Aliexpress fiyatı: https://tr.aliexpress.com/item/1005005599820226.html
En ucuz Türkiye fiyatı: https://www.akakce.com/kulaklik/en-u...497595663.html
Güncel kurdan 550 TL eden ürün, bizde 1775 TL. Vergi vs. ile bu durum açıklanamaz. Konsol, telefon gibi vergisi yüksek ürün olsa belki diyeceğimde, çoğu ürün bu durumda. Bu perakende fiyatı. Eminim 100 üzeri ürün çekilse 475 TL'ye gelecektir.
Yurt dışında yaşayan arkadaşım var. Ona kargolattırıyorum. O geldiğinde ya da ben gittiğimde ürünler gelmiş oluyor. Başka türlü acele değilse, Türkiye'den elektronik eşya almamaya başladım.
Türkiye'nin Dolar Bazlı 3 Kat Pahalı Olması
8
●392
- 16-06-2023, 13:02:2921 aralık 2022 tarihinde dolar 18.60 civarında iken ürün 603 TL'ye düşmüş. Şu an dolar 23.60 olarak hesaplarsak, normalde 800-850 TL olacakken, 1775 TL olmuş. Kendi sitesinde 2300 TL'nin üzerinde. Yurt dışında saatlik kazançla alınacak ürünler, bizde haftalık kazanca eşit oluyor.KaRneL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 16-06-2023, 13:19:07Hadi getirsene 100 tane 475 liradan )))Lens adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ticaret ile uğraşmadığına eminim kardeşim.
İthalat senin düşündüğün gibi domatesi halden alıp aynı gün pazarda sarmak gibi değil.
Bugün 20 bin doları yatırırsın. 1000 adet kulakllık sipariş edersin.
1 ay malın imalatı sürer. 1 ay malın gemide kargosu sürer.
Mal gelir limana iner konteyner için 8 bin dolar ödersin.
2 ayda 28 bin dolar çıktı cebinden ve hala gelir yok.
Mallar gümrüğe girer, %20 ötv üzerine %18 Kdv eklenir. Sen daha bir ürün satmadan 36 bin dolar çıktı 400 liralık kulaklık oldu 750 lira.
Sonra sen bu ürünler çaldırmadan depolamak için para harcarsın. Bu malları piyasaya toptan satsınlar diye eleman çalıştırırsın.
Hepsinden öte bu mallara 2 sene garanti verir gümrükten çekmek için 7 bölgede teknik servis gösterirsin. Malın kullanım ömrü 5 sene boyunca parça bulundurmak zorundasın.
Hepsinden öte parayı bastın malı eline alamadan 2 ay geçti.
Malları toptan fiyatla Tüek Lirası olarak dağıttın ama herkes sana 3-6 aylık çek verdi.
Sana 6 ay sonra Türk Lirası olarak dönecek paraya bugün dolar olarak peşin pra basıyorsun.
Sen öyle 400 e alır 550 ye satarım dersen hiç uğraşma pranı faize yatır. Kimse %30 kar için ithalat yapmaz))
Yani öyle arkadaşına 1 tane ürün getirttin mi işler çok kolay.
Hadi dediğin gibi 100 tane getir bakalım dediğin fiyata gelecek mi?))) - 16-06-2023, 13:21:30Bizden daha fakir ülkelerde bile bunlar daha ucuzhakan79 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 16-06-2023, 13:40:01O zaman fiyatlar normal. Daha da zam gelmesi lazım. Konuyu sileyim hemen.digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle