• 23-02-2023, 17:21:32
    #73
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Onaylatr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Kontratımızın süresi bitti, Ev sahibim bu ay içinde ev bulup evi boşaltın diyor, Söylenene göre böyle bir hakkı yokmuş. Mahkeme kararı ile çıkartabilirmiş. Kendisine ev bulamadığımızı, ev bulduğumuz zaman çıkacağımızı söylüyoruz ancak ısrarla evi boşaltmamızı istiyor, utanmasa eşyalarla birlikte kapının önüne koyacak.

    Bu konu hakkında bilgisi, tecrübesi olan varsa lütfen detaylandırsın ne yapacağımı bilmiyorum çaresiz kaldım.
    Şimdi arkadaşım kiracı yönünden bakarsak konuya;
    Kontratın bitmesine 3 ay kalmadan önce sana tebligat çekmesi gerekli ve seni çıakrmak için haklı bir sebep sunması lazım; ben gelcem oğlum gelecek gibi. Aksi taktir de Kontrattada aksi belirtilmedi ise kontrat kendini yeniler. yasal artışınızı yaparsınız oturmaya devam edersiniz. Fakat size tebligat çekerek boşaltmanızı talep edebilir size 3 aylık süre verecektir. Buna karşı sizde itiraz edebilrisiniz vs. ve süreci uzatabilirisiniz. Burda yasalar kiracıdan yana çalışmaktadır.

    Öte yandan işin ahlaki açısına gelince. Siz bir ev kiralamışsınız ve 1 seneliğine kiralamışsınız. Sürenin sonunda sizin ev bulup bulamamamanız ev sahibinin sorunu değil sizin sorununuzdur. Siz kontratınız bitmiş ve adamın evini gasp etmişsiniz. Bunu kontratınız bitmeden önce ev sahibi ile konuşup uzatmanız gerekiyordu lakin yapmamışsınız. Bugun mahalle bakkalı bile veresiye ekmeği vermiyor olunca ödeyeceğim mantığı ile. Sonuçta bir anlaşma yapmışsınız ve bitmiş hiç bir anlaşma hiç bir kimsenin keyfine bağlı değildir.

    Ev sahibi tarafından bakarsak. Adam Milyonlar verip bir ev almış belki kredisini ödüyor belki onunla geçiniyor. Veya hiç birini yapmıyor adam 1 senelik kontrat yapmış kontrat bitmiş boşlatın diyor bu onun en doğal hakkı. Bugun araba kiralasınız 3 günlük 4 güne bırakamadığınız gibi oda aynısını istiyordur. O kişi de ömür boyu vermek istese kontrat yapamzdı yada 5 senelik yapardı kontratını.

    Uzun lafın kısası ahlaki konuları boş geçecek olursan ne az 2 sene daha oturursun evinden içeri de kimse zorla giremez.
  • 23-02-2023, 20:37:36
    #74
    Onaylatr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Kontratımızın süresi bitti, Ev sahibim bu ay içinde ev bulup evi boşaltın diyor, Söylenene göre böyle bir hakkı yokmuş. Mahkeme kararı ile çıkartabilirmiş. Kendisine ev bulamadığımızı, ev bulduğumuz zaman çıkacağımızı söylüyoruz ancak ısrarla evi boşaltmamızı istiyor, utanmasa eşyalarla birlikte kapının önüne koyacak.

    Bu konu hakkında bilgisi, tecrübesi olan varsa lütfen detaylandırsın ne yapacağımı bilmiyorum çaresiz kaldım.
    Bütün cevapları okudum 3 tür yorum var biri ev sahibini tutan biri orta yol tavisyesi birileride kiracıyı koruyan
    ben sadece öneride bulacağım bu konuda avukat sitelerinde değişik şeyler gördüm yani x aavukat başka şey derken y avukat başka şeyler diyor belki hepsi aynı şeyleri biliyordur ama web sitelerinde tam açık yazmamışlardır .
    Geleyim konuya eğer mahkemeye verip haklı olursa avukat parasınıda siz karşılıyormuşsunuz ben ailemle kalıyorum eğer sizin yerinizde olsaydım süre isterdim ama karşı durumuda bilmiyoruz evlenecek oğlu kızı acil evi kullanmak isterse durum farklı.
  • 23-02-2023, 21:43:26
    #75
    Şu yorumlar okuyunca şok oldum fakirim köylüyüm demek param olsa milyon TL para verip ev daire alsam kiraya versem kiracı benden çok hakkı olacak desene 🙂 örnek milyon TL para verip 2/3 tane daire alıyorum 1 yıl sonra şehir yerleşme istiyorum ev de var kiracı da süresi bitiyor söylüyorum adam benim evi bana vermicek
  • 23-02-2023, 22:01:09
    #76
    moncen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu yorumlar okuyunca şok oldum fakirim köylüyüm demek param olsa milyon TL para verip ev daire alsam kiraya versem kiracı benden çok hakkı olacak desene 🙂 örnek milyon TL para verip 2/3 tane daire alıyorum 1 yıl sonra şehir yerleşme istiyorum ev de var kiracı da süresi bitiyor söylüyorum adam benim evi bana vermicek
    Aynen bu durumda bir arkadaşım. Kirada 4 dairesi var ve hayatından bezmiş halde. Resmen fiziksel ve psikolojik olarak çöktü son bir kaç sene içinde bu kiracı olaylarından dolayı.

    Benim o seviyede bir param olsa idi hiç sanmıyorum daire alıp kiraya vereyim. Paranla rezil olmak deyiminin net karşılığı eğer şansınıza düzgün ve karakterli kiracı gelmediyse.
  • 23-02-2023, 22:07:09
    #77
    YJMalmsteen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen bu durumda bir arkadaşım. Kirada 4 dairesi var ve hayatından bezmiş halde. Resmen fiziksel ve psikolojik olarak çöktü son bir kaç sene içinde bu kiracı olaylarından dolayı.

    Benim o seviyede bir param olsa idi hiç sanmıyorum daire alıp kiraya vereyim. Paranla rezil olmak deyiminin net karşılığı eğer şansınıza düzgün ve karakterli kiracı gelmediyse.
    O zaman en mantıklı olan ya altın alacan yâda borsa da temettü veren şirket hisseleri değerlenir iki kademeli kazanırsın düşerse de bak bı depremde ev kalmadı artarsa kardasın zaten
  • 23-02-2023, 22:14:55
    #78
    moncen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman en mantıklı olan ya altın alacan yâda borsa da temettü veren şirket hisseleri değerlenir iki kademeli kazanırsın düşerse de bak bı depremde ev kalmadı artarsa kardasın zaten
    Valla yatırımdan hiç anlamam. Ama ev sahiplerinin yaşadıklarını görünce, kendi açımdan inanılmaz gereksiz bir kumar gibi geliyor.
    Kendi malımla/paramla rezil olmaya, huzursuzluk yaşamaya gerçek anlamda çok sinirleniyorum çünkü. Bahsettiğim arkadaş yaşadıklarını anlatırken bile benim elim ayağım titriyor sinirden.