• 20-10-2022, 19:19:17
    #1
    Arkadaşlar bir akrabam aradı bugün beni. Bu 3 ay önce 140 bin TL yatırmış kur korumalı mevduat hesabına
    Dolar 17.50 iken yatırmış.
    18.50 iken vadesi geçmiş.
    Banka buna 6200 tl faiz ve 2300 tl kur farkı ödemiş.
    Oysa normalde dolar 1 tl arttığı için 9000 tl ödemesi gerekirmiş.
    Bankayı aramış. Durumu sormuş. Neden bu kadar az demiş. Müşteri temsilcisi ona bir şeyler anlatmış. Eğer faiz tutarı kur farkından fazla ise o ödenir. Eğer az ise şu ödenir bu ödenir vs vs vs.
    Hiç bir şey anlamamış. Beni aradı. Ben de bir şey anlamadım.
    Forumda sormak istedim

    Neden bu kadar az ödeme yapılmış?

    Sadece kur korumalı hesap kullananlar yanıtlar ise sevinirim.
  • 20-10-2022, 19:22:11
    #2
    Doğru sorun yok faiz yüksekse faiz ödenir kur yüksekse kur ödenir.
  • 20-10-2022, 19:23:11
    #3
    Bu durum şöyle şimdi diyelim kurkorumaya para attın 100 bin TL işin sonunda dolar yansa da bitse de banka sana 100 bin TL nin faizi olan örnek rakam 2 bin TL veriyor ama diyelim elindeki dolar miktarına göre bankadan alacağın 2 bin faizin üzerine çıktı diyelim kazancın banka sana 2 bin faizini veriyor geri kalanı hazineden buda demek oluyor ki hem dolardan hem faiz den kazanamıyorsun
  • 20-10-2022, 19:48:09
    #4
    8000$ almışson oda 8 bin tl yapar. Akrabana söyle 🤭
  • 20-10-2022, 19:49:33
    #5
    bilgicinitr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    8000$ almışson oda 8 bin tl yapar. Akrabana söyle 🤭
    O nasıl oluyor anlamadım. 8000 dolar nasıl 8000 tl oluyor
  • 20-10-2022, 19:49:49
    #6
    verdiğin bilgilere göre vade sonu

    Kur Farkı:
    8.000,00 TL

    Faiz Kazancı:
    4.712,05 TL

    kur farkının ödenmesi doğru olanıdır.
  • 20-10-2022, 19:53:55
    #7
    nokie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    verdiğin bilgilere göre vade sonu

    Kur Farkı:
    8.000,00 TL

    Faiz Kazancı:
    4.712,05 TL

    kur farkının ödenmesi doğru olanıdır.
    Yani ikisi ödenmiyor doğru mu anlıyorum?
  • 20-10-2022, 19:57:24
    #8
    aslında çoğumuzun bildiği benim de anladığım oydu,
    hem faiz hem kur farkı ödenmiyor demekki.

    Burada bir bilgi kirliliği oluşmuş TV lerde gazetede böyle eleştirenler vardı.

    Ben anlıyorum ki işin aslı öyle değilmiş.
  • 20-10-2022, 20:00:24
    #9
    videovevideo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aslında çoğumuzun bildiği benim de anladığım oydu,
    hem faiz hem kur farkı ödenmiyor demekki.

    Burada bir bilgi kirliliği oluşmuş TV lerde gazetede böyle eleştirenler vardı.

    Ben anlıyorum ki işin aslı öyle değilmiş.
    Ali cengiz oyunu o zaman
    Vallahi ben de senin bildiğini biliyordum