• 03-12-2022, 12:42:44
    #1
    Aslında hala gencim. Ancak çevrede o kadar baskı var ki, "bu yaştan sonra meslek mi öğrenilir, bu yaştan sonra yapılacak iş mi, çocukken başlayacaktın" tarzında.

    Liseye ilk geçtiğimde çıraklığa gidip erkek kuaförlüğü eğitimi almak istemiştim, babam kabul etse de annem karşı gelmişti. Oğlum okusun, iyi bir yerlere gelsin şeklinde düşünüyordu. Bense lise hayatım boyunca her gün belki 4-5 saat saç kesim videoları vs. izlemekle meşguldüm. Lise biteli 2 yıl oldu. Birçok işe çalıştım, birçok sektöre yöneldim hatta ayda xx.xxx kazandım. Ama hala kuaför hissiyatımı gideremedim. Hala günde 4-5 saat kuaför videoları izliyorum. İnsan rüyasında bile tıraş yapar mı yahu? Ciddi bir hobi benim için. Bunun yanında, bu mesleği icra edersem çok mutlu olacağım gibi hissediyorum. Tabii biliyorsunuz ki kuaförlük bir anda öğrenilecek bir şey değil. Eğitim veren de yok. Yaşadığım şehrin en büyük ve en müşterili berberlerinden biri samimi bir abim. Kendisiyle görüştüm, eğitim vermeyi kabul ediyor. Para falan umrunda değil, üç beş kuruş istiyor o da vaktinin karşılığı olarak. Tek amacı mesleğe insan kazandırmak. Bu konudaki samimiyetine inanıyorum. Sizce 20 yaşından sonra bu mesleği elimize almaya çalışsak, hata mı etmiş oluruz?
  • 03-12-2022, 12:44:49
    #2
    Çok sağlam berber arkadaşlarım var . Doktordan daha çok kazanıyorlar .. Bu yüzden her ne iş yapıyorsanız en iyisini yapın . Kendi yerinizi açma hedefiniz varsa devam edebilirsiniz sektöre yenilikçilik katabilirsiniz . Sizin bakış açınız diğer berberlerden farklı olduğunu düşünüyorum. Kimi çocuk okumaz ailesi zorla verir ama siz kendiniz bu işi sevdiğiniz için yeni stiller yenilikler katabilirsiniz
  • 03-12-2022, 12:45:17
    #3
    Niye hata olsun? Ben 35 yaşında yazılım öğrenmeye çalışıyorum!
  • 03-12-2022, 12:47:35
    #4
    Sanki 40 yaşından sonra kariyer değiştirmeye çalışıyormuşsunuz gibi söylüyorsunuz. Zaten lise bile artık 20 yaşında bitiyor neredeyse... Bence kolaylıkla motive olup bu işi kıvırabilirsiniz. Bir işte başarılı olmanın en kolay yolu o işi sevmekten geçer..
  • 03-12-2022, 12:50:24
    #5
    öyle bir başlık atmışsın sandım 40 yaşındasın...
  • 03-12-2022, 12:50:44
    #6
    32 yaşındayım, googlenin ads reklam açığını buldum ve askıdan donduruyorum. Öğrenmek için yaşa ihtiyaç yok.
  • 03-12-2022, 12:51:13
    #7
    Cetain adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında hala gencim. Ancak çevrede o kadar baskı var ki, "bu yaştan sonra meslek mi öğrenilir, bu yaştan sonra yapılacak iş mi, çocukken başlayacaktın" tarzında.

    Liseye ilk geçtiğimde çıraklığa gidip erkek kuaförlüğü eğitimi almak istemiştim, babam kabul etse de annem karşı gelmişti. Oğlum okusun, iyi bir yerlere gelsin şeklinde düşünüyordu. Bense lise hayatım boyunca her gün belki 4-5 saat saç kesim videoları vs. izlemekle meşguldüm. Lise biteli 2 yıl oldu. Birçok işe çalıştım, birçok sektöre yöneldim hatta ayda xx.xxx kazandım. Ama hala kuaför hissiyatımı gideremedim. Hala günde 4-5 saat kuaför videoları izliyorum. İnsan rüyasında bile tıraş yapar mı yahu? Ciddi bir hobi benim için. Bunun yanında, bu mesleği icra edersem çok mutlu olacağım gibi hissediyorum. Tabii biliyorsunuz ki kuaförlük bir anda öğrenilecek bir şey değil. Eğitim veren de yok. Yaşadığım şehrin en büyük ve en müşterili berberlerinden biri samimi bir abim. Kendisiyle görüştüm, eğitim vermeyi kabul ediyor. Para falan umrunda değil, üç beş kuruş istiyor o da vaktinin karşılığı olarak. Tek amacı mesleğe insan kazandırmak. Bu konudaki samimiyetine inanıyorum. Sizce 20 yaşından sonra bu mesleği elimize almaya çalışsak, hata mı etmiş oluruz?
    bence başlamak için ideal bir yaş bence. Hayalleri olan adama hiç bir şey geç değil
  • 03-12-2022, 12:55:48
    #8
    "Her alanda bir şeyler bil bir alanda her şeyi bil" der susarım.
  • 03-12-2022, 12:59:25
    #9
    36 yaşında ön lisans öğrencisi olarak derim ki; öğrenmenin yaşı yoktur, yeter ki isteyin...