Hadi getirsene 100 tane 475 liradan )))
Ticaret ile uğraşmadığına eminim kardeşim.
İthalat senin düşündüğün gibi domatesi halden alıp aynı gün pazarda sarmak gibi değil.
Bugün 20 bin doları yatırırsın. 1000 adet kulakllık sipariş edersin.
1 ay malın imalatı sürer. 1 ay malın gemide kargosu sürer.
Mal gelir limana iner konteyner için 8 bin dolar ödersin.
2 ayda 28 bin dolar çıktı cebinden ve hala gelir yok.
Mallar gümrüğe girer, %20 ötv üzerine %18 Kdv eklenir. Sen daha bir ürün satmadan 36 bin dolar çıktı 400 liralık kulaklık oldu 750 lira.
Sonra sen bu ürünler çaldırmadan depolamak için para harcarsın. Bu malları piyasaya toptan satsınlar diye eleman çalıştırırsın.
Hepsinden öte bu mallara 2 sene garanti verir gümrükten çekmek için 7 bölgede teknik servis gösterirsin. Malın kullanım ömrü 5 sene boyunca parça bulundurmak zorundasın.
Hepsinden öte parayı bastın malı eline alamadan 2 ay geçti.
Malları toptan fiyatla Tüek Lirası olarak dağıttın ama herkes sana 3-6 aylık çek verdi.
Sana 6 ay sonra Türk Lirası olarak dönecek paraya bugün dolar olarak peşin pra basıyorsun.
Sen öyle 400 e alır 550 ye satarım dersen hiç uğraşma pranı faize yatır. Kimse %30 kar için ithalat yapmaz))
Yani öyle arkadaşına 1 tane ürün getirttin mi işler çok kolay.
Hadi dediğin gibi 100 tane getir bakalım dediğin fiyata gelecek mi?)))