• 12-05-2023, 19:14:35
    #10
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazdıklarının tamamı yanlış saçma uydurma.

    1) Net kar ile reel getiri farkını öğrenmelisin . Enflasyon artarken her sene ciro ve kar rekoru kırarsın. Bir de kardan enflasyonu ve dolar enflasyonunu arındırırsan görürsün ki 5 sene öncesinden daha az kazanıyor bu şirketler. Çünkü birileri parayı pul etti.

    2) Enflasyonun nedenini bile bilmedrn ekonominin a,b,c sini bilmeden fikir üretiyorsınuz. Enflasyon doğrudan dolara değil arz talep dengesine bağlıdır. Maliyet artışı arz sıkıntısı doğurarak maliyet enflasyonu yaratır. Artık biz de hem maliyet hem talep enflasyonu var çünkü para basıp milletin cebine koyuyorşlar. Doları rezerv satarak ve şirketlere sınırlaöa getirerek suni şekilde tutuyorlar. Ama para bastıkları için talep artıypr enflason fırlıyor Herkesim cebindeki para artarsa sınılı kaynaklara kim daha çok ödetse o ulaşır fiyatlar da artar enflasyon olur..

    3) Üretici enflasyonu nedir bir araştır. Senelerdir neden üretici enflasyonu tüketici enflasyonundan açık ara yüksek çıkıyor bir bak bakalım. Tüccarlar maliyetleri artarken neden kendi maliyetlerinin altında zam yapıyorlar. Ya da yapıyorlar mı?

    4) Devletin uydurduğu enflasyon rakamına göre zam yapan her ticari işletme batar.
    Çünkü devletin kendisi de yeniden değerleme oranını enflasyonun çok üzerinde belirliyor. Çünkü kendi açıkladığı rakamı uygularsa kendi de zarar eder.

    Ekonomik okur yazarlığı olmayan insanları dört işlemle kandırmaya çalışıyorlar.

    Mesele aç gözlü satıcılar fırsatçılar değil. Mesele serbest piyasa koşulları uygularken zırva politikalar yürütülmesi.

    Memur işçi sanıyor ki yapılan maaş zamları onlara ait, onların hayatını güzelleştirmek için. Hayır sen bu ekonomik sistemin parçasısın.
    Senin cebinde dolaşıma sokulan para herkesin cebine sokulmuştur be artık değersizleşmiştir.

    Herkesin 20 bin aldığı yerde 20 binin herkesi 20 milyon aldığı yerde 20 milyonun kıymeti olmaz.
    Makro mikro iktisat bilmeyince de fırsatçılar, aç gözlüler gibi cahiller için uydurulan masallar ortaya çıkıyor.
    2022 Enflasyon oranı: TÜİK %65, ENAG %137.55

    Koç 2022'de % 425 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.
    Bim 2022'de % 181 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.
    Mavi 2022'de % 259.75 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.
    Medical 2022'De % 458.28 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.

    Ben şirketlerin karlılığının enflasyonun çok üzerinde olduğuna, haddinden fazla zam yaptıklarına ve bize geçirmelerine dem vuruyorum sen bana enflasyonun nasıl oluştuğunu anlatıyorsun. Bu söylediklerimin neyi yalan? yanlış? uydurma? Konuyu anlamadan saldırma hastalığına yakalanmışsınız geçmiş olsun.
  • 12-05-2023, 20:12:47
    #11
    Zyron adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2022 Enflasyon oranı: TÜİK %65, ENAG %137.55

    Koç 2022'de % 425 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.
    Bim 2022'de % 181 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.
    Mavi 2022'de % 259.75 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.
    Medical 2022'De % 458.28 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.

