globaltr adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Kur korumalı hesap hakkında. Çok az ödenmiş
14
●674
- 20-10-2022, 20:47:36Dostum sadece kur korumalı kullananlar yazsın cümlesi ile kısıtlamasaydın iyiydi
Arkadaşlar söylemiş, aynen durum bu. Tanıdığın kişi 8 bin dolar yatırmış, 3 aylık yatırdı ise atıyorum yıllık %20 faizi olsa bile 7 bin lira anca yapardı ama 17,50 den 18,50 olduğu için dolar başına 1 tl den 8 bin tl ödeme yapılası gerekir yuvarlak hesap ile. Misal faiz oranına göre banka 7 bin tl ödüyor, üzerini 8 bine Devlet tamamlıyor. Eğer dolar 17,50 de kalsaydı o zaman Devlet üzerini tamamlamayacaktı, 7 bin tl normal mevduat faizini alacaktı. Diyelim dolar 12 liraya düştü, o zaman da yine normal tl faizini alacaktı ama parasını çeker çekmez çok daha fazla dolar alabilecekti. Bu KKM sistemi sadece dolar karşısında paranın erimesini engellemek ve halka dolar aldırmamak için. Kur korumalı da parası olanların yarısı bile dolar almış olsaydı şimdiye dolar 22-23 lira olmuştu muhtemelen bakalım, tutulduğu yere kadar gidecek böyle.
- 20-10-2022, 21:08:51senin akraban gene iyi almış. ben 50 bin dolar kuyumcuya bozdurdum. gittim kur korumalı hesaba yatırdım. 1.5800 den bozmuştuk doları neyse 3 ay geçti dolar 1800 lira oldu. benim parayı verdiler verilen para ile 50 bin dolar alamadım.globaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-10-2022, 21:15:35Aslında detaylı irdeleyince bu olayın hiç vatandaşın yararına olduğu söylenemezRauL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-10-2022, 21:18:37Bir üsteki arkadaş güzel anlatmış. Dolar düşerse hem faizini alırsın hemde daha cok dolar alabilrisin aldıgın paraya. ama dolar fırlarsa fırlayan fark faizden fazlaysa o farkı veriyolar faiz falan verdikleri yok.globaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-10-2022, 21:19:49Zaten aksi olsa şaşardımRauL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Arkadaşlar söylemiş, aynen durum bu. Tanıdığın kişi 8 bin dolar yatırmış, 3 aylık yatırdı ise atıyorum yıllık %20 faizi olsa bile 7 bin lira anca yapardı ama 17,50 den 18,50 olduğu için dolar başına 1 tl den 8 bin tl ödeme yapılası gerekir yuvarlak hesap ile. Misal faiz oranına göre banka 7 bin tl ödüyor, üzerini 8 bine Devlet tamamlıyor. Eğer dolar 17,50 de kalsaydı o zaman Devlet üzerini tamamlamayacaktı, 7 bin tl normal mevduat faizini alacaktı. Diyelim dolar 12 liraya düştü, o zaman da yine normal tl faizini alacaktı ama parasını çeker çekmez çok daha fazla dolar alabilecekti. Bu KKM sistemi sadece dolar karşısında paranın erimesini engellemek ve halka dolar aldırmamak için. Kur korumalı da parası olanların yarısı bile dolar almış olsaydı şimdiye dolar 22-23 lira olmuştu muhtemelen bakalım, tutulduğu yere kadar gidecek böyle.