• 17-05-2022, 01:14:29
    #19
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu ülkedeki insanlar her zaman hile hurda yapmaya meğilli olmuşlardır. Bu son 5 sene içersin'de olan bir durum değil. Türk insanı vergide kaçırır hile'de yapar. Devlet bunu denetlemesi gerekiyor.


    Hile yaptılar işte ekonomi bu yüzden kötü derseniz bu saçma ötesi bir şey olur. Hile yapılması kötü ekonomiye %100 sebep olmaz. Her ülkede bu durumlar vardır denetlenmelidir.
    Ama Kötü ekonomi Ülkedeki hile,hurda,************** vakalarının artmasına %100 kesin olarak sebep olur.
    İnsanlar ekonomi kötü olduğu için hile yapmaya zorlanır. Ekonomi iyi iken hile yapan bir halk ise teokratik cahillik ile doludur. Eğitimsizdir. Bilgisizdir. Vicdanını rahatlatan teokratik masalları vardır. Örnek Türkiye.

    Fakirlik insanı en fazla hırsız yapar. Fakirlik insanı Zübük yapmaz, çünkü zübükler fakir olmaz. Zübüklük cehalet sömürme sanatıdır. Sanatın devamı gereği halk cehalete mahkum edilmelidir.
  • 17-05-2022, 01:17:13
    #20
    karikaturname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bazı arkadaşlar hala kapitalizm güzellemesi yapıyor
    Kapitalizm yaşadığımız şey işte, başka kapitalizm yok!
    Kapitalizmde rekabet karların düşmesi eğilimini ortaya çıkarır, bu doğru. Ancak, içinden geçtiğimiz süreci sadece bu doğru üzerinden okumaya kalkarsanız yanlış çıkarımlara varırsınız.
    Uluslararası rekabet, kur dalgalanmaları, üretimden kaçış, gümrük duvarları vb pek çok etken var fiyatların belirlenmesinde. Kimse 10 liraya mal edip 15 liraya sattığı ürünü "artık 20 liraya satayım" diyerek zam yapmıyor. Artan maliyetleri fiyatlara yansıtıyorlar. Enerji, ulaşım, hammadde vb girdilerin maliyeti her gün artarken satış fiyatı da doğal olarak artıyor. Ayrıca yüksek enflasyon olan ekonomilerde paranın hızlı değer kaybetmesi sebebiyle fiyat güncellemesi yapıyorlar. Mesela adam 10 yıl önce ev yapmış, maliyet zaten sabit, harcamalar yapılmış bitmiş. 10 yıl önce 200k tl fiyat biçmiş. Şimdi o eve 2 milyon tl fiyat biçiyor. Çünkü emsal bir evin tekrar yapım maliyeti artmış, emsal bir evin satış fiyatı artmış, o da benzer oranda güncelliyor.
    Forumdaki ticaretlerde neden bir kişi 300 TL'ye satış yaparken bir başkası aynı şeyi 250 TL'ye satıyor peki?
    Çünkü forumda yapılan satışlar büyük oranda hizmet ve kişiler kendi emekleri ile bu hizmetleri veriyorlar. Çoğunlukla girdi maliyeti değişimi vb söz konusu olmadığından kendi emeklerini ucuza satmış oluyorlar. Ayrıca müşteri portföyü oluşturmak, marka tanınırlığı sağlamak, stok tüketmek vb sebeplerle de ortalama satış fiyatının altında satış yapanlar olabilir.
    4 tane telekom şirketinin anlaşarak fiyat aralığı belirleyip, yıllardır altyapılarını geliştirmeye gerek duymaması mı kapitalizm. Müşteri kazanmaya çalışmak yerine rakiplerle anlaşıp müşteriri soymak mı kapitalizm. Devlet ihalelerinde aracılık saçmalığı ile 3 liralık işi 3 milyon liraya mal etmek mi kapitalizim. Bu sistem kapitalizm değil. Zübükizm.
  • 17-05-2022, 01:37:19
    #21
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4 tane telekom şirketinin anlaşarak fiyat aralığı belirleyip, yıllardır altyapılarını geliştirmeye gerek duymaması mı kapitalizm. Müşteri kazanmaya çalışmak yerine rakiplerle anlaşıp müşteriri soymak mı kapitalizm. Devlet ihalelerinde aracılık saçmalığı ile 3 liralık işi 3 milyon liraya mal etmek mi kapitalizim. Bu sistem kapitalizm değil. Zübükizm.
    Defalarca söylediğim gibi devletin denetlemesi gereken şeyler bunlar. 4 firmanın yaptığını tüm ülke görüyor ama devlet görmüyor mu.

    Sistemde açık varsa insanlar bundan faydalanır. Mesele para kazanmaksa hilede yaparlar. Aralarında anlaşarak daha çok para kazanabiliyorsalar Kapitalizme gerek kalmaz anlaşırlar. Vatandaşın bu konuda yapabileceği bir şe yok. Devletin kurumlarının bunları denetlemesi gerekir.

