• 14-08-2023, 20:58:14
    #19
    interaktifhzmt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    öncelikle geçmiş olsun

    ŞAHSIM olarak belirtmeliyim ki , helalim ile kazandığım parayı kimseye kuruşunu bile yedirtmem. (sadece para değil elbet)

    dava 2 yıl sürebilir , sürsün...sıkıntı yok. 2 yıl sonra (elinizdeki belirttiğiniz delillere dayanarak) kazanmış olabilirsiniz. siz kazanmış olunca karşı taraf ADLİ BİLİŞİM - SİBER SUÇ işlemiş oluyor ve sabıkasına işleniyor.
    belki alacağı ceza 2 yıl altı olacak ve hapis yatmayacak. adli paraya çevirilicek ama sabıkası olacak ve adı çıkmış olacak.
    senden sonra bir başkası dolandırılırsa ve de aynı suç işlenmiş olursa mükerrer suç sayılacak ve cezası daha da artacak.

    yani sonuç olarak şikayetçi olmanızı tavsiye ederim.
    ancak öyle avukat felan tutup , direkt dava açmayın.yani boşuna para harcamayın derim. (tabiki avukat tutma hakkınızı ve faydalarını zaten biliyorsunuzdur)
    demek istediğim savcılığa suç duyurusunda bulun ve KAMU DAVASI açılmasını talep et. savcılık yeterli suç görürse kamu davası açar.
    Yok hocam kamu davası nasıl olsun? Kamu davası olması icin bir memurun gorevi basinda herhsngi bir suça bulasması gerekir ki kamuya mal olsun. Bir ogretmen ogrencisine tokat atarsa her ne kadar aile biz sikayetci degiliz dese bile savci kamu davası acabilir. Memurun gorev başında isledigi suctan dolayı açılır kamu davalari. Ortada kamu çalışanı yok. Yani memur yok.
  • 14-08-2023, 21:03:14
    #20
    Üyeliği durduruldu
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok hocam kamu davası nasıl olsun? Kamu davası olması icin bir memurun gorevi basinda herhsngi bir suça bulasması gerekir ki kamuya mal olsun. Bir ogretmen ogrencisine tokat atarsa her ne kadar aile biz sikayetci degiliz dese bile savci kamu davası acabilir. Memurun gorev başında isledigi suctan dolayı açılır kamu davalari. Ortada kamu çalışanı yok. Yani memur yok.

    hocam kamu davası davası demek ille de kamuda çalışan memur olmasını gerektirmiyor. adı kamu davası
    kamu davası : bnm avukatım yok , param da yok ama şikayetçiyim. devlet bu işe bir el atsın.delilleri incelesin,ifadeleri alsın. gerek görürse dava açsın demektir.
    kamu davasını da kim kaybederse tüm masrafları o öder.kazanan yada kaybeden olmaması durumunda dava açılmasına gerek yoktur der dosya direkt kapanır.
  • 14-08-2023, 21:54:01
    #21
    interaktifhzmt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam kamu davası davası demek ille de kamuda çalışan memur olmasını gerektirmiyor. adı kamu davası
    kamu davası : bnm avukatım yok , param da yok ama şikayetçiyim. devlet bu işe bir el atsın.delilleri incelesin,ifadeleri alsın. gerek görürse dava açsın demektir.
    kamu davasını da kim kaybederse tüm masrafları o öder.kazanan yada kaybeden olmaması durumunda dava açılmasına gerek yoktur der dosya direkt kapanır.
    Hayır hocam. Kamu davası bir bireye degil topluma veya devlet kurumuna da zarar verebilme ihtimali olan ve dedigim gibi genelde taraflardan birinin memur oldugu davalardır. Dediginiz sekilde bir aciklamasi yok. Fena sallamışsiniz ))
  • 14-08-2023, 22:00:27
    #22
    Üyeliği durduruldu
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır hocam. Kamu davası bir bireye degil topluma veya devlet kurumuna da zarar verebilme ihtimali olan ve dedigim gibi genelde taraflardan birinin memur oldugu davalardır. Dediginiz sekilde bir aciklamasi yok. Fena sallamışsiniz ))