    Ben şirketlerin karlılığının enflasyonun çok üzerinde olduğuna, haddinden fazla zam yaptıklarına ve bize geçirmelerine dem vuruyorum sen bana enflasyonun nasıl oluştuğunu anlatıyorsun. Bu söylediklerimin neyi yalan? yanlış? uydurma? Konuyu anlamadan saldırma hastalığına yakalanmışsınız geçmiş olsun.
    Hocam tezinde yanılıyorsun o yüzden bu konuda ısrarcı olmaya gerek yok. Verileri boşver çok basit olarak gel şöyle son 3 senemize bakalım. 3 sene hayat kaç kat zamlandı sence. En az 4 kat bu hayatı biz yaşıyoruz yok o yıl bu kadar enflasyon yok bu yıl bu kadar şu kadar bunlarla kafanı yorma. Hayat 4 kat zamlandığı için şirketler 4 kat fazla kazanc elde etmiş gibi gözüküyor fakat o şirketler o karlılık oranlarıyla şuan daha az mal ve ürün alabiliyorlar. Yani kazançları artmadı paramız pul oldu bu konuna niye israr edersin herşeyi bilemeyiz herşeyi doğru okuyamayız yanıldığımız bir konuda yanılmışım diyebilmeliyiz.
  • 12-05-2023, 20:45:45
    #12
    Zyron adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2022 Enflasyon oranı: TÜİK %65, ENAG %137.55

    Koç 2022'de % 425 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.
    Bim 2022'de % 181 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.
    Mavi 2022'de % 259.75 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.
    Medical 2022'De % 458.28 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.

    Ben şirketlerin karlılığının enflasyonun çok üzerinde olduğuna, haddinden fazla zam yaptıklarına ve bize geçirmelerine dem vuruyorum sen bana enflasyonun nasıl oluştuğunu anlatıyorsun. Bu söylediklerimin neyi yalan? yanlış? uydurma? Konuyu anlamadan saldırma hastalığına yakalanmışsınız geçmiş olsun.
    Hala elma ile armutu karşılaştırmaya devam ediyorsun.
    Ortalama enflasyonu kendine referans alıp herkesin gelirini bu oranda arttırmasını mı bekliyorsun?
    İhracat yapan sektörlerin enflasyon kadar kar artışı mı yapması gerekiyor?
    Sağlık sektörü gibi covid yüzünden 2 senedir durma noktasında olan şirketlerin baz etkisiyle yüksek kar etmesini fırsatçılık olarak mı görüyorsun?
    Gıda sektörü gibi ortalama enflasyondan daha yüksek enflasyona sahip sektördeki firmaların ortalama enflasyonun üzerinde kar etmeleri aç gözlülük mü?

    1) BİM ağırlıklı olarak gıda malzemeler, temizlik malzemelerii satıyor. Enflasyonu BİM'de satılan ürünlere göre hesap edersen %180 üzerinde bir sonuçla karşılaşman bile muhtemel. Verilere bakmadım ama BİM nominal olarak büyürken BİM hissedarları reel olarak daha az kazanmış olabilirler. ENAG'ın enflasyonu bile ortalama enflasyon. O enflasyonu temel ihtiyaç maddeleri üzerinden hesaplasalar %200 üzerinde çıkması bile çok muhtemel.

    2) Enflasyonu sektör sektör düşünmüyorsun. Koç Türkiye'nin toplam ihracatının %7'sini tek başına yapan dev bir holding. TL değer kaybettikçe dolar bazında daha ucuza işçi çalıştırıp daha ucuza mal üretip daha rekabetçi fiyatla daha çok ihracat yapıyorlar. O zaman da adamların gelirleri senin ortaya attığın gibi sadece enflasyon oranında değil enflasyon oranında artan yurtiçi satış geliri artı ihracat geliri çarpı global enflasyon çarpı TL'nin değer kaybı şeklinde artıyor.
    Ayrıca Koç grubunun faaliyet gösterdiği alanlar, enerji, otomotiv, finans, dayanıklı tüketim malları vesaire. Otomobil fiyatları ortalama enflasyon oranında mı arttı? Bankalar düşük politika faizi nedeniyle tarihlerinin en büyük karlarını yaptılar.
    Sen bu grubun ortalama enflasyon kadar büyümesini nasıl beklersin? Koç'un faaliyet fösterdiği sektörlerde nominal olarak enflasyon oranında büyüyen bir şirket aslında reel olarak ciddi şekilde küçülür.

