2022 Enflasyon oranı: TÜİK %65, ENAG %137.55
Koç 2022'de % 425 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.
Bim 2022'de % 181 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.
Mavi 2022'de % 259.75 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.
Medical 2022'De % 458.28 net kar artışı. Hangi oranı kabul edersen et pozitif reel getiri.
Ben şirketlerin karlılığının enflasyonun çok üzerinde olduğuna, haddinden fazla zam yaptıklarına ve bize geçirmelerine dem vuruyorum sen bana enflasyonun nasıl oluştuğunu anlatıyorsun. Bu söylediklerimin neyi yalan? yanlış? uydurma? Konuyu anlamadan saldırma hastalığına yakalanmışsınız geçmiş olsun.
Hocam tezinde yanılıyorsun o yüzden bu konuda ısrarcı olmaya gerek yok. Verileri boşver çok basit olarak gel şöyle son 3 senemize bakalım. 3 sene hayat kaç kat zamlandı sence. En az 4 kat bu hayatı biz yaşıyoruz yok o yıl bu kadar enflasyon yok bu yıl bu kadar şu kadar bunlarla kafanı yorma. Hayat 4 kat zamlandığı için şirketler 4 kat fazla kazanc elde etmiş gibi gözüküyor fakat o şirketler o karlılık oranlarıyla şuan daha az mal ve ürün alabiliyorlar. Yani kazançları artmadı paramız pul oldu bu konuna niye israr edersin herşeyi bilemeyiz herşeyi doğru okuyamayız yanıldığımız bir konuda yanılmışım diyebilmeliyiz.