• 27-10-2022, 04:36:32
    #10
    dogantuysuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Orada ki ahh gençliğim denen kısım sağlık açısından olan ve yapmadığı yatırımlarla ilgili olan kısımlar.

    KADER kavramı çok yanlış değerlendirilen bir kavram. Fakirlik veye yaşanan bütün kötü şeyler bir kader değildir, İnsanlar kendi kaderlerini tercihleriyle belirlerler.

    Bir insanın bütün kaderi eğer önceden yazılmışsa kaderin bu mantıkta insanların dinsiz olmasıda, yaptığı bütün kötülüklerde bir kader oluyor ve Allah bilerek günahkar kullar yaratmış oluyor. Yüce Allah böyle bir şey yapmayacağına göre (dinimizde böyle söyler) buna inanmak Allah'a şirk koşmakla aynıdır.

    Yani insanlar hem dünyayı dert etmeli hemde ahiretini. Tek birini dert ederek yaşayanların sonu belli. Dünyadaki bütün İslam ülkelerini incelersek yaşananları görebiliriz.
    muallak olanı evet insanların çabasına bağlı kılmış.

    ben mutlak olandan bahsediyorum. kesin olan şeyler var o insan zaten dünyaya gelecek demek istiyorum evvelden belli.

    https://sorularlaislamiyet.com/allah...ini-mi-istiyor

  • 27-10-2022, 05:21:18
    #11
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    muallak olanı evet insanların çabasına bağlı kılmış.

    ben mutlak olandan bahsediyorum. kesin olan şeyler var o insan zaten dünyaya gelecek demek istiyorum evvelden belli.

    https://sorularlaislamiyet.com/allah...ini-mi-istiyor

    O zaman cehennemliklerin hepsi bilerek öyle yaratılmış. Bu durumda ibadetin bir anlamı kalmaz. Bunu çeviren bir taraftan çevirmiş gibi duruyor. Yani kötü birinin iyi olmaya çalışması da Allah'a karşı gelmek oluyor. Az mantıklı düşünen biri bunlara inanmaz.

    Diğer bir bakış açısıyla bu soruya cevap verene göre islam hoşgürü dini denmesi tamamen uydurma mı? Ama her ne kadar şimdilerde aşırılar yüzünden öyle gözükmesede dinimiz özünde hoş görü üzerine kuruludur.
  • 27-10-2022, 10:44:03
    #12
    dogantuysuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman cehennemliklerin hepsi bilerek öyle yaratılmış. Bu durumda ibadetin bir anlamı kalmaz. Bunu çeviren bir taraftan çevirmiş gibi duruyor. Yani kötü birinin iyi olmaya çalışması da Allah'a karşı gelmek oluyor. Az mantıklı düşünen biri bunlara inanmaz.

    Diğer bir bakış açısıyla bu soruya cevap verene göre islam hoşgürü dini denmesi tamamen uydurma mı? Ama her ne kadar şimdilerde aşırılar yüzünden öyle gözükmesede dinimiz özünde hoş görü üzerine kuruludur.
    yola akıl ile girilir sonra akıldan çıkılır. ilmi bilgiler gerekli bunları tartabilmeniz için. bilgi olmadan böyle şeyler düşünmek ve sorgulamak sadece kişiye zarar veriyor, insanların bir çoğu bu sebeple dinden çıkmış durumda.

    umarım bir gün hakikate kavuşursunuz

    kendi öz annem bile ne yazık ki konu islam olunca, devamlı mantığını öne sürmekten iman evresine geçemiyor.
    güzel bir söz paylaştım, anlayana. din üzerine fikir ve tecrübelerimi paylaşmak isterim elbet fakat internetten yazışarak bir yere varılamıyor ne yazık ki ve konu farklı yerlere çekiliyor o yüzden daha fazla yazmayacağım. teşekkürler.

    olayın özünde sadece kendimizi alakadar eden şeylere kafa yormalıyız, o nasıl şu niye böyle bize bir şey kazandırmıyor. nasibinde varsa zaten olayın içine girince kavrarsın.