    3) Mavi'nin ürünleri Türkiye'de 359 mağazada dünyada 4500 satış noktasında satılıyor. Birileri Türk Lirasını değersizleştirdikçe bu firmaların fiyat rekabet güçleri artıyor. Çin'in sıfır covid politikası yüzünden tedarik zincirleri aksadığı için avrupalı şirketlerin çoğu Türkiye'ye yöneldi ve Türk markalarının önü daha önceki yıllara göre daha da açıldı.

    4) Medical ve özel sağlık sektörü 2020 ve 2021'de covid yüzünden çökmüştü. Baz etkisi ile önceki yıla göre büyük bir sıçrama yapılması çok normal. Bir de bu sağlık şirketlerinin karını dolar enflasyonundan arındırarak 5 sene önceki dolar bazındaki reel gelirleri ile karşılşaştır. Bak bakalım büyümüler mi küçülmüşler mi?

    Ekonomik okur yazarlığın düşük.
    İstatistikten hiç anlamıyorsun.
    Analitik düşünme becerin zayıf.
    Ve ısrarla 4 işlem kullanarak ekonomik analizler yapmaya çalışıyorsun.
    İşi sonunda bağladığın nokta da aç gözlülük, fırsatçılık, bize en büyük zararı biz veriyoruz gibi bilim ile alakası olmayan bir önerme.

    Sana büyük harfler ile son paragrafımı yazıyorum ve tüm iddianı çürüteceğim.
    Altta gerekli linkler var üşenmezsen kontrol et.
    https://www.ntv.com.tr/ekonomi/enfla...pkaEWzaeXXAuHQ
    https://www.bim.com.tr/FaaliyetRapor...oru%202015.pdf
    https://www.aa.com.tr/tr/sirkethaber...e-etti/633489#

    2015 yılı enflasyon oranı %8,8
    2015 yılı BİM büyüme oranı %21

    2015 KOÇ holding büyüme oranı %32
    2015 SENESİNDE KOÇ ENFLASYONUN 4 KAT ÜZERİNDE BÜYÜMÜŞ BİM ENFLASYONUN 2,5 KAT ÜZERİNDE BÜYÜMÜŞ AMA 2016 DA ENFLASYON ARTMAMIŞ.


    Ne oldu?
    2015'te enflasyonun 2-4 kat üzerinde büyüyen şirketler aç gözlü olmuyordu da bugün mü aç gözlü oluyorlar?
  • 12-05-2023, 23:50:58
    #13
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hala elma ile armutu karşılaştırmaya devam ediyorsun.
    Ortalama enflasyonu kendine referans alıp herkesin gelirini bu oranda arttırmasını mı bekliyorsun?
    İhracat yapan sektörlerin enflasyon kadar kar artışı mı yapması gerekiyor?
    Sağlık sektörü gibi covid yüzünden 2 senedir durma noktasında olan şirketlerin baz etkisiyle yüksek kar etmesini fırsatçılık olarak mı görüyorsun?
    Gıda sektörü gibi ortalama enflasyondan daha yüksek enflasyona sahip sektördeki firmaların ortalama enflasyonun üzerinde kar etmeleri aç gözlülük mü?

    1) BİM ağırlıklı olarak gıda malzemeler, temizlik malzemelerii satıyor. Enflasyonu BİM'de satılan ürünlere göre hesap edersen %180 üzerinde bir sonuçla karşılaşman bile muhtemel. Verilere bakmadım ama BİM nominal olarak büyürken BİM hissedarları reel olarak daha az kazanmış olabilirler. ENAG'ın enflasyonu bile ortalama enflasyon. O enflasyonu temel ihtiyaç maddeleri üzerinden hesaplasalar %200 üzerinde çıkması bile çok muhtemel.

