By_ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
ender marka 3d yazıcılar abs flement kullanabiliyor mu hocam ?
Nasıl baskı alacağınızı @androidoyuncusu; tarif etmiş, özetle parça soğutma (part cooling) fanını menüden kapatmak ya da hava kanalını (fan duct) kapatmak gerekiyor. Bunun sebebi ABS ani soğuma durumunda çekme payı yüksek olduğu için çatlama yapar, tabladan kalkar ve baskı bitmeden bozulabilir.

ABS basmak aslında zor değildir, ender 3 dahil birçok makinede basılabilir ancak kartezyen tipi açık gövde makinelerde ABS bastığınızda o model ABS'nin karakteristik özelliklerini yansıtmaz. ABS sıcağı sever, kapalı kabin tipi yazıcılarda yüksek hotend sıcaklığında ve imkân varsa chamber ısıtıcı yardımıyla kabin içinin sıcak tutularak basılması gerekir. Aktif chamber yoksa bile kapalı kabin içinde pasif olarak yeterli sıcaklık sağlandığında yine gerçek anlamda ABS basılmış olur. ABS, ASA, PC, PE, PA12 vb. mühendislik filamentleri sıcağı sever ve uygun şartlarda baskı alınması halinde mukavemeti ve sıcaklık dayanımı üreticilerin yayınladığı TDS raporlarındaki değerleri yakalayacak düzeyde yüksek olur.

Benim tavsiyem açık kasa yazıcılarla ABS basmaya uğraşmayın, düzgün baskı alana kadar harcayacağınız filamente değmez, ayrıca ev ortamında sağlığa zararlı. ABS gibi sağlam baskılara ihtiyacınız varsa ve açık yazıcı kullanıyorsanız sizin için en uygun filament PETG olur.

androidoyuncusu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu konuda uzman olan @Ugursuz; Mustafa abidir. Ona çok teşekkür ederim bana bu mesleği sevdirdi.
Tabi yardımcı oluruz elimizden geldiği kadar
Est., bildiklerimi paylaştım sadece.