Günlük bilgi dozu,muhabiriniz Elma'dan.
Arkadaşlar diyelim akli dengesi yerinde olmayan birine bir şey satmak istediniz veya ondan almak istediniz,mesela diyelim telefon olsun bu,hukuken bu insanla yapılmış olan ticaretiniz geçersiz sayılır.Ve olay yargıya intikal ederse bu kişiyi istismar etmiş olarak yargılanırsınız.Sizin bu kişinin akli dengesi yerinde olup olmadığını bilmeniz veya bilmemeniz bir şeyi değiştirmez.Bilmiş kabul edilirsiniz.
Bu yüzden ticaretlerinizde karşınızdaki insanın ruh sağlığına,hal ve hareketlerine dikkat etmenizde fayda var.İnternet aleminde bu tabii ki mümkün değil fakat günlük hayatta ticari buluşma gerçekleşirse aklınızda bulunsun.
Akli Yetersizliği Olan İnsanla Ticaret
13
●758
- 10-10-2022, 15:47:13
- 10-10-2022, 15:49:41Malını elinden almış,maddi yönden istismar etmiş gibi muamele görür ve yargılanırsınızMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 10-10-2022, 15:51:24Ortada noter anlaşması varken dahi mi?Elma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 10-10-2022, 16:00:09Akli dengesi olmayan biri ile noter sözleşmesi yapamazsınız.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 10-10-2022, 16:05:45@Browland; hocamızın dediği gibi noterde geçerli sayılmaz.Ama aklı dengesinin yetersiz olması teşhis edilmediyse doktor raporlarında.İşte o zaman o durumu ben de merak ediyorum.Genelde 65 yaş üstünden akıl sağlığı raporu isteniyor.Ama orta yaş veya gençler için böyle bir şart koşulmuyor sanırımMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle