• 05-08-2022, 18:39:26
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    OziyWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emlakçıyi aratıp satmaktan vazgeçtik desinler 1 hafta sonrada komşuya satsinlar gizlice
    En mantıklısı bu hocam. Teşekkür ederim değerli yorumunuz için.
  • 05-08-2022, 18:39:41
    #11
    İmza atıldıktan sonra sözleşme süresi boyunca evi kime satarsanız satın emlakçıya komisyonunu ödemek zorundasınız.

    Emlakçılar yetki sözleşmesini belirli bir süre ile yaparlar. O süre eğer 3-6 ay ise sözleşmenin bitmesini bekleyebilirsiniz. Sözleşme bitmeden sözleşmeyi feshettiğinizi sözleşmede yazan süre içinde emlakçıya bildirmelisiniz.

    Ama bir emlakçı ile satış yetki sözleşmesi imzaladıysanız kendinizi bir borç yükümlülüğü altına sokmuş olursunuz. Evi kime satarsanız satın, nereden satarsanız satın emlakçıya sözleşmede yazan komisyonu ödemek zorundasınız.

    O sözleşmelerde satıcıya doğrudan gelen alıcıları emlakçıya yönlendirmesi gerektiği, eğer doğrudan gelen alıcıya emlağı satarsa emlakçının satıştan komisyon hakkı doğacağı yazar.

    Yani emlakçıyı sözleşme süresi bitmeden komisyonunu ödemeden aradan çıkaramazsınız.
  • 05-08-2022, 18:41:46
    #12
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İmza atıldıktan sonra sözleşme süresi boyunca evi kime satarsanız satın emlakçıya komisyonunu ödemek zorundasınız.

    Emlakçılar yetki sözleşmesini belirli bir süre ile yaparlar. O süre eğer 3-6 ay ise sözleşmenin bitmesini bekleyebilirsiniz. Sözleşme bitmeden sözleşmeyi feshettiğinizi sözleşmede yazan süre içinde emlakçıya bildirmelisiniz.

    Ama bir emlakçı ile satış yetki sözleşmesi imzaladıysanız kendinizi bir borç yükümlülüğü altına sokmuş olursunuz. Evi kime satarsanız satın, nereden satarsanız satın emlakçıya sözleşmede yazan komisyonu ödemek zorundasınız.

    O sözleşmelerde satıcıya doğrudan gelen alıcıları emlakçıya yönlendirmesi gerektiği, eğer doğrudan gelen alıcıya emlağı satarsa emlakçının satıştan komisyon hakkı doğacağı yazar.

    Yani emlakçıyı sözleşme süresi bitmeden komisyonunu ödemeden aradan çıkaramazsınız.
    Evet hocam, ben de ne yazık ki böyle bir durum olacağını düşündüğüm için yazdım. Teşekkür ederim değerli yorumunuz için.
  • 05-08-2022, 18:45:00
    #13
    SistemBilgisayr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet hocam, ben de ne yazık ki böyle bir durum olacağını düşündüğüm için yazdım. Teşekkür ederim değerli yorumunuz için.
    Emlakçılar bölgelerindeki evleri ve portföylerindeki evleri takip ederler.
    Eğer yukarıdaki arkadaşın söylediği gibi evi satmaktan vazgeçtip derseniz ve emlakçının sözleşmesinin yürürlükte olduğu bir tarihte evi bir başkasına devrederseniz emlakçı önünde sonunda bunu farkeder ve sizden faiziyle beraber icra yolu ile komisyonunu tahsil etmek için harket edebilir.
    Yani yasal olarak yükümlülük altındasınız, yapacağınız harekete ona göre karar vermelisiniz.
  • 05-08-2022, 18:47:27
    #14
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emlakçılar bölgelerindeki evleri ve portföylerindeki evleri takip ederler.
    Eğer yukarıdaki arkadaşın söylediği gibi evi satmaktan vazgeçtip derseniz ve emlakçının sözleşmesinin yürürlükte olduğu bir tarihte evi bir başkasına devrederseniz emlakçı önünde sonunda bunu farkeder ve sizden faiziyle beraber icra yolu ile komisyonunu tahsil etmek için harket edebilir.
    Yani yasal olarak yükümlülük altındasınız, yapacağınız harekete ona göre karar vermelisiniz.
    Bilgilendirmeleriniz gayet net ve açıklayıcı olmuş hocam. Çok teşekkür ederim. Bu durumu şimdi annemleri arayarak söyledim.
  • 06-08-2022, 00:35:41
    #15
    sözleşme Noterde yapılmadıysa bir hükmü olmayabilir. Bu ihtimali de araştırın.
  • 06-08-2022, 17:19:33
    #16
    Bu size ders olsun bir daha böyle bir hata yapmamış olurunuz. Bu direkt komisyonu al senin olsun demek oluyor.

