• 13-07-2022, 00:16:29
    #1
    Arkadaşlar öncelikle bu konuyu açıp açmamayı çok düşündüm. Fakat şu; 20 yaşındayım hiç bir şeyim yok, aileme bakıyorum, asgari maaştan az kazanıyorum intihar etmeyi düşünüyorum konularına en azından kendi hayatımı anlatarak cevap vermem gerektiğini vicdanen düşündüm. Ben şuan 25 yaşındayım. Sanal aleme sanıyorum 8-9 yaşlarımda başlamışımdır(online oyunlar) . Ama adam akıllı vds miş cartmış curtmuş bunları 13-14 yaşlarımda öğrenmeye başladım.

    Başlarken ki hayatım; Babam yurt dışında iflas etmişti. Evimizin 2013-2016 yılları arasında 300 liralık kirasını ödeyemiyorduk. Hatta 5-6 ay evde tutamadık, akrabalarımızda yaşadık. Kendi evimizde de Akrabaların verdiği 100-200 liralar, devletin yeşil kartı ile vs.. geçiniyorduk. Ablamın okulu ve çok başarılı bir eğitimi olduğu için bir akrabamız bir laptop aldı. Yoksa elime bilgisayar bile geçmezdi. İnterneti ise biz 3. kattaydık ev sahibimiz ise aşağıdaki marketti. Bir keresinde rica etmiştim adam şifreyi vermişti. Sonra evde sadece mutfakta fırının önünde internet çekiyordu. Fırının onune yastık koyar fayansın üzerine uzanır 2-3 çizgi internet ile bir şeyler yapardım. Annem fırını çalıştırdığında terlesem dahi bırakmazdım bilgisayarı.

    Kaldı ki bilgisayar(laptop) u göğsümün üzerinde kullanırdım. 1 sene falan sonra öyle ısınmaya başladı ki şuan halen göğsümün üzerinde lekeleri var.

    Ekmeği fırın sahibi eniştemizin verdiği kartlarla alırdık. Tabi bu süre zarfında evde okul okusam dahi oturmama izin verilmiyordu. Annem ne kadar bir şey demese de yardım eden akrabalar beni eleştirme hakkını kendilerinde görüyorlardı. Gerekirse evden kovun çalışsın diyorlardı. 350 liraya (aylık tabiki) her gün 3 kamyon yükte indirdim. Oturmanın yasak olduğu berberde çıraklıkta yaptım. Küfürde yedim dayakta. İstanbul doğumlu bir genç olarak doğuda bir ilde çalışmanın ne kadar zor olduğunu anlayamazsınız.

    O Zamanki perişanlığı anlatmamın bir yolu yok. Neyse daha fazla trajedilerimi anlatmayayım, kalanını tahmin edebileceğinizi düşünüyorum. Kısaca 5 kuruşumuz yoktu. Daha sonra internetten bir oyunda server açtım (annemle halen yad ederiz o yoklukta 30₺ sunucunun 1 aylık kirasını verdi) Sunucudan adminlik satmaya başladım 50 lira 100 lira bir şeyler akmaya başladı tabi o yoklukta inanılmaz paralar bizim için. Gün geldi o sunucu işinde özellikle 2017 yılında öyle ilerledim ki hattıma kontor olarak 1000 liralar geliyordu operator değiştiriyordum o parayı tl yapıyorduk evde gülme krizlerine giriyor kutlama yapıyorduk.

    Gel zaman git zaman internette de oyun dünyasında da işleri büyüttüm. İşin sunucu kısmını, ddos kısmını, ticaret kısmını öğrenmeye başladım. Oradan çıktım merdiven altı bilişim firması açtım tabi hemen arkasından r10 u duydum. Bilişim firması beni abad etmişti. Dışarıda hamallık yapsam 500 lira alacaktım o firmamdan 3000 liralar kazanıyordum. O Zamanlar yani sene 2017-2018 r10 a girmek şuanki gibi değil. Kabus gibi bir sistemdi. Zar zor girdim. R10 sana ne kattı derseniz tek diyebileceğim vizyondur. Milletin nerelerden para kazandığını görünce yada şuan kendimce aynı bu tarz konuları okudukça kafayı yedim. Girişimci hatta tabiri caizse fırlama zekam ve sanal alemdeki çok geniş eşim dostum ile buradan işler yapmaya başladım kah aldım kah sattım hatalar yaptım zarar ettim kar ettim ama en son bir baktım ki anneme ev almışım kendime hayal bile edemeyeceğim o kiramı ödeyemediğim memleketimde görsem ihtimal vermeyeceğim araba almışım tırlar almışım yazlık almışım ticari binek araçlar, limited kurmuşum yani şuan baktığımda O günkü ben bu şuan sahip olduklarımı rüyamda görsem "Ulan uyan sen kendindemisin" Derken nasıl oldu nasıl başardım anlamadığım bir şekilde Allah fazla fazla verdi.

