• 20-10-2022, 20:05:31
    #10
    globaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani ikisi ödenmiyor doğru mu anlıyorum?
    vade sonunda hangisi fazla ise o ödenir. şurada her iki durumda gözetilerek örneklerle anlatılmış: https://www.isbank.com.tr/kur-korumali-vadeli-tl-hesap
  • 20-10-2022, 20:47:36
    #11
    Dostum sadece kur korumalı kullananlar yazsın cümlesi ile kısıtlamasaydın iyiydi Arkadaşlar söylemiş, aynen durum bu. Tanıdığın kişi 8 bin dolar yatırmış, 3 aylık yatırdı ise atıyorum yıllık %20 faizi olsa bile 7 bin lira anca yapardı ama 17,50 den 18,50 olduğu için dolar başına 1 tl den 8 bin tl ödeme yapılası gerekir yuvarlak hesap ile. Misal faiz oranına göre banka 7 bin tl ödüyor, üzerini 8 bine Devlet tamamlıyor. Eğer dolar 17,50 de kalsaydı o zaman Devlet üzerini tamamlamayacaktı, 7 bin tl normal mevduat faizini alacaktı. Diyelim dolar 12 liraya düştü, o zaman da yine normal tl faizini alacaktı ama parasını çeker çekmez çok daha fazla dolar alabilecekti. Bu KKM sistemi sadece dolar karşısında paranın erimesini engellemek ve halka dolar aldırmamak için. Kur korumalı da parası olanların yarısı bile dolar almış olsaydı şimdiye dolar 22-23 lira olmuştu muhtemelen bakalım, tutulduğu yere kadar gidecek böyle.
  • 20-10-2022, 21:08:51
    #12
    globaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar bir akrabam aradı bugün beni. Bu 3 ay önce 140 bin TL yatırmış kur korumalı mevduat hesabına
    Dolar 17.50 iken yatırmış.
    18.50 iken vadesi geçmiş.
    Banka buna 6200 tl faiz ve 2300 tl kur farkı ödemiş.
    Oysa normalde dolar 1 tl arttığı için 9000 tl ödemesi gerekirmiş.
    Bankayı aramış. Durumu sormuş. Neden bu kadar az demiş. Müşteri temsilcisi ona bir şeyler anlatmış. Eğer faiz tutarı kur farkından fazla ise o ödenir. Eğer az ise şu ödenir bu ödenir vs vs vs.
    Hiç bir şey anlamamış. Beni aradı. Ben de bir şey anlamadım.
    Forumda sormak istedim

    Neden bu kadar az ödeme yapılmış?

    Sadece kur korumalı hesap kullananlar yanıtlar ise sevinirim.
    senin akraban gene iyi almış. ben 50 bin dolar kuyumcuya bozdurdum. gittim kur korumalı hesaba yatırdım. 1.5800 den bozmuştuk doları neyse 3 ay geçti dolar 1800 lira oldu. benim parayı verdiler verilen para ile 50 bin dolar alamadım.
  • 20-10-2022, 21:15:35
    #13
    RauL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    senin akraban gene iyi almış. ben 50 bin dolar kuyumcuya bozdurdum. gittim kur korumalı hesaba yatırdım. 1.5800 den bozmuştuk doları neyse 3 ay geçti dolar 1800 lira oldu. benim parayı verdiler verilen para ile 50 bin dolar alamadım.
    Aslında detaylı irdeleyince bu olayın hiç vatandaşın yararına olduğu söylenemez
  • 20-10-2022, 21:18:37
    #14
    globaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında detaylı irdeleyince bu olayın hiç vatandaşın yararına olduğu söylenemez
    Bir üsteki arkadaş güzel anlatmış. Dolar düşerse hem faizini alırsın hemde daha cok dolar alabilrisin aldıgın paraya. ama dolar fırlarsa fırlayan fark faizden fazlaysa o farkı veriyolar faiz falan verdikleri yok.
  • 20-10-2022, 21:19:49
    #15
    RauL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir üsteki arkadaş güzel anlatmış. Dolar düşerse hem faizini alırsın hemde daha cok dolar alabilrisin aldıgın paraya. ama dolar fırlarsa fırlayan fark faizden fazlaysa o farkı veriyolar faiz falan verdikleri yok.
    Zaten aksi olsa şaşardım