    Bu zamana kadar onlarca kez kiraya verdim, satış yaptım. Hiç birinde emlakçı sözleşmesi yapmadım. Kardeşim müşteri bulursan alırsın komisyonunu dedim geçtim. Bir evi birine bağlamak büyük hata ben ev satarken 10 emlakçı takip etti alıcı müşteri bulan sattı komisyonunu aldı.

    Sözleşme yapalım diye zorlayanlara da kapıyı gösterdim
  • 06-08-2022, 19:27:59
    #17
    Atılan imza büyük ihtimalle satış yetkisi sözleşmesi içindir. bu sözleşme 3 ay geçerlidir emlakçı 3 ay içinde satışı gerçekleştiremez ise ya sözleşme yenilenir yada sözleşme iptal olur.
    sözleşme süresi dolduktan sonra emlakçının getirdiği bir müşteriye evi satarsanız emlakçıya kanunen komisyon ödemek zorunda olursunuz. Yeni çıkan emlak yönetmeliğinde satışa çıkaracağınız gayrimenkullerde eğer emlakçının ilgilenmesini istiyorsanız sözleşme yapak zorundasınız.
  • 07-08-2022, 15:21:08
    #18
    fermat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sözleşme Noterde yapılmadıysa bir hükmü olmayabilir. Bu ihtimali de araştırın.
    Hocam normal kira sözleşmelerinde noter olayı yok, sanırım bu da öyledir. Yorumun için teşekkür ederim.

    orhansinane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu size ders olsun bir daha böyle bir hata yapmamış olurunuz. Bu direkt komisyonu al senin olsun demek oluyor.

    Bu zamana kadar onlarca kez kiraya verdim, satış yaptım. Hiç birinde emlakçı sözleşmesi yapmadım. Kardeşim müşteri bulursan alırsın komisyonunu dedim geçtim. Bir evi birine bağlamak büyük hata ben ev satarken 10 emlakçı takip etti alıcı müşteri bulan sattı komisyonunu aldı.

    Sözleşme yapalım diye zorlayanlara da kapıyı gösterdim
    Hocam bizimkilere 50 kere de anlatsam ders filan almazlar. Ne kadsr yetişkinde olsak hala bizi çocuk görüyorlar. Belki de ondandır.
    Yorumun için ayrıca teşekkür ederim.


    Mss70 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Atılan imza büyük ihtimalle satış yetkisi sözleşmesi içindir. bu sözleşme 3 ay geçerlidir emlakçı 3 ay içinde satışı gerçekleştiremez ise ya sözleşme yenilenir yada sözleşme iptal olur.
    sözleşme süresi dolduktan sonra emlakçının getirdiği bir müşteriye evi satarsanız emlakçıya kanunen komisyon ödemek zorunda olursunuz. Yeni çıkan emlak yönetmeliğinde satışa çıkaracağınız gayrimenkullerde eğer emlakçının ilgilenmesini istiyorsanız sözleşme yapak zorundasınız.
    Yorumunuz için teşekkür ederim evet ben de böyle düşünüyorum. Konuyu ilk açtığımda moralim baya bozulmuştu. Anne ve babama da durumu anlattım ama baktımki dağlardan serinler, beni fazla tınlamadılar açıkçası. Ben de sustum ve kendi kabuğuma çekildim.