• 04-12-2022, 22:31:21
    #46
    HasanAYT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, daha önce konuşulan cihazları kullanmamış biri olarak ne gibi kolaylıklar var. Yani daha iyi demiyorsunuz da çok çok iyi olduğunu anlattığınızdan merak ettim. Uzun vadede ben de bir tane düşünüyorum. ( Anlarım ki anlatmak uzun sürer ama temelde en büyük farkları yazabilirseniz sevinirim.)
    Hocam ben cevap verim.
    - İlk olarak pil süresi gerçekten çok uzun. Yani öyle yarı yolda kalma durumu yok. Misal veriyorum bir kahve içmek için oturdunuz yada bir toplantıdasınız pil yüzdesi %50 olsa bile dert etmezsiniz. %50 de olsa bile normal kullanımda rahat 3-4 saat götürüyor. %100 pilde kullanıma göre değişiyor ama benim ortalamam 6-10 saat aralığında, kullanıma bağlı değişiyor.
    - Sistem aşırı stabil hocam, öyle programların kastığı veya bozulduğu bir durum yok. Mesela premiere pro yada farklı bir düzenleme programında dosyaları attınmı anında yansıyor, oynatmaya basınca oynatıyor. Windows cihazlarda kasılmalar oluyor genelde.
    - Ekran çözünürlüğü ve kalitesi muazzam. Ekran parlaklığı gerçekten güzel ve yanyana koyunca farkı anlıyorsunuz.
    - Ses olarakta gayet iyi berrak temiz sesi var.
    - Taşınabilir ve ağırlığı düşük. Şarj kafası telefon şarjı gibi ufak ve kablo ince type c kablo.
    - Ek olarak güvenilir, mac olduğu için.
    - Çoklu program açtığınızda kasma donma yok. Stabil çalışıyor.
    - Hızlı şarj oluyor, yaklaşık 1 saatte %70, 80 e varıyor sanırım.


    Eksi yanları yok mu evet var.
    - Alışması biraz zaman alıyor.
    - Bazı uygulamalar ücretli
    - Pahalı cihazlar ve yan ürünleri de pahalı maalesef.
    - Type c girişi olduğu için dönüştürücü gerekiyor. Yani klavye, mouse yada ekran bağlamak isterseniz type c dönüştürücüye ihtiyacınız var. Ekran için type c to hdmi kablolar var. Fakat usb vb kullanacaksanız 7artı1 dönüştürücü almak gerekiyor. Ben 200 TL ye almıştım halen onu kullanıyorum.
    - Ben normalda harici klavye mouse ile kullanmayı seviyorum ama bu aralar evde olduğum için klavye mouse olmadan kullanıyorum. Sağ tarafta elim sürtüyor sürekli ve metal kısımda hafif renk farkı oluştu. Işığa doğru bakınca belli oluyor ama hafif.

