• 02-09-2022, 12:15:41
    #1
    Trendyol şimdi mail attı komisyon oranları güncelleniyor diye. Ben mi göremiyorum yoksa öyle çok ciddi bir değişiklik yok mu? Kendi kategorimde sanırım bir değişiklik yok. Zam dememişler ama güncelleme demişler (bu kelime bir yerden tanıdık geliyor ama nereden ). Öyle olunca işkillenmedim değil.

    Kategorisinde değişiklik olanlar var mı?
  • 02-09-2022, 12:21:30
    #2
    Komisyon %18, kategorimde ama vade 14den 28e çıktı benim.
  • 02-09-2022, 12:28:11
    #3
    Hedef aracıları bitirmek, Trendyol asıl amacına adım adıma ilerliyor.
  • 02-09-2022, 12:36:53
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Kendi markanızı satmıyorsanız e-ticareti bırakın derim. artık büyük markalar internette kendileri satmaya başladı ve bayileri ortadan kaldırdı. bu giderek yayılacak ve en sonunda kendi öngörümü söylemem gerekirse, trendyol hepsiburada gibi platformların ömrü 5 sene. insanlar artık bu firmaların teslimatlarına ve müşteri hizmetlerine bulaşmak istemiyor. ayrıca kendi sitesinden satanlar iyi bir operasyon yürütür ve sağlam bir iade politikasıyla ilerler ise pazaryerine ihtiyacı kalmaz. daha söylenecek çok şey var da neyse
  • 02-09-2022, 13:04:36
    #5
    Zahit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hedef aracıları bitirmek, Trendyol asıl amacına adım adıma ilerliyor.
    Şu an için hepsiburada gibi olması zor. Sadece belli kategoriler de kendi satış yapıyor.

    MthtCnBOZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi markanızı satmıyorsanız e-ticareti bırakın derim. artık büyük markalar internette kendileri satmaya başladı ve bayileri ortadan kaldırdı. bu giderek yayılacak ve en sonunda kendi öngörümü söylemem gerekirse, trendyol hepsiburada gibi platformların ömrü 5 sene. insanlar artık bu firmaların teslimatlarına ve müşteri hizmetlerine bulaşmak istemiyor. ayrıca kendi sitesinden satanlar iyi bir operasyon yürütür ve sağlam bir iade politikasıyla ilerler ise pazaryerine ihtiyacı kalmaz. daha söylenecek çok şey var da neyse
    Aynı fikirdeyim. 5 sene bile çok bence.
  • 02-09-2022, 13:12:02
    #6
    MthtCnBOZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi markanızı satmıyorsanız e-ticareti bırakın derim. artık büyük markalar internette kendileri satmaya başladı ve bayileri ortadan kaldırdı. bu giderek yayılacak ve en sonunda kendi öngörümü söylemem gerekirse, trendyol hepsiburada gibi platformların ömrü 5 sene. insanlar artık bu firmaların teslimatlarına ve müşteri hizmetlerine bulaşmak istemiyor. ayrıca kendi sitesinden satanlar iyi bir operasyon yürütür ve sağlam bir iade politikasıyla ilerler ise pazaryerine ihtiyacı kalmaz. daha söylenecek çok şey var da neyse
    takıldığınız bir nokta var. örneğin trendyol sadece ürün satmıyor artık yemek ve mahalle hizmeti var. o hizmetten faydalanan insanlar bir bağlılık oluşturuyor. her hafta yeni kampanyalar oluşturuluyor reklamlara çıkılıyor influencerlara tanıtım yapılıyor. trendyol gibi firmalar sadece aracı olmuyor müşteriye güvenilir bir hissiyat sağlayıp aktif kampanyada yer alıyorlar. özellikle artık uygulama varken kimse internet sitesinden sipariş vermez. ben dahi firmaların sitesine gidip ürün almam direk trendyoldan alırım.
  • 02-09-2022, 13:21:45
    #7
    Bi ara bilezikte komisyon %20 ydi.

