• 24-07-2023, 18:34:34
    #1
    Merhaba arkadaşlar oturdugum Bina kendime ait 2 katlı 220 metre kare üstkadı evim alt katı ofisim sizce degermi kurdurtmaya aylık 1.500 tl elekdirik faturası geliyor.

    10kv lık panel kurdurtmayı düşünüyorum
  • 24-07-2023, 18:42:53
    #2
    Ben kurdurdum bızım bodruma gel bi bak ıncele hosuna giderse kurdurursun

    Ben dıyorum arada bilgisayarı kapat 7/24 acık sonra diyorsun neden batarya bozuluyor
  • 24-07-2023, 18:47:26
    #3
    Projelendirmeyi biraz daha ucuza mal edebilirsen neden olmasın hocam. Ayrıca bu enerji pahalılığında güzel bir yatırım olabilir, şimdiden hayırlı olsun diyorum
  • 24-07-2023, 18:49:25
    #4
    Yeşil SEO İnt. Hiz.
    Selamlar;
    Buradan bi fiyat al istersen.

    https://www.ekonomiksolar.com/urun-k...i/hazir-paket/
  • 24-07-2023, 18:50:42
    #5
    Hesaplaması var o dataları girince üretilecek enerji miktarı çıkıyor.

    Zaten ürettiğini kullanmak değil ürettiğini satmak şeklinde sistem işliyor
  • 24-07-2023, 18:51:06
    #6
    kışın verim düşmüyor mu? bizim köyde güneş paneli var kışın şofben ile duş alınıyor su ısıtmıyor diye mantık aynı değil mi
  • 24-07-2023, 18:51:56
    #7
    RauL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar oturdugum Bina kendime ait 2 katlı 220 metre kare üstkadı evim alt katı ofisim sizce degermi kurdurtmaya aylık 1.500 tl elekdirik faturası geliyor.

    10kv lık panel kurdurtmayı düşünüyorum
    Hesabı dolar üzerinden yap.
    Bugün gelen elektrik faturası 55 dolar.
    Senede ortalama 600 dolar elektrik parası verip gece gündüz elektrik kullanıyorsun.

    10 kw sistem herşey mükemmel olursa (ki olmaz depolamada ya da invertörde her zaman kayıp olur kışın verim düşer) ayda 300 kilowat enerji tasarrufu sağlar.
    Bugün ev aboneleri 2,5 lira civarı ödüyorlar sanırım.
    Yani 10kw güneş enerjisi panelinin sana ayda tasarruf ettireceği tutar 750 lira maksimum.
    Dolar bazında 30 dolar civarı.

    Sen ayrda 30 dolar senede 360 dolar tasarruf etmek için bugün peşin kaç dolar para yatıracaksın toplam yatırımın fiyatını çıkar.
    Sonra karşılaştır ve eğer işine geliyorsa yaptır.
  • 24-07-2023, 18:59:54
    #8
    Üyeliği durduruldu
    bizim evin üst katı çatı değil dam dedikleri şekildeydi 4 katlı en üst katta ben oturuyordum yukarıda da küçük bir ardiye dedikleri tarzda oda vardı dama bizzat kendim kurdum odaya da aküleri falan yerleştirdim 2-3 ayda elektrik faturam yarıdan daha aşağı düştü ama malesef ki fazla kullanamadık depremde ne var ne yok gitti tavsiyem imkanın varsa hiç düşünme ama ben herşeyi kendim yaptım herşeyi kendim aldım kendim kurdum maliyeti büyük ölçüde düşürdüm imkanın varsa kendin yap yarı yarıya düşürebilirsin masrafları
  • 24-07-2023, 20:58:03
    #9
    Bende düşünüyorum hem ev elektorgii için hemde gücü yetiyorsa kripto mining için