    evet hocam dediğim gibi sallamış olabilirim. umarım bi tarafına değmemiştir.
    ancak dediğimi araştırmanı da tavsiye ederim. nitekim bilgisayar kullanabilen birisin.
    kamu davası denince aklına kamu çalışan memur gelmesini de biz de senden duymuş olduk.
    biz şimdiye kadar yanlış yere gitmişiz ve onlarca savcı yanlış dava açmış. sizin söylediğiniz şekilde doğrusunu bir gün kendilerine iletirim.

    ama bir noktada haklısınız : devlet kurumuna ve/veya başkalarına da suç verme şeklinde de değerlendirebiliriz. *********** sadece bir kişiyi dolandırmış olabilir , ama başkalarını da kurumları dolandırmayacağı ne malum diye gerekli dava açılır.
    hatta sana en güzel tavsiyem , git bir savcının taaaa kendisine sor . yada avukatına danış .

    forum üyelerinden ve konu sahibinden özel dilerim. gereksiz şekilde konu dışı cevap yazma gereği duydum.kendisine bir daha cevap verme gereği duymayacağımdan emin olabilirsiniz.
  • 14-08-2023, 22:03:08
    #23
    interaktifhzmt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet hocam dediğim gibi sallamış olabilirim. umarım bi tarafına değmemiştir.
    ancak dediğimi araştırmanı da tavsiye ederim. nitekim bilgisayar kullanabilen birisin.
    kamu davası denince aklına kamu çalışan memur gelmesini de biz de senden duymuş olduk.
    biz şimdiye kadar yanlış yere gitmişiz ve onlarca savcı yanlış dava açmış. sizin söylediğiniz şekilde doğrusunu bir gün kendilerine iletirim.

    ama bir noktada haklısınız : devlet kurumuna ve/veya başkalarına da suç verme şeklinde de değerlendirebiliriz. *********** sadece bir kişiyi dolandırmış olabilir , ama başkalarını da kurumları dolandırmayacağı ne malum diye gerekli dava açılır.
    hatta sana en güzel tavsiyem , git bir savcının taaaa kendisine sor . yada avukatına danış .

    forum üyelerinden ve konu sahibinden özel dilerim. gereksiz şekilde konu dışı cevap yazma gereği duydum.kendisine bir daha cevap verme gereği duymayacağımdan emin olabilirsiniz.
    Yukardaki ilk cumlenden anladim ki sen terbiyesiz bir kardesimizsin. Ikimizden biri yaniliyor ve sallıyor olabilir ama bir tarafına degdi vs bir soylem sadece cocuklugunu aciga cikarir. Muhtemelen inşaat vakası. Saygı duyarım ama.
  • 14-08-2023, 22:35:31
    #24
    Kamu davası sadece bir bireyin diğer bir bireye karşı açmış olduğu hak davası olmayıp bireyin topluma veya bir kurum tarafından konulmuş kurum kanununun oluşturduğu yasal hak mağduriyetinden ötürü kuruma açılan ve alınacak karar sadece davayı açan kişiyi değil de tüm kamu anlamıyla herkesi ilgilendiren durumlardan ötürü mahkemenin sadece tekil kişi ve kurum hakkında vermeyeceği kararları bağlayan davalara verilen ad.
  • 14-08-2023, 23:15:27
    #25
    UMUT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kamu davası sadece bir bireyin diğer bir bireye karşı açmış olduğu hak davası olmayıp bireyin topluma veya bir kurum tarafından konulmuş kurum kanununun oluşturduğu yasal hak mağduriyetinden ötürü kuruma açılan ve alınacak karar sadece davayı açan kişiyi değil de tüm kamu anlamıyla herkesi ilgilendiren durumlardan ötürü mahkemenin sadece tekil kişi ve kurum hakkında vermeyeceği kararları bağlayan davalara verilen ad.
    Gel de bunu terbiyesiz herife anlat. Biz yalnis biliyormusuz hocam