    Satılan bilezikten 60 ₺ (ALTMIŞ TL) ben kazanıcam
    5800 ₺ Trendyol kazanacak . Bunu gördükten sonra mağazayı kapattım.
  • 02-09-2022, 14:17:54
    #8
    Üyeliği durduruldu
    mrbold adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    takıldığınız bir nokta var. örneğin trendyol sadece ürün satmıyor artık yemek ve mahalle hizmeti var. o hizmetten faydalanan insanlar bir bağlılık oluşturuyor. her hafta yeni kampanyalar oluşturuluyor reklamlara çıkılıyor influencerlara tanıtım yapılıyor. trendyol gibi firmalar sadece aracı olmuyor müşteriye güvenilir bir hissiyat sağlayıp aktif kampanyada yer alıyorlar. özellikle artık uygulama varken kimse internet sitesinden sipariş vermez. ben dahi firmaların sitesine gidip ürün almam direk trendyoldan alırım.
    Trendyolun diğer iştiraklerinden bahsetmedim zaten orası çok ayrı bir mecra. "ben dahi" demişsiniz. kendinizi nereye koydunuz bilemiyorum baş tacı ancak bu işler öyle hesaplanmıyor maalesef. 4 tane farklı sektörlerde firmanın e-ticaret danışmanlığını yapıyorum tam 12 yıldır ve son 2 yıldır kendi sitelerinden yapılan ciro pazar yerlerinde yaptığından tam 5 kat fazla. tabii bunun o kadar çok farklı etkenleri var ki anlatmaya kalksak günler sürer. pazar yerleri hala daha güvenilirlik açısından en üst sırada. Fakat yukarıda belirttiğim gibi müşterilerinize sorunsuz bir operasyon süreci sunarsanız ve ayrıca sağlam bir iade politikası verirseniz o kişi mutlaka bir dahaki alışverişinde önce sizin sitenize bakacaktır. bunu uzun yıllardır deneyimliyorum. ve 5 yıl veriyorum perakende sektöründe pazar yerlerine. bu yüzden zaten ellerindeki nakit gücünü sürekli kullanıp pazarı kırmaya çalışıyorlar.

    ufak bir dipnot; büyük kampanya dönemlerinde elde ettikleri karın çoook büyük bir kısmını vermiş oldukları indirimlere harcadılar. sırf bu düzensiz harcamadan dolayı çiçeksepetinin ömrü acayip kısaldı.

    acayip senaryolar dönüyor bir anlatsam şok olursunuz
  • 02-09-2022, 14:28:41
    #9
    MthtCnBOZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Trendyolun diğer iştiraklerinden bahsetmedim zaten orası çok ayrı bir mecra. "ben dahi" demişsiniz. kendinizi nereye koydunuz bilemiyorum baş tacı ancak bu işler öyle hesaplanmıyor maalesef. 4 tane farklı sektörlerde firmanın e-ticaret danışmanlığını yapıyorum tam 12 yıldır ve son 2 yıldır kendi sitelerinden yapılan ciro pazar yerlerinde yaptığından tam 5 kat fazla. tabii bunun o kadar çok farklı etkenleri var ki anlatmaya kalksak günler sürer. pazar yerleri hala daha güvenilirlik açısından en üst sırada. Fakat yukarıda belirttiğim gibi müşterilerinize sorunsuz bir operasyon süreci sunarsanız ve ayrıca sağlam bir iade politikası verirseniz o kişi mutlaka bir dahaki alışverişinde önce sizin sitenize bakacaktır. bunu uzun yıllardır deneyimliyorum. ve 5 yıl veriyorum perakende sektöründe pazar yerlerine. bu yüzden zaten ellerindeki nakit gücünü sürekli kullanıp pazarı kırmaya çalışıyorlar.

    ufak bir dipnot; büyük kampanya dönemlerinde elde ettikleri karın çoook büyük bir kısmını vermiş oldukları indirimlere harcadılar. sırf bu düzensiz harcamadan dolayı çiçeksepetinin ömrü acayip kısaldı.

    acayip senaryolar dönüyor bir anlatsam şok olursunuz
    merhaba hocam ben dahi kavramını kullanma nedenim interneti bilenler ve bilmeyen kesimi ayırt etmek için söyledim. yoksa kendimi yukarıda görmüyorum yani trendyolu her kesim kullanıyor. websitesinde satış yapmanın daha az mantıklı olduğunu söylemiyorum. dediğiniz gibi süreçler websitesinde çok daha basit ve hızlı işler. sizin satacağınız ürün ve hedef kitleye göre de değişiklik gösterebilir. en azından kendi çevremde sistem bu şekilde işliyor. elbette websitesinde daha çok kar getiren siteler işletmeler vardır. kendi düşüncelerimi söyledim. websitesi işlerine girmek istemeden o mecralarda satış yapmanın da mantıklı olabileceğini savunuyorum.

    ek olarak diğer yemek, mahalle gibi kavramlarını eklemenin sebebi, eğer trendyol gibi firmalar sadece ürün satışına odaklansa elbette bir süre sonra ömrü tükenecekti. ama diğer hizmetler sayesinde ömrünü bir nebze uzatıyor. ben haklı haksız tartışması yapmamaktayım sadece beyin fırtınası yapalım istedim. sizin tecrübeniz benden daha fazla o nedenle düşünceleriniz önemli benim açımdan.

    bu durumda pazaryerinde ürün satmak isteyen müşterilerinize öneriniz ne oluyor*