    Ha şunuda söyleyeyim dini inancım Deizm olmasına rağmen ne zaman yardım parası versem 5 katı olarak aldım bu murphy kanunlarımı yada başka bir şey mi bilmiyorum. Demek istediğim hiç hayal etmediğiniz işlerden mesela makale yazarlığı mesela dandik bir app uygulamadan gün geliyor milyonlar kazanıyorsunuz. Aslaa umudunuzu kaybetmeyin. Ağlayarak ben bu dünyada yaşayamam bu borcu ödeyemem dediğiniz günün sabahı bir kapı açılıyor kafayı yiyorsunuz.

    Bunu size flash tv izleyen bir genç yada baba parası ezen bir züppe olmadan söylüyorum inanıp inanmamak sizin elinizde. Babamın ilk tırını bile ben aldım ve tamamen internetten. Şuan internette neredeyse tek bir işim bile kalmadı comple reel sektörlerdeyim ama bugünün sermayesini tamamen internetten çıkardım. Aslaa pes etmeyin. Saçma sapan eğitimleri anlamıyorsunuz, yazılım dili bilmiyorsunuz diye benden bir b*k olmaz sakın demeyin. Allah hiç beklemediğiniz anda sizin sigara paranızı çıkardığınız işten hayatınızı kurmanıza vesile oluyor.

    Özellikle nazardan korkan bir insanım fakat bir zaman oluyor bir gencin konusunu okumuştum 20 yaşında benim zamanında çektiklerimi çekiyordu. Azıcık sabırlı olun birde biraz mücadele edin emin olun Allah günü gelince yağdırıyor arkadaşlar.
  • 13-07-2022, 00:20:10
    #2
    Başarılarının devamını dilerim, r10 çoğu gencin hayatına dokunup çıkış yolu olmuştur. Her zaman söylüyorum r10 bir hazine sandığıdır açmasını bilene.. Tebrik ederim
  • 13-07-2022, 00:21:55
    #3
    Sabır her şeyin ilacıdır doğru , ancak günümüz şartları sabırı kaldırabilecek durumda değil bazı insanlar için maalesef..
  • 13-07-2022, 00:23:13
    #4
    Hocam siz emin misiniz deist olduğunuza? Deizmle yazdıklarınızın ilgisi yoktur. Deizmde yaratının ismi yoktur ve yaratıcı hiçbir şeye karışmaz.
  • 13-07-2022, 00:23:43
    #5
    sonuna kadar okudum çok güzel tebrikler ve başarılarınızın devamını dilerim

    Grişimcilik konusunda minik tüyolar almak isterim , sizlerinde müsait olduu bir zamanda kelam etmek isterim sizinle iletişim kurmak isterseniz
  • 13-07-2022, 00:23:49
    #6
    hyperiahd adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar öncelikle bu konuyu açıp açmamayı çok düşündüm. Fakat şu; 20 yaşındayım hiç bir şeyim yok, aileme bakıyorum, asgari maaştan az kazanıyorum intihar etmeyi düşünüyorum konularına en azından kendi hayatımı anlatarak cevap vermem gerektiğini vicdanen düşündüm. Ben şuan 25 yaşındayım. Sanal aleme sanıyorum 8-9 yaşlarımda başlamışımdır(online oyunlar) . Ama adam akıllı vds miş cartmış curtmuş bunları 13-14 yaşlarımda öğrenmeye başladım.

    Başlarken ki hayatım; Babam yurt dışında iflas etmişti. Evimizin 2013-2016 yılları arasında 300 liralık kirasını ödeyemiyorduk. Hatta 5-6 ay evde tutamadık, akrabalarımızda yaşadık. Kendi evimizde de Akrabaların verdiği 100-200 liralar, devletin yeşil kartı ile vs.. geçiniyorduk. Ablamın okulu ve çok başarılı bir eğitimi olduğu için bir akrabamız bir laptop aldı. Yoksa elime bilgisayar bile geçmezdi. İnterneti ise biz 3. kattaydık ev sahibimiz ise aşağıdaki marketti. Bir keresinde rica etmiştim adam şifreyi vermişti. Sonra evde sadece mutfakta fırının önünde internet çekiyordu. Fırının onune yastık koyar fayansın üzerine uzanır 2-3 çizgi internet ile bir şeyler yapardım. Annem fırını çalıştırdığında terlesem dahi bırakmazdım bilgisayarı.

    Kaldı ki bilgisayar(laptop) u göğsümün üzerinde kullanırdım. 1 sene falan sonra öyle ısınmaya başladı ki şuan halen göğsümün üzerinde lekeleri var.

    Ekmeği fırın sahibi eniştemizin verdiği kartlarla alırdık. Tabi bu süre zarfında evde okul okusam dahi oturmama izin verilmiyordu. Annem ne kadar bir şey demese de yardım eden akrabalar beni eleştirme hakkını kendilerinde görüyorlardı. Gerekirse evden kovun çalışsın diyorlardı. 350 liraya (aylık tabiki) her gün 3 kamyon yükte indirdim. Oturmanın yasak olduğu berberde çıraklıkta yaptım. Küfürde yedim dayakta. İstanbul doğumlu bir genç olarak doğuda bir ilde çalışmanın ne kadar zor olduğunu anlayamazsınız.