    2) Enflasyonu sektör sektör düşünmüyorsun. Koç Türkiye'nin toplam ihracatının %7'sini tek başına yapan dev bir holding. TL değer kaybettikçe dolar bazında daha ucuza işçi çalıştırıp daha ucuza mal üretip daha rekabetçi fiyatla daha çok ihracat yapıyorlar. O zaman da adamların gelirleri senin ortaya attığın gibi sadece enflasyon oranında değil enflasyon oranında artan yurtiçi satış geliri artı ihracat geliri çarpı global enflasyon çarpı TL'nin değer kaybı şeklinde artıyor.
    Ayrıca Koç grubunun faaliyet gösterdiği alanlar, enerji, otomotiv, finans, dayanıklı tüketim malları vesaire. Otomobil fiyatları ortalama enflasyon oranında mı arttı? Bankalar düşük politika faizi nedeniyle tarihlerinin en büyük karlarını yaptılar.
    Sen bu grubun ortalama enflasyon kadar büyümesini nasıl beklersin? Koç'un faaliyet fösterdiği sektörlerde nominal olarak enflasyon oranında büyüyen bir şirket aslında reel olarak ciddi şekilde küçülür.

    3) Mavi'nin ürünleri Türkiye'de 359 mağazada dünyada 4500 satış noktasında satılıyor. Birileri Türk Lirasını değersizleştirdikçe bu firmaların fiyat rekabet güçleri artıyor. Çin'in sıfır covid politikası yüzünden tedarik zincirleri aksadığı için avrupalı şirketlerin çoğu Türkiye'ye yöneldi ve Türk markalarının önü daha önceki yıllara göre daha da açıldı.

    4) Medical ve özel sağlık sektörü 2020 ve 2021'de covid yüzünden çökmüştü. Baz etkisi ile önceki yıla göre büyük bir sıçrama yapılması çok normal. Bir de bu sağlık şirketlerinin karını dolar enflasyonundan arındırarak 5 sene önceki dolar bazındaki reel gelirleri ile karşılşaştır. Bak bakalım büyümüler mi küçülmüşler mi?

    Ekonomik okur yazarlığın düşük.
    İstatistikten hiç anlamıyorsun.
    Analitik düşünme becerin zayıf.
    Ve ısrarla 4 işlem kullanarak ekonomik analizler yapmaya çalışıyorsun.
    İşi sonunda bağladığın nokta da aç gözlülük, fırsatçılık, bize en büyük zararı biz veriyoruz gibi bilim ile alakası olmayan bir önerme.

    Sana büyük harfler ile son paragrafımı yazıyorum ve tüm iddianı çürüteceğim.
    Altta gerekli linkler var üşenmezsen kontrol et.
    https://www.ntv.com.tr/ekonomi/enfla...pkaEWzaeXXAuHQ
    https://www.bim.com.tr/FaaliyetRapor...oru%202015.pdf
    https://www.aa.com.tr/tr/sirkethaber...e-etti/633489#

    2015 yılı enflasyon oranı %8,8
    2015 yılı BİM büyüme oranı %21

    2015 KOÇ holding büyüme oranı %32
    2015 SENESİNDE KOÇ ENFLASYONUN 4 KAT ÜZERİNDE BÜYÜMÜŞ BİM ENFLASYONUN 2,5 KAT ÜZERİNDE BÜYÜMÜŞ AMA 2016 DA ENFLASYON ARTMAMIŞ.


    Ne oldu?
    2015'te enflasyonun 2-4 kat üzerinde büyüyen şirketler aç gözlü olmuyordu da bugün mü aç gözlü oluyorlar?

    Ya kardeşim şark kurnazlığı yapıp işine gelen yılın verisini koyarak bir yere varamazsın.

    2016 yılı enflasyon %8,5 link

    2016 yılı koçun karı 3,5 milyar link
    2016 yılı koçun büyüme oranı: büyümemiş üstüne net karı düşmüş. -100 milyon
    2016 yılı bimin karı 670 milyon
    2016 yılı bimin büyüme oranı %15 link

    2016 YILINDA KOÇ ENFLASYONUN ALTINDA KALMIŞ BİMDE % 15 BÜYÜMÜŞ ENFLASYONDA %8,5 OYSA.

    Ne oldu?

    Her sene enflasyonun 2-4 katı üzeri büyüyen şirketler 2016'da büyüyememiş mi?

    Sen git şirketlerin karının enflasyonun 2-4 katı üzerinde büyümesini normal gör ben GÖRMÜYORUM.
    Zahmet edip cevapta verme ben vermeyeceğim.