• 10-07-2022, 12:05:57
    #1
    Merhabalar, öncelikle herkese iyi bayramlar. Malum Kurban Bayramında kurbanı kesmek kadar etini dağıtmakta önemli fakat çevreme baktığimda kurban etini kesen herkesin dağıtsa bile tanıdıklarına dağıttığını büyük bir kısmıni ise Derin donduruculara istiflediğini görmekteyim. En basiti üst komşum polis eşi de sağlıkçı Allah kabul etsin bir koç kestiler ama sağolsunlar koklatmadılar bile

    Normalde kurban bayramında en az 2 kişiden et yardımı gelirdi ama bu bayram maalesef tık yok.. Ekonomi kurban etini de vurdu sanırım

    Sizin çevrenizde de böyle mi?
  • 10-07-2022, 12:08:19
    #2
    Kurban zaten kesebilecek durumu olana farz değil miydi? Duyuyorum kredi çekip kurban kesenler var, e bu anlamsız. Durumu olan keser ve dağıtır, durumun yoksa kesip dolaba atmak dinin emrettiği bir şey değil ki, kesme o zaman 🤷*♂️ Ben bu insanları anlamıyorum (:
    • paskevich
    • DartkGandalf
    • gokanke
    paskevich, DartkGandalf, gokanke ve 2 kişi bunu beğendi.
    5 kişi bunu beğendi.
  • 10-07-2022, 12:08:40
    #3
    Benim kendi anam bile artık sadece yakın akrabalarına veriyor, eşe dosta vermiyor. Gerçi kadın haklı et zaten az çıktı bu sene.
    • paskevich
    • LION
    paskevich ve bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 10-07-2022, 12:11:01
    #4
    Valla biz mahallade kurban kesemeyen 3 aileye 3 pay ayarlayıp dağıttık. Onun dışında kesemeyen kimse yoktu bildiğimiz
  • 10-07-2022, 12:19:13
    #5
    Bu fiyatlar ile kimse et dağıtmaz. Bunu 3 4 ay önce de söyledim. İbadet yaptık diye kendi vicdanlarını kandırıp dursunlar.
  • 10-07-2022, 12:22:42
    #6
    paskevich adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, öncelikle herkese iyi bayramlar. Malum Kurban Bayramında kurbanı kesmek kadar etini dağıtmakta önemli fakat çevreme baktığimda kurban etini kesen herkesin dağıtsa bile tanıdıklarına dağıttığını büyük bir kısmıni ise Derin donduruculara istiflediğini görmekteyim. En basiti üst komşum polis eşi de sağlıkçı Allah kabul etsin bir koç kestiler ama sağolsunlar koklatmadılar bile

    Normalde kurban bayramında en az 2 kişiden et yardımı gelirdi ama bu bayram maalesef tık yok.. Ekonomi kurban etini de vurdu sanırım

    Sizin çevrenizde de böyle mi?
    Köyümde kesildiğinde etin 3 de 1’i mahallece toplanıp ihtiyacı olanlara dağıtılıyor kalanlarıda kendi çevremizdekilere
  • 10-07-2022, 12:28:44
    #7
    Ben de kesemedim. Ama sağ olsun patron iş yerinde kesemeyen 10 kişi için büyükbaş almış. Dün gidip kestik Allah kabul etsin. 14,5 kg kemiksiz pay düştü herkese. Dün 3,5 kg sunu doğradım kalanını kıyma çektirdim. Bugün de kesemeyen 4-5 kişiye götüreceğim. Zaten evde 2 kişiyiz bize 4-5 kilo bile aylarca yeter. Kurban Bayramının amacı paylaşmaktır zaten. Dolaba saklayıp 5 ay sonra bile yersen bencillik bana göre. Yinede saygı duyarım ama gerçek Müslümanlık bu değil.
  • 10-07-2022, 12:34:55
    #8
    Neden size vermek zorundaymışlar gibi lanse ediyorsunuz
  • 10-07-2022, 12:43:08
    #9
    Sinnerman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neden size vermek zorundaymışlar gibi lanse ediyorsunuz
    O böyle lanse etmiyorsa din böyle lanse ediyor.