Kose adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Kaderin adil olduğuna inanmaya ihtiyacım var
43
●2.064
- 03-09-2022, 00:37:55Kader diye düşündüğünüz şeyler kaza olmasın ?
İslam'ın 5 şartından biridir kaza ve kadere iman.
Gerçek mümin olduğunuzu düşünüyorsanız
Peygamber a.s'nin hayatını baştan sona bir kaç defa okuyunuz.
Allah'ın adaletinden şüphe duymak
Estağfurullah estağfurullah estağfurullah. - 03-09-2022, 00:38:01Üyeliği durdurulduA.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleBen de bundan yoruldum hocam, bu bir sınavsa ne sokaktaki kaldırım köşesinde yatan çocuk ne sarayda doğmuş büyümüş genç benimle denk bir sınavda değil herkesin sınavı tabii ki farklı olacak fakat birinin umutsuzluğa bu kadar müsaitken diğerinin umuda bile ihtiyaç duymadığı bir hayatla sınanması bana çok anlamsız geliyorEnglish adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-09-2022, 00:49:12Üyeliği durdurulduEline ağzına sağlık abi, baştan sona okudum. Herkesin bir zor anısı var, hatırası var sağlıktır, kazadır, borçtur, yalnızlıktır bunlara takılmıyorum hayatın gerçekleri bunlar.adminmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Benim devam ederken zorlandığım nokta aynen senin de başına geldiği gibi bir adım attığım gibi 15 adım ayağımın geri kayması, yukarıda saydığım sınavların teker teker değil bir anda peş peşe vurması. İnsanı öyle yoruyor ki...
Daha 23 yaşındayım, ölümlerden yalnızlıklara yalnızlıklardan davalara, davalardan sabahı para yüzünden zor edilen gecelere, bu gecelerden aile arası olup bitenlere derken her gözümü açtığım günün maraton gibi geçmesi beni +30 yaş ileri attı desem yeridir, insan bazen çevresindeki yaşıtlarına bakıp o güzel hayatları eşle dostla arkadaşla eğlenip gülmeleri mutlulukları görünce "Allah'ım yeter!" diyor. - 03-09-2022, 00:51:15Kaderin bir suçu yok hocam kendi kaderimizi kendimiz çizeriz. Sadece yapılan veya yapılmayan tercihler ile alakalı bir durum.
Kendi kaderimizi kendimiz çizeriz demekle ne yickasdediyorum anlatayım. Polemik çıkmasın. Mesela dışarısı soğuk ve duş alıp dışarı saçınızı kurutmadan ve gerekli önlemleri almadan çıkarsanız hasta olursunuz. Bu hastalığın sebebi kader değil ve bu hastalık sebebi ile yaşayacaklarınızın, mağduriyetlerinizin, kaciracaginiz fırsatların sebebi kader değil kendiniz oluyorsunuz. Böylelikle kaderimizi kendimiz cizdiniz.
Ama tam tersini düşünün o zamanda kendiniz kendi iradenizle aldığınız tedbirler sonucunda bir çok magduriyettten kurtulmuş oluyorsunuz. İşte insana verilen irade ile yaptığımız belli başlı seçimler sonucu kaderimizi çiziyoruz.
Ve en sonunda kader deyip geçiyoruz.
Peki neden kader diyoruz? İşin kolay tarafını seçmek istiyoruz. Her şey çizilmiş bir kader olsaydı ve sadece onu yaşamak zorunda olsaydık bizi kimse yaptıklarımızdan sorumlu tutamazdı. Ne maddi yönden ne de manevi tonden hiç bir sorumluluğu muz olamazdı.
İşte o zaman yaşadıklarımız da kaderi suçlaya bilir ve neden adil defilsin KADER diyebilirdik. Ama maalesef kendi kaderimizi kendimiz çizdiğimiz için tek suçlu biziz.
Umarım pot kırmadım. Allah'a emanetsiniz. Hayırlı geceleriniz olsun inşallah ☺️ - 03-09-2022, 00:56:05Ya elimizde olmayan sebepler ile başımıza birşeyler geldiyse, Bunun sorumlusu yine biz mi oluyoruzCLL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-09-2022, 01:01:15Öyle bir durumda sorumluluk yüzdesine göre maalesef, yine sorumlu kader değil hocam. ☺️A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kaderi sorumlu tutmak dilimizin alıştığı ve beyninize yerleşmiş bir olgu sadece. Aslında olan şey başka birinin iradesini (doğru yada yanlış) kullanmış olmasıdır. - 03-09-2022, 01:01:43Üyeliği durdurulduBen de tam olarak bunu merak ediyorum, velev ki garibanın biri o soğukta mecburen dışarı çıktı, üzerine giyecek bir şey bulamadığı için hasta oldu ve elinden birçok fırsat kaçtı.A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Elimizde olmayan o kadar çok sebep var ki hocam, hatta bazen "başkalarının seçimlerini kaderini" de bizim yaşadığımızı düşünüyorum buna en basit örneği üzerini çok açmadan kendimden vereyim, babamın sorumsuz davranıp birikimimi benden izinsiz hiç etmesi yüzünden borçlarımla çevremle yüz göz oldum. Bunda benim günahım nedir, madem bu kader değil sorumlusu olmadığım başkasına ait bir hatanın sonuçlarına neden ben katlanmak zorundayım - 03-09-2022, 01:05:17Kaderi hiçbir zaman sorumlu tutmadım. Yani ilk aklıma tutuklular geldi. Ne tür suç işledilerde artık hapse düşenler, herkesin durumu farklı ama genelde onlar yaşadıklarının sorumlusunu kader diye söylenirler.CLL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tutuklular dışındada yaşadıklarını kadere bağlayanlar var. Kaderi sorumlu tutmak diyince aklıma malüm söz geldi. Kader Mahkümları
Herneyse ben hiçbir zaman kadere bağlamadım yaşadıklarımı ama bu tarz sorularıda kimi zaman içindem kendime sormadan edemiyorum.
Umarım tüm soruların cevapları ahirette vardır ve o gün tartısını ağır basanlardan oluruz