    O Zamanki perişanlığı anlatmamın bir yolu yok. Neyse daha fazla trajedilerimi anlatmayayım, kalanını tahmin edebileceğinizi düşünüyorum. Kısaca 5 kuruşumuz yoktu. Daha sonra internetten bir oyunda server açtım (annemle halen yad ederiz o yoklukta 30₺ sunucunun 1 aylık kirasını verdi) Sunucudan adminlik satmaya başladım 50 lira 100 lira bir şeyler akmaya başladı tabi o yoklukta inanılmaz paralar bizim için. Gün geldi o sunucu işinde özellikle 2017 yılında öyle ilerledim ki hattıma kontor olarak 1000 liralar geliyordu operator değiştiriyordum o parayı tl yapıyorduk evde gülme krizlerine giriyor kutlama yapıyorduk.

    Gel zaman git zaman internette de oyun dünyasında da işleri büyüttüm. İşin sunucu kısmını, ddos kısmını, ticaret kısmını öğrenmeye başladım. Oradan çıktım merdiven altı bilişim firması açtım tabi hemen arkasından r10 u duydum. Bilişim firması beni abad etmişti. Dışarıda hamallık yapsam 500 lira alacaktım o firmamdan 3000 liralar kazanıyordum. O Zamanlar yani sene 2017-2018 r10 a girmek şuanki gibi değil. Kabus gibi bir sistemdi. Zar zor girdim. R10 sana ne kattı derseniz tek diyebileceğim vizyondur. Milletin nerelerden para kazandığını görünce yada şuan kendimce aynı bu tarz konuları okudukça kafayı yedim. Girişimci hatta tabiri caizse fırlama zekam ve sanal alemdeki çok geniş eşim dostum ile buradan işler yapmaya başladım kah aldım kah sattım hatalar yaptım zarar ettim kar ettim ama en son bir baktım ki anneme ev almışım kendime hayal bile edemeyeceğim o kiramı ödeyemediğim memleketimde görsem ihtimal vermeyeceğim araba almışım tırlar almışım yazlık almışım ticari binek araçlar, limited kurmuşum yani şuan baktığımda O günkü ben bu şuan sahip olduklarımı rüyamda görsem "Ulan uyan sen kendindemisin" Derken nasıl oldu nasıl başardım anlamadığım bir şekilde Allah fazla fazla verdi.

    Ha şunuda söyleyeyim dini inancım Deizm olmasına rağmen ne zaman yardım parası versem 5 katı olarak aldım bu murphy kanunlarımı yada başka bir şey mi bilmiyorum. Demek istediğim hiç hayal etmediğiniz işlerden mesela makale yazarlığı mesela dandik bir app uygulamadan gün geliyor milyonlar kazanıyorsunuz. Aslaa umudunuzu kaybetmeyin. Ağlayarak ben bu dünyada yaşayamam bu borcu ödeyemem dediğiniz günün sabahı bir kapı açılıyor kafayı yiyorsunuz.

    Bunu size flash tv izleyen bir genç yada baba parası ezen bir züppe olmadan söylüyorum inanıp inanmamak sizin elinizde. Babamın ilk tırını bile ben aldım ve tamamen internetten. Şuan internette neredeyse tek bir işim bile kalmadı comple reel sektörlerdeyim ama bugünün sermayesini tamamen internetten çıkardım. Aslaa pes etmeyin. Saçma sapan eğitimleri anlamıyorsunuz, yazılım dili bilmiyorsunuz diye benden bir b*k olmaz sakın demeyin. Allah hiç beklemediğiniz anda sizin sigara paranızı çıkardığınız işten hayatınızı kurmanıza vesile oluyor.

    Özellikle nazardan korkan bir insanım fakat bir zaman oluyor bir gencin konusunu okumuştum 20 yaşında benim zamanında çektiklerimi çekiyordu. Azıcık sabırlı olun birde biraz mücadele edin emin olun Allah günü gelince yağdırıyor arkadaşlar.
    Helal olsun hocam hem kendinizi hem ailenizi kurtarmış çok iyi bir seviyeye getirmişsiniz İnşallah Allah fazlasını verir.
  • 13-07-2022, 00:25:16
    #7
    O günlerden bu günlere kadar gelmek helal olsun hocam bende 21 yaşındayım daha yolun çok başındayım ama insan ister istemez bazen benden bir şey olmaz bunalımlarına giriyor ki ben çok fazla yaşadım askerden geldim 2 3 ay oldu nerdeyse hala bir şey yapamadım parasızlık o kadar zor ki bunu en iyi siz bilirsiniz para olsa bile ben ailemden çok isteyemiyorum çekinme falan var ama her zaman yanımdalar onlar olmasa çok daha kötü halde olurdum belki bu hikayeniz benim gibi olan bir sürü gence motivasyon verir ilham kaynağı olur belki de paylaşımınız için teşekkür ederim
  • 13-07-2022, 00:25:28
    #8
    Güzel bir başarı hikayesi. Tebrik ederim, başarıların artarak devam eder inşallah
  • 13-07-2022, 00:25:47
    #9
    Kurumsal PLUS
    Konu heves getiriyor elinize sağlık