Hocam ben 7 şiddetine kadar çok birşey olmayacağını düşünüyorum, izmirdeki 6.9 depremide pis bir depremdi, merkez üstü olmasada
sadece birkaç bina yıktı keşke olmasaydı elbette ama şehir olarak yıkılmadı anlamında bahsediyorum
merkez üstü x2 zarar verecektir ama ben bir yandanda zeminden dolayı kahramanmaraş kadar etkilenmeyeceği düşüncesindeyim
Hocam maalesef yanlışınız var o deprem İzmir'in depremi değildi.Baya uzakta ve denizde gerçekleşen depremdi. Denizde gerçekleşen depremler şehirlere etkisi daha az. Mesela 6.9 ise şehirlerde 5.9 hissedilmesi gibi.
Bu büyük depremler İzmir'in karasında olan yani şehir merkezinden geçecek şekilde Maraşta olan depremler gibi düşünebilirsin. Mesela hatay'da nasıl 6.4 oldu ya da elazığda 6.8 onun gibi düşün. İzmirdeki binalar çok kötü
Hasan Sözbilir deprem uzmanı diyor ki tuzla fayı kırıldığında 7-7.3 arası deprem üretecek belki daha fazla bu da en az 10 bin kişinin ölmesi demek.