• 09-08-2022, 19:21:03
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Bir yazılım size kaynak kodları ile verildi diye açık kaynak olmaz. Karikatürü gözünüz görüyor diye satış hakkına mı sahip oluyorsunuz? O ondan alıyor, o bundan almış, o şudan almış, o forum dışından almış, 5. 6. satış ile eline geçen var. Nasıl bir ticaret bu?

    Her yazılımınızın içine birbirinden bağımsız olmak üzere eşsiz bir şeyler koymak zorundasınız. Ama fazladan boşluk olur, ama yazım farklılığı olur, bir şekilde kime sattığınızı belirleyebilmeniz lazım. Yazılım hırsızlığı adına tedbir alan kimseyi görmedim. Kaynak kod paylaşmak zorunda da değilsiniz. Kendi websiteniz üzerinden de hizmet verebileceğiniz alanlar var.

    R10 yönetimi bu yazılım hırsızlıklarının cezasını sınırsız ban veya satış fiyatının bir kaç katı olarak açıklasa fena mı olacak? Sanki çok rahat yapılıyor bu işler caydırıcı ceza olmadığı için. R10 bu konulara bulaşmak istemeyebilir haklı olarak. Escrow mevzusu gene aynı şekilde. Üyelerin bu hizmetleri vermesine ne dersiniz? Escrow olur, hakem olur, iş aracısı olur. Bunlar bence değerlendirilebilecek hizmet alanları. Hatta R10 ünvan olarak belirli şartlarda bu izinleri satabilirde. Fena fikir değil bakın
  • 09-08-2022, 19:29:37
    #2
    Zyklon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir yazılım size kaynak kodları ile verildi diye açık kaynak olmaz. Karikatürü gözünüz görüyor diye satış hakkına mı sahip oluyorsunuz? O ondan alıyor, o bundan almış, o şudan almış, o forum dışından almış, 5. 6. satış ile eline geçen var. Nasıl bir ticaret bu?

    Her yazılımınızın içine birbirinden bağımsız olmak üzere eşsiz bir şeyler koymak zorundasınız. Ama fazladan boşluk olur, ama yazım farklılığı olur, bir şekilde kime sattığınızı belirleyebilmeniz lazım. Yazılım hırsızlığı adına tedbir alan kimseyi görmedim. Kaynak kod paylaşmak zorunda da değilsiniz. Kendi websiteniz üzerinden de hizmet verebileceğiniz alanlar var.

    R10 yönetimi bu yazılım hırsızlıklarının cezasını sınırsız ban veya satış fiyatının bir kaç katı olarak açıklasa fena mı olacak? Sanki çok rahat yapılıyor bu işler caydırıcı ceza olmadığı için. R10 bu konulara bulaşmak istemeyebilir haklı olarak. Escrow mevzusu gene aynı şekilde. Üyelerin bu hizmetleri vermesine ne dersiniz? Escrow olur, hakem olur, iş aracısı olur. Bunlar bence değerlendirilebilecek hizmet alanları. Hatta R10 ünvan olarak belirli şartlarda bu izinleri satabilirde. Fena fikir değil bakın
    Açıkçası Yazılımı yapan kiÅŸi ister yurtdışından kopyalamış olsun ister kendisi sıfırdan yazmış olsun, konusunda "Açık kaynak, sınırsız lisans, r10 dışı satış yapabilirsiniz" gibi ibareler varsa hiç bir hak talep edemez lisanslayıp satsın deriz o zaman. Bir arkadaşım bir yazılımı örnek veriyorum 1000₺ verip açık kaynak sınırsız site aldıysa bana jest olsun diye tabii ki benim siteme kurar yada kar etmek istiyorsa bana forum dışında satabilir(bu sadece bir örnek). Yazılım sahibi buna önlem alması gerekiyor. Çok satış yapacak diye 1 liradan ihale açıp yazılımlarını uyguna sınırsız site ÅŸeklinde verip aaa ben sadece sana vermiÅŸtim diyemez bence
  • 09-08-2022, 19:34:58
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Açık açık satış hakkı ile veriliyorsa sorun yok zaten.
  • 09-08-2022, 19:46:47
    #4
    Açık kaynak demek apaçık ortada demek. Bir kişiye bir ürünü açık kaynak satıyorsanız, sattığınız kişi bu ürünü başkasına hediye edebilir yada daha uygun fiyata satabilir yada takas yoluyla ticarette kullanabilir. Forum dışında bu saydıım işlemler ile sahip olunan ürünler için hiçbir hak talep edemezsiniz. Forum içerisinde satış hakkı yazılımın yapımcısına ait ise ve sattığı kişi bu koyulan kuralı çiğnerse gerekli ceza satışı yapan kişiye verilir.

    Ürün ana sağlayıcıdan alınmamış ise bununda takibini yapamazsınz. Çünkü paldır küldür önüne gelene satış yapıyorsunuz. Yukarıda bahsedilen yollar ile alınabilir. Bu alım işlemi için kimseden ticareti belgelendirmesini talep edemezsiniz çünkü ürün açık kaynak. Açık kaynağın ne olduğunu önce idrak edilmedi. Bir kere sattın bitti dahada izini süremezsin bu ürünün kimseyede nerden aldın diye hesap soramazsın. Sakin bir üslup ile açıklamaya çalışıyorum geliştiriciler beni yanlış anlamasın yada anlasın umrumda değil. Piyasayı zombi scriptlere boğdular şimdide açık kaynak satılan ürünü nerden aldın benden almadın aldığının kanıtını göster gibi absürt savunmalar yapmaktalar

    2 gündür izliyorum elimde çekirdek ile.

    Dipnot: Battığım dönemde düşük miktardan 30 kişiye kendi yazdığım paneli sattım pişman değilim. Sattığım insanlar o ürün ile çok iş yaptı zaman zaman dönüş yapanlar oluyor.
  • 09-08-2022, 19:51:36
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Sana kodları verilen yazılım açık kaynak mıdır?
  • 09-08-2022, 19:59:49
    #6
    Zyklon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sana kodları verilen yazılım açık kaynak mıdır?
    Bana ithafen yazdınız sanırım. Eğer bir ürün açık kaynak kendi sitenizde satışı yapılabilir diye satılıyorsa başka ne olabilir? Geliştirir satarsan geliştirmeden satarsın farketmiyor. Ücretini belirlemişsin açık kaynak diye yazmışsın satıyorsun. İnsanlarda bunu kendi müşterilerine satmak için senden satın alıyor. Gayet açık değil mi?
  • 09-08-2022, 20:01:13
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Birdilimask adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bana ithafen yazdınız sanırım. Eğer bir ürün açık kaynak kendi sitenizde satışı yapılabilir diye satılıyorsa başka ne olabilir? Geliştirir satarsan geliştirmeden satarsın farketmiyor. Ücretini belirlemişsin açık kaynak diye yazmışsın satıyorsun. İnsanlarda bunu kendi müşterilerine satmak için senden satın alıyor. Gayet açık değil mi?
    Soruma cevap bu değil. Size bir PHP scripti kodları ile verildi. Açık kaynak mıdır bu?
  • 09-08-2022, 20:06:56
    #8
    Zyklon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Soruma cevap bu değil. Size bir PHP scripti kodları ile verildi. Açık kaynak mıdır bu?
    Dostum "AÇIK KAYNAK" adı altında verildiyse açık kaynaktır.
  • 09-08-2022, 20:09:16
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Anlaşamıyoruz. Daha doğrusu anlaşmak istemiyorsunuz. Açık kaynak kod nedir peki?