Kimi yandaş holdingin vergi borçları sıfırlanır hatta teşvik adı altında tonla hibe verilir, bu büyük masrafı çıkarabilmek için kiminin de akrabasından gelen para transferinden bile vergi alınmaya çalışılır. Ne olurdu şu batık ülkenin ekonomisini düzeltmeye en yukarıdan başlansa? Önce para babalarını halledin de sonra dedenin torununa iban ile gönderdiği okul harçlığından vergi alırsınız. Hiç gördünüz mü bilmem hangi şirkete, fabrikaya, holdinge vergi incelemesi başlatıldığını? Dipten tepeye çıkmak hata, diptekiler zaten dipte, elde yok avuçta yok ki dipteler, varlıklılardan başlasalar çok güzel ekonomik bir katkı olabilirdi. Neyse, artık eskiye dönülüp kayıp kaçak arttırılacak şekilde ödemeler elden verilir, kimse de kaydını tutamaz. Resmi ödeme araçları yerine takip edilemeyen nakit ve kripto gibi transferler yapılır hatta belki değerli metal, çek senet vs. artık aklınıza ne gelirse. İşletmeler fiş kesmemek için iban ile ödeme alıyorsa haberde de öyle yazacaklar, akrabaları işe karıştırdıkları dakika da insanlar panik olur, kaos başlar, bankalara bile güven azalır, ödemeler dengesi şaşar. Yapacaksan da bunu ulu orta açıklamazsın, eve giren hırsıza ben eve giriyorum hadi kaç diye haber vermek gibi bir şey olur bu. Neyse, vardır bir bildikleri diyeceğim ama hiç inanasım gelmediği için onu bile demiyorum, ülkenin sonu hayır olsun diyorum.
Haklısınız fakat güçlüye ses çıkaramıyorlar bu tüm dünyada böyle. Bu doğru değil tabi.
Güçlünün her zaman zaten alternatif seçenekleri var.
Fakiri zorlayabildiğin kadar zorlarsın yapacağı en fazla komşusuna dert yanmak olur , tabi birde zaten seçimlerde memnuniyetini dile getiriyorlar .
Zengine azıcık elini uzatsan parayı malı dövize çevirip yurtdışına gidiyor : )