olduğundan değil bu sarsıntı çok kötü birşey gerçekten, yaşayanlar biliyordur. Depresyona girmiş gibi hissediyorum kendimi.

    Deprem uzmanlarının 5.6 bir deprem oldu, depremin oluştuğu bölgede daha büyük deprem oluşturacak bir fay yok, bundan sonraki depremler artçı sayılabilecek depremler diyordu. Ta ki bugüne dek.

    Bugün Üçyol/Turhal'da 4.2 büyüklüğünde bir deprem yaşandı. Türkiye'deki en tehlikeli faya yani Kuzey Anadolu Fay Hattı 10-20 Km mesafede yaşandı. Peki geçmişte bu fayda neler oldu,

    7.9 şiddetinde 1939 Büyük Erzincan depremi yaşandı 33.000 vatandaşımız hayatını kaybetti, 100.000'den fazla yaralımız vardı, 1939 Büyük Erzincan depreminde sadece Erzincan değil aynı fay hattı üzerindeki tüm şehirlerde yıkımlar ve can kayıpları yaşandı Tokat'ta bu şehirlerden sadece biriydi.

    7.0 şiddetinde 1942 Erbaa-Niksar depremi yaşandı 3.000 vatandaşımız hayatını kaybetti, yine binlerce yaralımız vardı. Evler 1-2-3'er katlı olduğundan az kayıpla deprem atlatıldı.

    Türkiye'nin en tehlikeli fayı diye deprem uzmanlarının nitelendirdiği Kuzey Anadolu Fay Hattı nitekim tekrar uyanmak üzere. Ve söylediklerine göre 6-8 şiddetinde deprem üretebilecek kapasitedeymiş.

    Allah bilir ancak siz yinede hakkınızı helal edin. Bugün ki deprem olmasaydı bunları yazmazdım.



    https://twitter.com/EvsenAdnan/statu...PyBqdeEog&s=19


    Icinizi bir tik rahatlatirsa. O sallanma gecmiyor uzun sure...