• 05-10-2022, 21:41:32
    #1
    Son günlerde forumda yeni bir satış yöntemi başladı.
    bilmem farkında mısınız ama bu tür şeyler çoğalmaya ve yinelenmeye devam ediyor.
    üyelik süreci 1 aydan daha az olan, ve ticaret sayısı beşten aşağı olan bir sürü insan şunu yapmaya başladı.
    (Genelde wa-rez yada türü şeyler satmaya gayret edenlerde oluyor bunlar)
    Önce bir konu açılıyor.
    "Bilmemne kullanıcısı açma botu satılır."
    Sonra altına birisi gelip Report yazıyor.
    Akabinde bölümün sorunlusu olan moderatör arkadaş gelip konu kurallarını hatırlatıp konuyu kilitliyor.
    Olması gereken de bu aslında.

    Amaaaaa,
    Konu hala orada duruyor ve o ürünü (umarım yasaldır) almak isteyenler direkt mesaj ile iletişime geçip soruyorlar.
    Ve satış yapılacak yahut birileri hüpletilecekse zaten yapılabiliyor.

    Gelelim ikinci zekice yapılan şeye.
    Bir kullanıcının satış yapabilmesi için min 1 ay yada min 5 ticaret puanı alması şartı ilk açtığı konuda kendisine bildirilmiş olmasına rağmen
    Başka başlıklar altında konular açılmaya devam ediliyor. Çünkü oradaki moderatör arkadaş farklı ve belki de ilk açtığı konuyu bile görmüyor.
    1 , 2 , 3 derken bu iÅŸ uzuyor.
    Daha bu gün gördüğüm örnek ekran görüntüsünü burada paylaşıyorum.
    Aman diyeyim, kimseyi işaret etmiyorum, belki bu arkadaş iyi niyetli yapıtı, ama bunun gibi sürekli konular açan ve virus dağıtmaya çalışan birisi ile epeyce cebelleşmiştik.

    Önerim şudur ;
    Eğer o kullanıcının satış konusu açması yetkisi yok ise, kendisine DM ile bilgi verilip ( bir mesajımız silindiğinde bunu yapıyor sistem) konusu silinebilir.
    bu sayede de kimse zarara girmemiÅŸ olur.


    Ekran görüntüsü :



  • 05-10-2022, 21:44:40
    #2
    benzer bir mesaj atmıştım ama...

    https://www.r10.net/1083459214-post30.html
  • 05-10-2022, 21:48:34
    #3
    LuchadoR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    benzer bir mesaj atmıştım ama...

    https://www.r10.net/1083459214-post30.html
    bunu görmemiştim, tümüyle katııyorum buna.
    Resmen el altından iş yapmanın yeni prosedürü bu.
  • 05-10-2022, 21:49:12
    #4
    Ben de fark ettim. Konular silinmiyor sadece kitleniyor. Dükkan hâlâ açık diğer manada.
  • 05-10-2022, 21:51:08
    #5
    Aynen öyle buna rağmen aö meclisten ve parantez içindekiler hariç bu yeni yetmeler bir de bu kuralın kaldırılmasına dair fikir sunuyorlar... Forum potansiyel mağdur dolu...

    Zor olan önerim: Forumda konu açma olayı keşke onaya tabi olsa ne olurki yani bi kaç saat içinde onaylansın acil diye bir kategori olsun orası denetimsiz olsun insanlar orada anlık paylaşabilsin

    Uygulaması kolay önerim :
    yahut ticari konularda otomatik ik denetim yapacak bir kod parçacığı yapılabilir o topic için konu açılıyorsa açan kişinin ticaret puanı beşten küçükse onayda kalsa.... Her şey çözülür
  • 05-10-2022, 21:51:55
    #6
    voLwy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de fark ettim. Konular silinmiyor sadece kitleniyor. Dükkan hâlâ açık diğer manada.
    Kullanıcı bir kez uyarıldığında anlamıyor mu acaba ?
    her karegoriye ayrı bir başlık açıp devam ediyorlar.
  • 05-10-2022, 21:53:52
    #7
    osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kullanıcı bir kez uyarıldığında anlamıyor mu acaba ?
    her karegoriye ayrı bir başlık açıp devam ediyorlar.
    Çünkü maksat üzüm yemek değil bağcıyı dövmek herkes bu kadar irdelemek yerine dalıyor satın almaya
  • 05-10-2022, 21:54:35
    #8
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen öyle buna rağmen aö meclisten ve parantez içindekiler hariç bu yeni yetmeler bir de bu kuralın kaldırılmasına dair fikir sunuyorlar... Forum potansiyel mağdur dolu...

    Zor olan önerim: Forumda konu açma olayı keşke onaya tabi olsa ne olurki yani bi kaç saat içinde onaylansın acil diye bir kategori olsun orası denetimsiz olsun insanlar orada anlık paylaşabilsin

    Uygulaması kolay önerim :
    yahut ticari konularda otomatik ik denetim yapacak bir kod parçacığı yapılabilir o topic için konu açılıyorsa açan kişinin ticaret puanı beşten küçükse onayda kalsa.... Her şey çözülür
    " ik denetim yapacak bir kod parçacığı yapılabilir o topic için konu açılıyorsa açan kişinin ticaret puanı beşten küçükse onayda kalsa"
    Şuna sonuna kadar katılıyorum.
    Elbette yönetim karar verir.
    Lakin bu sayede çalıntı yahut türevi şeyler yapılmaz.
    (bilmeden ve iyi niyet ile açanlar tümüyle konu dışıdır)
  • 05-10-2022, 21:55:39
    #9
    Hocam Allah herkese düşünme becerisi vermiş demi r10da herkes başkalarına karşı çok ahlaklı gözüküyor çok konu baltalıyanlar oluyor buranın modüratörleri adminleri var bırakın onlar halletsin biz buranın güvenliği değiliz