
Amazon'un bir e-book mağazası var, Kindle. Bunu çoğu kişi bilir, ancak bir de fazla bilinmeyen bir sistemi var. O da şu; Amazon senin kitabını senin yerine basıp fiziksel şekilde listeliyor ve satıyor. Buradan da satış komisyonu veriyor. Yani tıpkı bir yayın evi gibi düşünebilirsiniz. İyi peki, biz yazar değiliz, nasıl bu işten para kazanacağız diyorsunuz. Yazar olmanıza gerek yok onun da çözümü var.
Kitapların iki türü var biri normal kitaplar, yani şiir, roman, akademik, hikaye gibi. Diğeri de low content yani düşük içerikli kitaplar. Boyama kitabı, ajanda, resim kitapları, el yazısı alıştırma gibi, yani yazı olarak fazla içeriği olmayan kitapları satabiliyorsunuz. En güzel tarafı da bu kitapları sizin tasarlamanıza bile gerek yok, ticari haklarıyla beraber hazır bulabilirsiniz, hem de on binlerce

Creativefabrica.com'a girip bir deneme üyeliği açın. Sanırım 7 gün süresi vardı, ondan sonra aylık 20$ falan istiyordu, ciddi yapacaksanız bu işi verip alabilirsiniz. Burada Amazon KDP kategorisine girip on binlerce hazır low content şablonlu kitabı indirip yükleyebilirsiniz. Amazon'dan nasıl hesap açılır, bu kitapların ölçüleri nasıl ayarlanır gibi teknik detayları araştırıp bulun kendiniz.
Kategori ve kitabımızı seçtikten sonra Chatgpt'e girip kitap için 300-500 kelimelik uygun bir açıklama yazısı yazdırın İngilizce tabiki. Ardından Kanva'dan hazır şablonlardan bir kapak hazırlayıp ölçülere uygun şekilde Amazon'a upload edip incelemeye gönderin, tebrikler ilk kitabınız hazır

Bu işte en önemli kriter kategori. Biz birkaç rekabeti düşük kategori bulup tamamen doldurmuştuk o kategorileri. Aç gözlülük edip multi hesaplar açmasaydık halen Amazon mağazalarımız duruyor olurdu. İşin en güzel yanlarından birisi de pasif gelir olması, yani o kitap orda durduğu sürece para kazanıyorsunuz. Dediğim gibi teknik kısmına vs girmeyeceğim, on binlerce video ve makale var İngilizce olarak, araştırıp her detayına kadar öğrenebilirsiniz. Özellikle Hintli kardeşler bu işten güzel ekmek yiyor. Siz de biraz kurcayalın, onlar yiyeceğine biraz da bizimkiler yesin