    Farkındaysanız tüm konu dönüyor dolaşıyor denetime çıkıyor. Bende bundan bahsediyorum.

    Ayrıca Ekonomi kötü ise denetimler tam yerinde yapılamaz. Çünkü ekonominin kötü olduğu zamanlarda bu tarz durumlar artar denetim zorlaşır ve devletin vatandaşı ve firmaları aşırı sıkmaması için denetmeleri esnetmesi gerekir. Önüne gelen firmaya ceza yazamaz yani.
  • 17-05-2022, 01:48:07
    #22
    Rothstein adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kapitalizm'in anlamını birçok kişi bilmiyor, kapitalizm demek serbest piyasa demek. Bence kapitalizm’in tek eksiği komünizm’deki gibi kampların olmaması. Sosyalizm’de kalem satmaya çalışırsanız ya da evinizde polisler iş dünyası ile ilgili dergi/kitap bulurlarsa tüm ailenizle beraber gulag'a gönderiliyorsunuz. Solcular ise kapitalizm'de kapitalizm’i ve iş adamlarını eleştirerek, hakaretler yağdırarak evlerine gidip rahatlıkla uyuyabiliyor.
    Açık açık yalan söylüyorsunuz hocam! Sırf kapitalizme karşı olduğu için milyonlarca komünist katledildi. Sadece Türkiyede bile 60-80 arası sosyalist binlerce kişi faşist tetikçiler tarafından katledildi. Latin amerikada her yıl yüzlerce sendikacı faşist tetikçiler tarafından katlediliyor. Endonezyada komünist partisinin yüzbinlerce üyesi, İran KP'si TUDEH'in onbinlerce üyesi katledildi! Ayrıca kapitalizmin katletmesi için ille de komünist olmaya gerek yok! Örneğin Irak, Suriye, Libya ve daha pek çok emperyalist saldırıda milyonlarca insan katledildi. Ama sorsanız kapitalizm sütten çıkmış ak kaşık!
    Bugün Türkiyede hapishanelerde yüzbinlerce insan var, düzen sahiplerine sorsanız hepsi suçlu! Oysa insanları suça iten toplumsal koşullar yok sayılıyor! Yüzbinlerce kişiyi hapishanelere tıkınca kamp adı kamp değil diye masum mu oluyor! 80 darbesinde milyonlarca devrimci işkenceden geçirildi, yüzbinlerce kişi yıllarca yargılandı, onbinlerce kişi cezaevlerinde ölüme terkedilip binlerce kişi işkencelerde kaledildi. Senin yaşadığın dünyadan haberin yok, gelmiş burada ahkam kesiyorsun.
  • 17-05-2022, 01:54:31
    #23
    SEO Expert
    karikaturname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Açık açık yalan söylüyorsunuz hocam! Sırf kapitalizme karşı olduğu için milyonlarca komünist katledildi. Sadece Türkiyede bile 60-80 arası sosyalist binlerce kişi faşist tetikçiler tarafından katledildi. Latin amerikada her yıl yüzlerce sendikacı faşist tetikçiler tarafından katlediliyor. Endonezyada komünist partisinin yüzbinlerce üyesi, İran KP'si TUDEH'in onbinlerce üyesi katledildi! Ayrıca kapitalizmin katletmesi için ille de komünist olmaya gerek yok! Örneğin Irak, Suriye, Libya ve daha pek çok emperyalist saldırıda milyonlarca insan katledildi. Ama sorsanız kapitalizm sütten çıkmış ak kaşık!
    Bugün Türkiyede hapishanelerde yüzbinlerce insan var, düzen sahiplerine sorsanız hepsi suçlu! Oysa insanları suça iten toplumsal koşullar yok sayılıyor! Yüzbinlerce kişiyi hapishanelere tıkınca kamp adı kamp değil diye masum mu oluyor! 80 darbesinde milyonlarca devrimci işkenceden geçirildi, yüzbinlerce kişi yıllarca yargılandı, onbinlerce kişi cezaevlerinde ölüme terkedilip binlerce kişi işkencelerde kaledildi. Senin yaşadığın dünyadan haberin yok, gelmiş burada ahkam kesiyorsun.
    Faşistlerin kapitalist olduğunu mu söylüyorsun? Kapitalistler bu tür şeylerle uğraşmazlar, iyi oldukları için değil, sadece yapacak çok daha önemli işleri var, örneğin şu anda internete girmek için kullandığın cihaz, bu forumun barındığı sunucular, koskoca internet - bunların hepsi dünyayı daha iyi bir yer haline getiren kapitalistler tarafından geliştirildi. Üniversitedeki solcu hocalarını ciddiye almanı önermem, git kitap oku ekonomi ile ilgili.
  • 17-05-2022, 02:05:27
    #24
    Rothstein adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faşistlerin kapitalist olduğunu mu söylüyorsun? Kapitalistler bu tür şeylerle uğraşmazlar, iyi oldukları için değil, sadece yapacak çok daha önemli işleri var, örneğin şu anda internete girmek için kullandığın cihaz, bu forumun barındığı sunucular, koskoca internet - bunların hepsi dünyayı daha iyi bir yer haline getiren kapitalistler tarafından geliştirildi. Üniversitedeki solcu hocalarını ciddiye almanı önermem, git kitap oku ekonomi ile ilgili.
    Senin boyunu bir kaç kere katlayacak kadar kitap okumuşumdur. Faşistlerin kapitalizmin tetikçileri olduğunu bilmeyecek kadar çok biliyorsun! Üniversite okumadım ama, eğer üniversitede hocaların çoğu solcu ise bu bile kapitalizmin akıldışı olduğunun göstergesidir. Dünya eğer yaşanılacak bir yer olabiliyorsa bu kapitalistler sayesinde değil, kapitalistlerin emeğini çaldığı milyarlarca emekçi sayesindedir. Kapitalizmi hayır kurumu sanıyorsun galiba
    Dünyayı yaşanacak bir yer haline getirdiler dediğin kapitalizm sayesinde milyarlarca insan açlık sınırında! Her yıl üç beş tekel daha çok kazanabilsin diye onlarca bölgede milyonlarca insanın kafasına bombalar yağıyor! Sen kendin dışındaki dünya ile pek iletişim kurmuyorsun sanırım, bunlardan haberin yok!
  • 17-05-2022, 02:13:55
    #25
    SEO Expert
    karikaturname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Senin boyunu bir kaç kere katlayacak kadar kitap okumuşumdur. Faşistlerin kapitalizmin tetikçileri olduğunu bilmeyecek kadar çok biliyorsun! Üniversite okumadım ama, eğer üniversitede hocaların çoğu solcu ise bu bile kapitalizmin akıldışı olduğunun göstergesidir. Dünya eğer yaşanılacak bir yer olabiliyorsa bu kapitalistler sayesinde değil, kapitalistlerin emeğini çaldığı milyarlarca emekçi sayesindedir. Kapitalizmi hayır kurumu sanıyorsun galiba
    Dünyayı yaşanacak bir yer haline getirdiler dediğin kapitalizm sayesinde milyarlarca insan açlık sınırında! Her yıl üç beş tekel daha çok kazanabilsin diye onlarca bölgede milyonlarca insanın kafasına bombalar yağıyor! Sen kendin dışındaki dünya ile pek iletişim kurmuyorsun sanırım, bunlardan haberin yok!
    sosyalizm’i de gördük, büyük büyükbabamın 2-3 tane koyunu olduğu için başa geçen komünistler adamı sibiryaya gulag’a göndermişlerdi, orada da öldü, haber alınamadı. Ve açlığın ne demek olduğunu komünist sistemde yaşayanlardan sor. Şu anda açlık mı var? Kapitalistlerin ürettiği 3 liralık hazır noodle gibi yaratıcı ürünler ile karınlarını doyurabiliyorlar insanlar, ekmek almak için sırada beklemiyorlar.

