Herkes kendince bişeyler yazmış. Nerdeyse herkese hak veriyorum. Konuyu açan arkadaş haklı, geçinebileceği, insanca yaşayacağı bir ücret istiyor. Makul bir istek.
"Senin durumun yine iyi, özelde işler daha kötü" diyen arkadaşlar da haklı. Özel sektörde her türlü angarya iş var, ücretsiz fazla çalışma var, 3 kişilik işi bir kişiye yükleme var, var da var...
Meselenin özü şurada aslında; çalışan herkesin insanca bir yaşam süreceği kadar gelirinin olması lazım. Bunun için de gerçekten üreten, ürettiğini de hakça paylaşan bir sistem... Bu da sosyalizmdir.
Kapitalizm adı üstünde, kapitalin(sermayenin) düzenidir, emeğiyle geçinen, çalışan insan için cehennemin öbür adıdır.
10 yıllık memurum maaşımı söylemeye utanıyorum
20
●2.620
- 13-03-2023, 00:19:37
- 13-03-2023, 06:51:26Asgari ücretliler sizden daha fazla iş yapıyor onların daha fazla alması lazım