    EminSargin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar, öncelikle ben dağınık birisiyim bilgisayarımda yeri geliyor 25 sekme 3 tane farklı ide 3 farklı masaüstünde farklı farklı uygulamalar açık oluyor. Böyle daha rahat çalışıyorum. 16 gb pro m1 modelini kullanıyorum. Bilgisayar 1 kere bile o kadar program açık olmasına rağmen donmadı. Hatta bazen açtığım programı aylar sonra fark ediyorum.
    İşletim sisteminin çok stabil olduğunu hissediyorsunuz hiçbir program hataya düşmüyor. Terminal ve brew ikilisiyle neredeyse her programı bağımlılık derdini düşünmeden kurabiliyorsunuz. Bir geliştirici olarak çok hoşuma gidiyor. Ben 13 inch modelini kullanıyorum bilgisayar çok kompakt ve hafif. Ve şarjı gerçekten çok gidiyor. Sarjı fulledikten sonra 1 gün gidiyor 10 saat full kullanım
    Eğer almayı düşünüyseniz kesinlikle tavsiye ederim.
    Teşekkürler hocam, m1 air 8gb olan modelden var. Ben de memnunum
  • 05-12-2022, 07:43:57
    #47
    Huawei matebook kullanıyorum. Ryzen serisi 2k ekran 16gb tam. Metal kasa kendisi ve gayet şık hoş tasarım. Huawei matebook serileri vatan bilgisayarda hep sergileniyor. Gidip bir bakın kasaya bir dokunun derim, güzel cihazlar.
  • 05-12-2022, 08:19:45
    #48
    Huawei modellerine bakmanızı şiddetle tavsiye ederim. Aynı zamanda Huawei Share özelliği sayesinde cihazlar arası bağlantı da gayet güzel yapılabiliyor.
  • 06-12-2022, 06:42:01
    #49
    Eski bir versiyon ise bootcamp ile ikinci işletim sistemi olarak Windows kur. Krallar gibi kullan
  • 06-12-2022, 19:36:40
    #50
    Parallels yazılımını satın alırsanız windows geliyor içinde. Windows'u sanal olarak kullanabilirsiniz.
    Oem windows lisansı satın almanız sanırım yetmeli içine.
    Cpu'nuz m1 olduğu için yine de az sayıda yazılım halen çalışmayabilir tabi.
  • 06-12-2022, 21:17:20
    #51
    Aslında basit 2 kural var.eğer laptop tarzı alacaksan air değil macbook pro alacaksın.yada masaüstü imac e yöneleceksin. yada hiç bulaşmayacaksın bu fanteziye.bende apple dan windowsa mecbur terfi etmiş birisi olarak windowsa a alışamadım ( en az 5 yıldır )
  • 20-12-2022, 10:09:08
    #52
    zoe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba yaklaşık 4 ay önce çok uygun fiyata 2.el macbook air m1 cihaz aldım. 4 aydır kullanıyorum fakat pek alışamadım windowsta kolayca yaptığım şeyler gerçekten zamanımı almaya başladı. Zamanla alışırım dedim fakat 4 ay oldu sadece alışma olarakta değil basit basit şeylere ekstra para vermem gerekiyor, bazı uygulamalar macbookta çalışmıyor. Şimdi bu cihaza windows kurup kullanmak da saçma olur. Sizden öneri almaya geldim.

    Sizce zamanla macbooka alışılır mı yoksa satıp buna benzer bir windows cihaz mı alsam ?
    (Macbook alternatifi güçlü hafif laptop önerilerine açığım)

    Sadece internette gezecekseniz macbook çok iyi fakat onun dışındaki işlemler beni zorlayıp zamanımı alıyor.

    Edit: Macbook şıklığında ve fiyat aralığında olan windows cihaz da bulamadım. Tipi ve fiyatı benzeyen windows laptopların özellikleri M1'e göre çok zayıf.

    Son edit:
    Bence MAC'i öven arkadaşlar da gömen arkadaşlar da haklı. Aslında bu başlığı macbooka sinirlenip açmıştım son olarak yorumlamak gerekirse şarj ısınma kasma donma bu tip problemler yaşamıyorsunuz, tablet gibi elde gezdiriyorsunuz, uzanıp göbeğinize koyup touchpad ile takılıyorsunuz. FAKAT macos işletim sistemi insanı gerçekten yoruyor buna hazırlıklı olun. Öyle 1 ayda alışma gibi bir durum kesinlikle olduğunu düşünmüyorum. Genel olarak birkaç haftada kavrıyorsunuz fakat aklınıza hiç gelmeyen kullanım sırasında denk geldiğiniz ara ara ufak tefek işlemlerde sizi çok yavaşlatıyor. Her şeye ekstra para harcamak gerekiyor onun alternatif bedava olanını arıyorsunuz vs vs. Macbooku para biriktirip almış teknoloji meraklısı biriyseniz veya yaşınız küçükse o hevesle bu cihazın her şeyini öğrenirsiniz ve biraz gereğinden fazla savunursunuz.

    Macbooka performans stabillik pil ve estetik açıdan alternatif fiyatı da macbooka yakın bir windows cihaz olsa macbook yerine tercih edilebilir ama bence şu an için tam olarak böyle bir cihaz yok. Appleın iphone cihazlarda olduğu gibi macbooklarda da eksiği çok gibi görünüyor. Steve jobsın 15 yıl önce yaptığı şeylerin ekmeğini yemeye devam ediyorlar.