    Komünizmi kübadan miami’ye kıçı kırık teknede kaçan kübalılardan sor
  • 17-05-2022, 02:49:30
    #26
    Rothstein adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sosyalizm’i de gördük, büyük büyükbabamın 2-3 tane koyunu olduğu için başa geçen komünistler adamı sibiryaya gulag’a göndermişlerdi, orada da öldü, haber alınamadı. Ve açlığın ne demek olduğunu komünist sistemde yaşayanlardan sor. Şu anda açlık mı var? Kapitalistlerin ürettiği 3 liralık hazır noodle gibi yaratıcı ürünler ile karınlarını doyurabiliyorlar insanlar, ekmek almak için sırada beklemiyorlar.

    Komünizmi kübadan miami’ye kıçı kırık teknede kaçan kübalılardan sor
    Günde 10-12 saat çalışıp ucuz ekmek kuyruğunda bekleyenlerin olduğu ülkede kaptalizm övüyorsun dikkat ediyorsan. Hergün dünyada açlıktan ölen insan sayısından, açlık, yoksulluk, emperyalist savaşlar vb sebeplerden göçmek zorunda kalan 2 milyar civarı insan var, ama sen hikaye anlatıyorsun. Amerikan emperyalizminin beslemesi olmak için sosyalizmden kaçan bir kaç yüzbin kişi varmış, kapitalizmden kaçamayan milyarlarca yoksul var, hergün onbinlerce mülteci ölüm yolculuğuna çıkıyor kapitalizm sayesinde. Şu forumda bile kendisine gelecek göremeyen binlerce üye var ama sen hala kapitalizm güzelle!