• 09-04-2009, 17:37:42
    #1
    biraz birikmişim var. öyle durmasın faize yatırayim dedim.

    garanti interaktif bankacılıkta %11.75 gibi bir faiz hesaplıyor sistem.

    500 lira giriyorum fakat ay sonu bakiye 504,10 TL olarak hesaplanıyor.



    daha önce hiç paramı faize yatırmadım fakat azcık matematik var. 500 lira %11.75 ten ay sonunda en azında 5 lira getirmesi gerekmez mi ?
  • 09-04-2009, 17:40:59
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Kardeş çok bile vermiş.

    Kesinlikle dalga geçmiyorum. 500 liraya ne vermesini bekliyordunuz ki?...
  • 09-04-2009, 17:43:05
    #3
    yok anlamadınız fiaz oranı kısmında %11.75 yazıyor. bu demek değil mi

    1.000 liraya %11.75'den vade sonunda 11.75 lira verecek.

    ben %11.75 den bunu anladım onun için sordum başka teknik bir açıklaması varsa ben bilmiyorum ve onu öğrenmek istiyorum o kadar.
  • 09-04-2009, 17:52:25
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Yok o şekilde düz bir hesaplaması yok bunun.

    O oranın içinden bir sürü kesintisi var bu yüzden direk 11% vermiyor... 5,000 TL için 190 lira veriyor şu an aylık. Yani hiçbişi.
    Fon falan alırsan daha mantıklı gelecektir.
  • 09-04-2009, 20:13:08
    #5
    ach
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    O faiz yıllık faiz oranıdır yani.
    500 liraya yıllık %11,75 Faiz veriyor sen vadesini 30 gün yaparsan 1/12 oranında alırsın. Yani ayda %1 veriyor.
    500 Liraya %11,75 Faizle bir yıllık 558 TL oluyor 58/12= 4.85
    Hayko adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yok anlamadınız fiaz oranı kısmında %11.75 yazıyor. bu demek değil mi

    1.000 liraya %11.75'den vade sonunda 11.75 lira verecek.

    ben %11.75 den bunu anladım onun için sordum başka teknik bir açıklaması varsa ben bilmiyorum ve onu öğrenmek istiyorum o kadar.
    Bu demek ki bin liraya değil % Bu işaret yüzde işaretidir
    Ve demek istiyor ki 100 liraya bir yıllık faiz üzerinden %11.75 oran veririm yani 1000 lira yatırırsan bir yıl sonra benden 1175 tl alırsın.
  • 09-04-2009, 20:15:38
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Ohh öyle dediğin gibi direk %11 falan olsaydı ... Nerdeee
  • 10-04-2009, 20:52:55
    #7
    ne bileyim % yi görünce yıla aya bakmadım (:

    oran yıllıksa çok düşük bir oran oluyor bu ama hiç yoktan iyidir.