    Yorum ve tavsiyede bulunan tüm arkadaşlara teşekkürler
    msi stealth modellerini tavsiye ederim hocam
  • 21-12-2022, 20:39:57
    #53
    zoe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba yaklaşık 4 ay önce çok uygun fiyata 2.el macbook air m1 cihaz aldım. 4 aydır kullanıyorum fakat pek alışamadım windowsta kolayca yaptığım şeyler gerçekten zamanımı almaya başladı. Zamanla alışırım dedim fakat 4 ay oldu sadece alışma olarakta değil basit basit şeylere ekstra para vermem gerekiyor, bazı uygulamalar macbookta çalışmıyor. Şimdi bu cihaza windows kurup kullanmak da saçma olur. Sizden öneri almaya geldim.

    Sizce zamanla macbooka alışılır mı yoksa satıp buna benzer bir windows cihaz mı alsam ?
    (Macbook alternatifi güçlü hafif laptop önerilerine açığım)

    Sadece internette gezecekseniz macbook çok iyi fakat onun dışındaki işlemler beni zorlayıp zamanımı alıyor.

    Edit: Macbook şıklığında ve fiyat aralığında olan windows cihaz da bulamadım. Tipi ve fiyatı benzeyen windows laptopların özellikleri M1'e göre çok zayıf.

    Son edit:
    Bence MAC'i öven arkadaşlar da gömen arkadaşlar da haklı. Aslında bu başlığı macbooka sinirlenip açmıştım son olarak yorumlamak gerekirse şarj ısınma kasma donma bu tip problemler yaşamıyorsunuz, tablet gibi elde gezdiriyorsunuz, uzanıp göbeğinize koyup touchpad ile takılıyorsunuz. FAKAT macos işletim sistemi insanı gerçekten yoruyor buna hazırlıklı olun. Öyle 1 ayda alışma gibi bir durum kesinlikle olduğunu düşünmüyorum. Genel olarak birkaç haftada kavrıyorsunuz fakat aklınıza hiç gelmeyen kullanım sırasında denk geldiğiniz ara ara ufak tefek işlemlerde sizi çok yavaşlatıyor. Her şeye ekstra para harcamak gerekiyor onun alternatif bedava olanını arıyorsunuz vs vs. Macbooku para biriktirip almış teknoloji meraklısı biriyseniz veya yaşınız küçükse o hevesle bu cihazın her şeyini öğrenirsiniz ve biraz gereğinden fazla savunursunuz.

    Macbooka performans stabillik pil ve estetik açıdan alternatif fiyatı da macbooka yakın bir windows cihaz olsa macbook yerine tercih edilebilir ama bence şu an için tam olarak böyle bir cihaz yok. Appleın iphone cihazlarda olduğu gibi macbooklarda da eksiği çok gibi görünüyor. Steve jobsın 15 yıl önce yaptığı şeylerin ekmeğini yemeye devam ediyorlar.

    Yorum ve tavsiyede bulunan tüm arkadaşlara teşekkürler
    Evet maalesef kullanımı Windowstan geçince zor geliyor ya da uygulamalara para verme kısmına gelince tat vermiyor olabilir haklısınız.

    Fakat Batarya Ömrü, Kullanım süresi, Stabilite vb. durumlar için diğer cihazlar maalesef çoktan sınıfta kalıyor.

    2015 Model MacBook Pro Early modeli bulunuyor. Pil döngüsü 854 oldu bugün.
    Full Ekran aydınlatması açık şekilde minimum 4-6 saat arası kullanıyorum. Taşıması kolay ve saçma sapan kilitlenme kasma vb. durumları bulunmuyor. Bunun haricinde ofisimde iMac var ve Macbookta kullandığım dosyayı, müşteri data vb. durumları saniyeler içerisinde hem iMac hem de iPhone tarafına airdrop ile atabiliyorum.

    Kısacası kolaylıklar ve paranın değerinde durması + size uyum sağlaması açısından Apple ürünleri her zaman tercih sebebi olacaktır.

    Ama tek başına bir cihaz kullanıldığında sadece batarya ömrü, pil kullanım süresi vb. bile yeterli aslında