• 25-06-2022, 10:58:27
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Aslında gelen misafir de birinci dereceden akraba. Öyle kötü sıkıntılı akraba falan da değil. Ancak tuhaf bir şekilde, yıllarac bozulmayan makineler misafir kullandığı zaman şak diye bozuluyor. Veya evde misafir varken mutfak eşyası daha kolay kırılıyor.
    Eminim ki birçoğumuzun başına gelmiştir.
  • 25-06-2022, 10:59:27
    #2
    🏆 Wordpress Uzmanı
    Nazar.
  • 25-06-2022, 11:03:52
    #3
    Bilerek yapılıyor bence. Yoksa herkes de aynı muhabbet olmaması lazım
  • 25-06-2022, 11:04:34
    #4
    mantıklı bır acıklama getırmeye calısırsak eger

    mısafır o eşyanın kıymetını önemı senın kadar bılmıyor kendının degıl sonucta yeterı kadar özen göstermıyor kullanırken oyuzden olabılır

    benımde abla var annemın 40 yıl kullanıp bozamadıgı esyaları 2ayda parçalıyor yada bozuyor

    galıba ilgi alaka özen gösterme meselesi

    ve enerji dıye bır olay var bununda etkısı var gıbı
  • 25-06-2022, 11:17:19
    #5
    benim sevdiğim su bardakları vardı millet gide gele 1 tane kalmış moralim bozuk
  • 25-06-2022, 11:28:12
    #6
    her zaman herkese oluyor. hoyrat kullanıyorlar. kendi eşyalarını itina ile kullanan insanlar başkalarının eşyaları sözkonusu olunca çat çut pat küt girişiyorlar. Çocukları daha bir felaket oluyor. kendi evlerinde olsa kıyamet koparttıklarını görüp bizzat şahit olduğunuz şeyleri sizin evinizde yapınca "çocuktur yapar" diyorlar. Sadece ev eşyasından bahsetmiyorum, tairat için gereken alet edevatların da canına okurlar.

    Ben bu konunun çözümünü şu şekilde buldum. Aslında fikir bir arkadaıma ait. Sizden birşey istediklerinde o istediği şeyin sizde olmadığını veya arızalı olduğunu söyleyip hemen ardından borç para isteyeceksiniz. Sizi kullanan insanları etrafınızdan uzaklaştırmak için çok iyi bir yöntem. sizden istediği bir eşya olduğunda hemen anında siz de onan başka bir eşya isteyeceksiniz.

    İnsanlar para harcamak yerine sizden bedavaya almaya çok meraklılar. Aslında bir bedel ödeniyor ama onlar ödemiyor, siz ödüyorsunuz.

    Kişisel bir tercih ama ben biraz da ilerleyen yaşımın getirdiği avantajı kullanım hemen lafı sokuşturuyorum. bozuluyorlar tabii ama umurumda da değil. Hele hele bu devirde neden benim kap kacağım kırılıp dökülsün, neden kullandıkları eşyalar bozulsun.

    kültürle ilgili birşey sanırım. bilemiyorum. Ayıplamanın falan da bir yararı olmuyor. Giden gittikten sonra, yerine konulamadıktan sonra ne işe yarar...

    İsviçreye ziyaretimde bir hevesle aldığım viktor inox marka bir çakım vardı. bilirsiniz şu isviçre çakılarından. kompakt, ince, pırıl pırıl bir kırmızı... bir arkadaşım pikniğe gideceğim versene dedi, ben de verdim. Kırmış... nasıl becerdiyese.. gidip tahtakaleden kamyon büyüklüğünde bir çakı almış, "bak sana bunu aldım" dedi. "o da çakı bu da çakı" dediğini hatırlıyorum görgüsüzün. aradan 30 sene çok rahat geçmiştir. bu hayvanlığını hala unutamam.

    paylaşmak her topluma göre değil. her insanla da herşey paylaşılmaz...
  • 25-06-2022, 11:29:21
    #7
    Kırılacağı / bozulacağı varmış
  • 25-06-2022, 12:47:18
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Bkirsan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilerek yapılıyor bence. Yoksa herkes de aynı muhabbet olmaması lazım
    Bunu bilerek yaptığını düşündüğüm akraba komşular vardı. Çok şükür onlardan uzaklaştık. Ancak bu konuda bahsettiğim, bu tür olumsuz ihtimaller vermeyeceğim insanlar.
    Bir keresinde de ben kendim akrabamın evinde bulaşık yıkarken tabak kırdım.
  • 25-06-2022, 12:51:34
    #9
    Üyeliği durduruldu
    FriendOfGhost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    her zaman herkese oluyor. hoyrat kullanıyorlar. kendi eşyalarını itina ile kullanan insanlar başkalarının eşyaları sözkonusu olunca çat çut pat küt girişiyorlar. Çocukları daha bir felaket oluyor. kendi evlerinde olsa kıyamet koparttıklarını görüp bizzat şahit olduğunuz şeyleri sizin evinizde yapınca "çocuktur yapar" diyorlar. Sadece ev eşyasından bahsetmiyorum, tairat için gereken alet edevatların da canına okurlar.

    Ben bu konunun çözümünü şu şekilde buldum. Aslında fikir bir arkadaıma ait. Sizden birşey istediklerinde o istediği şeyin sizde olmadığını veya arızalı olduğunu söyleyip hemen ardından borç para isteyeceksiniz. Sizi kullanan insanları etrafınızdan uzaklaştırmak için çok iyi bir yöntem. sizden istediği bir eşya olduğunda hemen anında siz de onan başka bir eşya isteyeceksiniz.

    İnsanlar para harcamak yerine sizden bedavaya almaya çok meraklılar. Aslında bir bedel ödeniyor ama onlar ödemiyor, siz ödüyorsunuz.

    Kişisel bir tercih ama ben biraz da ilerleyen yaşımın getirdiği avantajı kullanım hemen lafı sokuşturuyorum. bozuluyorlar tabii ama umurumda da değil. Hele hele bu devirde neden benim kap kacağım kırılıp dökülsün, neden kullandıkları eşyalar bozulsun.

    kültürle ilgili birşey sanırım. bilemiyorum. Ayıplamanın falan da bir yararı olmuyor. Giden gittikten sonra, yerine konulamadıktan sonra ne işe yarar...

    İsviçreye ziyaretimde bir hevesle aldığım viktor inox marka bir çakım vardı. bilirsiniz şu isviçre çakılarından. kompakt, ince, pırıl pırıl bir kırmızı... bir arkadaşım pikniğe gideceğim versene dedi, ben de verdim. Kırmış... nasıl becerdiyese.. gidip tahtakaleden kamyon büyüklüğünde bir çakı almış, "bak sana bunu aldım" dedi. "o da çakı bu da çakı" dediğini hatırlıyorum görgüsüzün. aradan 30 sene çok rahat geçmiştir. bu hayvanlığını hala unutamam.

    paylaşmak her topluma göre değil. her insanla da herşey paylaşılmaz...
    Bu konuda hiçbir olumsuzluk düşünmeyeceğim kişlerden bahsetmiştim. Ancak sizin verdiğiniz örnekteki insanlar da maalesef sayısız. Herkesin kadrosunda böyle yakınları vardır.

    Bu insanlarla yaşadıkça onlardan zarar gördükçe korunma yolları savunma mekanizmaları da mecburen gelişiyor.