Dostum sadece kur korumalı kullananlar yazsın cümlesi ile kısıtlamasaydın iyiydi

Arkadaşlar söylemiş, aynen durum bu. Tanıdığın kişi 8 bin dolar yatırmış, 3 aylık yatırdı ise atıyorum yıllık %20 faizi olsa bile 7 bin lira anca yapardı ama 17,50 den 18,50 olduğu için dolar başına 1 tl den 8 bin tl ödeme yapılası gerekir yuvarlak hesap ile. Misal faiz oranına göre banka 7 bin tl ödüyor, üzerini 8 bine Devlet tamamlıyor. Eğer dolar 17,50 de kalsaydı o zaman Devlet üzerini tamamlamayacaktı, 7 bin tl normal mevduat faizini alacaktı. Diyelim dolar 12 liraya düştü, o zaman da yine normal tl faizini alacaktı ama parasını çeker çekmez çok daha fazla dolar alabilecekti. Bu KKM sistemi sadece dolar karşısında paranın erimesini engellemek ve halka dolar aldırmamak için. Kur korumalı da parası olanların yarısı bile dolar almış olsaydı şimdiye dolar 22-23 lira olmuştu muhtemelen bakalım, tutulduğu yere kadar gidecek böyle.