• 05-10-2022, 00:46:08
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir insanın neden 40 tane evi olmanalı?
    Neden 10 ev değil de 3 ev?
    Mesela neden 1 ev değil?
    Neden 6 çocuğu olan adam çocuklarına yarım ev bıraksın?
    Ya da özel mülkiyeti neden toptan kaldırmıyoruz?
    Fikriniz kimse futbolda 5 gol atamasın 2 golden sonra atılan goller sayılmasın demek gibi.

    Zaten sistemin bozuk olmasının tek nedeni var.
    Fakirlerin hayali suçlular peşinde koşması ve suçu zenginlerdr bulması.
    Fakirlerin okumaması okumadıkları için de sisteme karşı bilinçli örgütlü mücadele edememeleri.

    Bu ülkenin fakirleri akıllanmadıklatı sürece dandik iktidarlar tarafından yönetilmeye ve soyulmaya devam edecekler.

    Önemli olan birilerinin ev almasını kısıtlamak değil. Senin ev alamamana neden olan sistemi değiştirmek. Fakirliği değil zenginliği paylaşmak.

  • 05-10-2022, 00:47:47
    #11
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir insanın neden 40 tane evi olmanalı?
    Neden 10 ev değil de 3 ev?
    Mesela neden 1 ev değil?
    Neden 6 çocuğu olan adam çocuklarına yarım ev bıraksın?
    Ya da özel mülkiyeti neden toptan kaldırmıyoruz?
    Fikriniz kimse futbolda 5 gol atamasın 2 golden sonra atılan goller sayılmasın demek gibi.

    Zaten sistemin bozuk olmasının tek nedeni var.
    Fakirlerin hayali suçlular peşinde koşması ve suçu zenginlerdr bulması.
    Fakirlerin okumaması okumadıkları için de sisteme karşı bilinçli örgütlü mücadele edememeleri.

    Bu ülkenin fakirleri akıllanmadıklatı sürece dandik iktidarlar tarafından yönetilmeye ve soyulmaya devaö edecekler.
    Şunu bir kere netleştirelim ben kira ödemiyorum. Apartmanımız var. Fakirleri görüyorum halinden mennun gibiler burada da
  • 05-10-2022, 00:49:16
    #12
    Ev sayısı sınırlandırılması bence saçmalık
    ev sayısını neye göre sınırlıyorsunuz?
    O evleri nasıl almış ne kadar çalışmış neye göre değerlendireceğiz?
    Sizin 5 eviniz olsa 2 evinizi verir miydiniz bir de böyle düşünün?
    Göçmen sorunu ve teknolojiye yatırım görüşlerinize ise sonuna kadar katılıyorum.
  • 05-10-2022, 00:50:45
    #13
    doberman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ev sayısı sınırlandırılması bence saçmalık
    ev sayısını neye göre sınırlıyorsunuz?
    O evleri nasıl almış ne kadar çalışmış neye göre değerlendireceğiz?
    Sizin 5 eviniz olsa 2 evinizi verir miydiniz bir de böyle düşünün?
    Göçmen sorunu ve teknolojiye yatırım görüşlerinize ise sonuna kadar katılıyorum.
    Burada el koyulmasından bahsetmiyorum 2 evi satışa çıkaracak. ah ah .. Eve yatırım yapmak yerine başka şeylere yönelecekler.
  • 05-10-2022, 00:53:06
    #14
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burada el koyulmasından bahsetmiyorum 2 evi satışa çıkaracak. ah ah .. Eve yatırım yapmak yerine başka şeylere yönelecekler.
    Keşke öyle olsa, yazılıma , sürdürülebilir doğal kaynaklara, eğitime, sağlık sektörüne yatırım yapılsa
    Zor çok zor
  • 05-10-2022, 00:55:53
    #15
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şunu bir kere netleştirelim ben kira ödemiyorum. Apartmanımız var. Fakirleri görüyorum halinden mennun gibiler burada da
    İnsanların 40 dan fazla rvi olmadın demek futbolda 2 golde fazla atılmasın demektir.

    Ama o zaman o oyunun adı futbol olmaz. Başka kuralları olan başka bir oyun olur.

    Yani bir adamın 40 dan fazla evi olmasın önerisinin ardından kimsenin 3 çiftten fazla ayakkabısı olmasın, bir insanın en fazla 3 elbisesi olmalıya doğru gider. Mesela kız arkadaşımın 3 gardroplu giyinme odası var. Hala üzerinde yeni gördüğüm senede 1 kez gymediği yüzlerce elbisesi var.

