• 23-11-2022, 13:18:27
    #1
    Herkese merhaba, konu ile ilgili sizlere danışmak istiyorum,
    2017 tarihinde babam bir ev kiraladı. 2020 yılında kendisi vefat edince annem ve ben yeni sözleşme yaparak oturmaya başladık. Dün ev sahibini şahsıma babamla yapmış olduğu sözleşmesinin 5 seneyi doldurduğunu belirterek yüksek bir kira arttırımı istemiş ve kira tespit davasına gideceğine dair ihtarda bulunmuş.
    Benim sözleşmem iki seneyi yeni doldurdu. Bu aşamada konu mahkemeye taşınır ise hangi sözleşme geçerli olacak ne yapmam gerekiyor?
  • 23-11-2022, 13:23:33
    #2
    Yeni sözleşme varsa doğal olarak o olmalı. Mahkemede sunarsiniz Yeni sözleşmeyi.
  • 23-11-2022, 13:24:07
    #3
    Öncelikle mekanı cennet olsun başın sağ olsun. 2020 yılında kendi adına yeni sözleşme yaptıysan eskisi feshedilmiş oluyor. Ancak sizinle yaptığı sözleşme noter onaylı değil ise bir zorlama yoluna gidebiliyor. Süreci uzatan çirkin bir durum oluyor. Kim ne derse desin bir avukat ile görüşmenizi tavsiye ederim.
  • 23-11-2022, 13:31:06
    #4
    ThirtySeven adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkese merhaba, konu ile ilgili sizlere danışmak istiyorum,
    2017 tarihinde babam bir ev kiraladı. 2020 yılında kendisi vefat edince annem ve ben yeni sözleşme yaparak oturmaya başladık. Dün ev sahibini şahsıma babamla yapmış olduğu sözleşmesinin 5 seneyi doldurduğunu belirterek yüksek bir kira arttırımı istemiş ve kira tespit davasına gideceğine dair ihtarda bulunmuş.
    Benim sözleşmem iki seneyi yeni doldurdu. Bu aşamada konu mahkemeye taşınır ise hangi sözleşme geçerli olacak ne yapmam gerekiyor?
    Hocam başınız sağ olsun. Kanunlar her zaman kiracıdan yanadır. Yeni sözleşme geçerli olacak fakat yukarıda arkadaşında dediği gibi noter yoksa işin ucunda dava uzar gider. Sizi kolay kolay çıkaramaz ama bu işlerle uğraşırsınız