3D Yazıcı (3d baskı Sahtekarlıkları)
26
●1.532
- 29-11-2023, 01:20:05Nasıl baskı alacağınızı @androidoyuncusu; tarif etmiş, özetle parça soğutma (part cooling) fanını menüden kapatmak ya da hava kanalını (fan duct) kapatmak gerekiyor. Bunun sebebi ABS ani soğuma durumunda çekme payı yüksek olduğu için çatlama yapar, tabladan kalkar ve baskı bitmeden bozulabilir.By_ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
ABS basmak aslında zor değildir, ender 3 dahil birçok makinede basılabilir ancak kartezyen tipi açık gövde makinelerde ABS bastığınızda o model ABS'nin karakteristik özelliklerini yansıtmaz. ABS sıcağı sever, kapalı kabin tipi yazıcılarda yüksek hotend sıcaklığında ve imkân varsa chamber ısıtıcı yardımıyla kabin içinin sıcak tutularak basılması gerekir. Aktif chamber yoksa bile kapalı kabin içinde pasif olarak yeterli sıcaklık sağlandığında yine gerçek anlamda ABS basılmış olur. ABS, ASA, PC, PE, PA12 vb. mühendislik filamentleri sıcağı sever ve uygun şartlarda baskı alınması halinde mukavemeti ve sıcaklık dayanımı üreticilerin yayınladığı TDS raporlarındaki değerleri yakalayacak düzeyde yüksek olur.
Benim tavsiyem açık kasa yazıcılarla ABS basmaya uğraşmayın, düzgün baskı alana kadar harcayacağınız filamente değmez, ayrıca ev ortamında sağlığa zararlı. ABS gibi sağlam baskılara ihtiyacınız varsa ve açık yazıcı kullanıyorsanız sizin için en uygun filament PETG olur.
Est., bildiklerimi paylaştım sadece.androidoyuncusu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-11-2023, 08:51:57Ugursuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
değerli bilgiler için teşekkür ederim hocam.
pla flamentlerle normal gündelik ihtiyaç baskıları yapılabilir ama değil mi ? örneğin, kıyafet askılığı ? - 29-11-2023, 09:52:55Askılık tasarımında kesit kalınlığını arttırmak gerekebilir. Baskıda iç dolgu oranını yüzde 60 - 80 arası tutarsanız daha sağlam olur ancak yine de PLA özellikle kışlık kıyafetler için yeteri kadar dayanıklı olmayabilir. Bunun yerine PETG kullanabilirsiniz. PETG yapısında elastik modülü PLA'dan fazla olduğu için PLA kadar kırılgan değildir, yük altında esnekliği sayesinde daha iyi dayanım gösterir.By_ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yapmak istediğiniz modellerle ilgili filament seçiminde üreticilerin TDS raporlarına mutlaka bakın, ihtiyacınız ne ise ona göre çekme kuvveti, elastik modülü, kopma uzaması, ısı dayanımı ya da darbe dayanımı gibi kriterleri kendi ihtiyacınıza göre karşılaştırıp ona göre filament seçimi yapabilirsiniz.
Örnek olması için buraya yerli bir üreticinin raporunu bırakıyorum, birçok filament türünün teknik verilerini buradan inceleyebilirsiniz:
https://static.ticimax.cloud/42373/u...ima-tds-tr.pdf - 29-11-2023, 11:10:25Cr scan 01 kullanıyorum yetersiz.ZekiOzl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Oyuncaktan farkı yoktur. İphone bu konuda cr scan 01 gibi hatta ondan bile yetersiz olacağını düşünüyorum.
Shining 3D Einscan Hx 3D en popüler olanı. Daha iyileride var.
Özel yazılımı sayesinde tarama dosyalarını cad dosyalarına çevirebilirsiniz. - 29-11-2023, 12:27:26Biraz konu dışı olacak hocam ama bende hobi amaçlı baskılar yapıyorum. Plastik astar için hangi ürünü kullanıyorsunuz benim baskılarda astar çok kaliteli olmuyor önerileriniz var mı?