    Yani bu kısıtlamanın vicdani ahlaki hakkani bir sınırı yok.

    Ya komünizm ya da sosyalizme geçeceğiz özel mülkiyeti ve tüketimi sınırlandıracağız.
    Ya da kapitalist sistemi medeni ülkeler gibi iyi uygulayacağız ve fakirlerimiz bile orta sınıf bir hayat sürebilecekler.

    40 ev alan adam 40 gol atmıştır. Kendisi atmasa da ailesinin yani kendi takımının gollerine sahip çıkar. Bu adamın gollerini silemezsin.
    Onun yerine oyunu değiştirmen gerekir.
  • 05-10-2022, 00:57:36
    #16
    Anarşik anarşik konuşmayın...
  • 05-10-2022, 00:59:28
    #17
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsanların 40 dan fazla rvi olmadın demek futbolda 2 golde fazla atılmasın demektir.

    Ama o zaman o oyunun adı futbol olmaz. Başka kuralları olan başka bir oyun olur.

    Yani bir adamın 40 dan fazla evi olmasın önerisinin ardından kimsenin 3 çiftten fazla ayakkabısı olmasın, bir insanın en fazla 3 elbisesi olmalıya doğru gider. Mesela kız arkadaşımın 3 gardroplu giyinme odası var. Hala üzerinde yeni gördüğüm senede 1 kez gymediği yüzlerce elbisesi var.

    Yani bu kısıtlamanın vicdani ahlaki hakkani bir sınırı yok.

    Ya komünizm ya da sosyalizme geçeceğiz özel mülkiyeti ve tüketimi sınırlandıracağız.
    Ya da kapitalist sistemi medeni ülkeler gibi iyi uygulayacağız ve fakirlerimiz bile orta sınıf bir hayat sürebilecekler.

    40 ev alan adam 40 gol atmıştır. Kendisi atmasa da ailesinin yani kendi takımının gollerine sahip çıkar. Bu adamın gollerini silemezsin.
    Onun yerine oyunu değiştirmen gerekir.
    hocam hop diye el koyulsun demiyorum satılsın başka şeye yönelsin. Örneklerin biraz abartılı . O zaman karşı örnek verim birisi parası var diye ülkedeki bütün evleri satın alsın. herkesi kiracı yapsın sonra istediği zaman herkesi de çıkarabilisin evden? Senin mantıkta bu o zaman ? ilk defa fikrine katılmadıgım bir durum oldu sanırım.


    Fırında 200 ekmek var 200 de kişi var. Birisi geliyor param var diye 100 ekmeği alıyor 100 kişi aç bu konuları kominizm falanla alakası yok oralara çekmeyin sadece konut sorunu hakkında kendi çapımızda kafa patlatalım düşünelim istedim.
  • 05-10-2022, 01:04:16
    #18
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burada el koyulmasından bahsetmiyorum 2 evi satışa çıkaracak. ah ah .. Eve yatırım yapmak yerine başka şeylere yönelecekler.
    Bu arada tek problem iktidar.
    Müteahhitlerden ve inşaat ekonomisinden başka kalkınma modeli olmayan bir intidar tarafından yönetiliyoruz. Müteahhitler üzerinden ne paralara nerelere gidiyor bilemiyoruz.

    Bak son TOKİ peojesi tam bir zırvalıktır. İnsanlara 850 bine ev satıyorlar. Ülke topraklarınıj yarısı devlete ait. 200 metrekarelik paresellere ayırırsın, kaanlizasyon su doğalgaz elekteik altyapısını döşersin. Sonra 21 metrekarelik konteynerlardan 4 tanesini yanyana getirip 2+1 müstakil bahçeli ev yaparsın. Evin maliyeti arsası ile altyapısı ile 150 bin liraya geçmez. Üzerine 20 bin liraya da güneş enerjisi panelleri koyarsın enerjisini de kendi üretir. Depremde yıkılmaz. 40 senede bir prefabrik konteynerları 50-60 bine yenileyebilirsin. Üstelik gereksiz havaalanına harcanan paralar ile ülkede evsiz bırakılmazdı evlenen her çifte daire değil müstakil ev verilirdi kira gibi taksitle ödeyebilecekleri.

    Bugün 850 bin liraya 50 sene sonra yıkılacak beton satıyorlar. Ve birileri buna büyük hizmet diye alkış tutuyor. Oysa TOKİ bu işleri birilerinin araasına birilerine ihale ederek verir. Ve rant kar paylaşımı devam eder.