Değerli arkadaşlarım bugün ki gelen zamlar sonrasında nacizane bir tavsiyem olacaktır.
Evlilik kredisi ve gençlere ilk elektronik alet vergi muafiyeti bekleyen çok fazla kişinin olduğunu biliyorum.
Bundan 1 hafta önce kadar nişan yaptık. Nişan tarihi netleştirmeden önce seçim öncesinde televizyon ve süpürge gibi alacağım birkaç şeyi direk satın alıp kenara koymuştum.
Şimdilerde ise gelen zamların da etiketlere yansıması birkaç günü bulacak. Bunun öncesinde ise sizlere tavsiyem şu an ki en iyi tasarrufunuz harcama yapmak olacaktır.
Almayı düşündüğünüz ihtiyacınız olan şeyleri ertelemek yerine teknoloji mağazalarına giderek alışveriş kredisi gibi seçenekler ile satın almaya bakmanızı öneririm. Bundan birkaç ay sonra teşekkür edeceksiniz.
Gelecek kredi ve vergisiz telefon eğer fiyatlar dolar kuruna göre artışa devam etseydi beklemek mantıklıydı fakat gelen ek zamlar sonrasında mağazalar da kendi kar oranlarını belirli oranda (örnek %20) artırmış olacak. Fiyatlar daha da yükselecektir.
Yatırım tavsiyesi değildir.
En iyi tasarruf harcama yapmaktır
8
●244
- 07-07-2023, 11:29:14
- 07-07-2023, 11:33:002 yıl önce pendik'te 75 metre kare bir ev bulmuştum. 190 bin liraydı yanlış olmasın fiyatı o zaman. babama dedim ki alayım mı şurayı ne yapayım. bekle biraz acele etme dedi
çok ileri görüşlü bir adamdır babam. sağolsun. şimdi 3milyona ev bakıyorum.
- 07-07-2023, 11:35:05Eskiler maalesef zamanında bekleyerek çok faydalı işler yaptıkları için genelde böyle düşünüyorlar.PetitJoueur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bizde pedere araç için 1 yıl araba baktık, bekleyelim bekleyelim dedi.
Sonunda 2018 gibi 2014 model 80 bin km honda civic full paket 82 bin TL felan almıştı. İlginç hikayeler çıkabiliyor - 07-07-2023, 11:41:59herkesin bir hikayesi olur ya hocam. benim en güzel, en tatlı hikayem bizimkilerin istanbul'a geldiği 1986-87 yıllarına dayanıyor. istanbul'u biliyorsan belki kurtköy taraflarını bilirsin. viaport'un olduğu, sabiha gökçen'in olduğu. viaport'un arka tarafındaki rezidansların olduğu alanlara dönüp kimse bakmazmış bunlar yapılana kadar. göç ettiklerinde de, köylülerinden bir kaç kişi buralardan arsa kapatmış. bindirme usulü ama. alma vs. değil yani. çitle çeviriyorsun, bir süre sonra devlet seninle uğraşıyor ama sonunda sana veriyor o alanı. alan almış güzelce. babam da "ben tek başıma nasıl uğraşayım bunlarla" diyerek istememişumutkosse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
anlattıkça sinirlerim tepeme biniyor ya şu olayı. kurtköy çöpülüğü ve ümraniye çöplüğü yakın zamana kadar olan şeyler bu arada. sonuca baktığında, bahsettiğim bölgede evler 15-20milyon lira, ümraniye'de evler 8-10 milyon lira.
dediğin gibi eskiler sabrederek güzel şeyler yapmışlar ama bizim dönemde olmuyor bu. bunu da kabullendirmek aşırı zor eskilere. yahu babam işçi emeklisi. ek gelir vs. yok. emekli olduğunda hatırlıyorum çocuk aklımla da olsa 3 tane evimiz vardı hocam. şimdi evde 2 mühendisisiz. kredi çekip ev almayı cesaret olarak nitelendiriyoruz
olmuyor yani. ayda 50-60 bin lira seviyesinde kredi ödemeden ev sahibi falan olunmuyor. geri kalan maaşla da artık faturaları öder, peynir ekmek yer geçinir gideriz
- 07-07-2023, 11:44:30Türkiye'de çok farklı garip hikayeler var hocam. Anlatınca üzüldüm açıkçası inşallah bir noktada bu kuşağın da yüzü gülecektir.PetitJoueur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-07-2023, 11:48:22hocam ben 36 yaşındayım. iş hayatında da pozisyon olarak gelebileceğim son noktaya geldim (çalıştığım firma ve sektör için konuşuyorum). yeni nesil, iş hayatına yeni başlayan arkadaşlar için de ümitliydim yakın zamana kadar ama gerçekten ben de hiç ümit kalmadı artık. çocuğum yok henüz ama allah nasip ederse bir gün olur elbet. onu düşünüyorum şimdiden. olmamış çocuğun geleceğini düşünüyorum yahu. hani güzel olup olmayacağını değil yanlış anlaşılmasın. bu ülkede geleceği olacak mı onu düşünüyorumumutkosse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
birilerinin bu dünyada işleri iş ama allah'a şükür ömür dediğin kısa bir süre. ben dahil bu ülkeyi bu hale getiren her kim varsa olacak şeyleri umuyorum ancak diğer taraf için.
çok ileri görüşlü bir adamdır babam. sağolsun. şimdi 3milyona ev bakıyorum.
olmuyor yani. ayda 50-60 bin lira seviyesinde kredi ödemeden ev sahibi falan olunmuyor. geri kalan maaşla da artık faturaları öder, peynir ekmek yer geçinir gideriz