• 18-04-2022, 13:58:39
    #28
    KayipKuzu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    KKM dediğin şey kur korumalı mevduat hesabı sanırım. Bu hesap ortalama %14 ila %15 faiz verir eğer yatırdığın kur ile çekeceğin gün kuru aynıysa 3 aylık vadede ortalama %3 gibi bir faiz alırsın. Kur aşırı yükselirse de aradaki kur farkını alırsın. Burada paranın değerini kaybetme riski hiç yok, kazanma şansı da düşük çünkü kurun yükselmeyeceğinin garantisi yok ama değerini korur. Amaç paranın değerini korumaksa mantıklı.

    Yoksa mevduat hesabımı sorusundaki kastın direkt kur korumasız faize bağlayayım %18-20 faiz alayımsa ben böyle bir şey yapmazdım. kurun 2 haftada 2 katına çıktığı bir ülkede bu riski almak bence yürek ister.

    Şuanda bir çok yatırım aracı kardan çok zarar getirecek potansiyelde, neden mi?

    Altın şuanda tarihinin en yüksek seviyesinde, 2000$ ons neredeyse.
    Borsa şuan yine tarihin en yüksek seviyesinde, bist 100 2.500 dolaylarında geziyor.
    Kripto desen ortalık alev almış, dibin dibi varmış onu öğrendik. Buradan nereye gideceği muallakta.
    Amerikan borsa - tahvilleri çok şişmiş durumda, fed'in faiz artıracağı ön görülüyor ve bunlarda da düşüş olması hayli yüksek ihtimal.

    Yatırımda uzman değilsen parayı birim olarak korumak, bunu istersen kur korumalı TL mevduat istersen dövizde tutmak olarak gör her türlü bence iyi seçenek gibi duruyor.


    Tabi bunlar benim görüşüm, kendi yatırım şeklini araştırarak şekillendirmen daha yararlı olur.
    Dolar alıp tutalım yani hocam
  • 18-04-2022, 13:59:20
    #29
    KayipKuzu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    KKM dediğin şey kur korumalı mevduat hesabı sanırım. Bu hesap ortalama %14 ila %15 faiz verir eğer yatırdığın kur ile çekeceğin gün kuru aynıysa 3 aylık vadede ortalama %3 gibi bir faiz alırsın. Kur aşırı yükselirse de aradaki kur farkını alırsın. Burada paranın değerini kaybetme riski hiç yok, kazanma şansı da düşük çünkü kurun yükselmeyeceğinin garantisi yok ama değerini korur. Amaç paranın değerini korumaksa mantıklı.

    Yoksa mevduat hesabımı sorusundaki kastın direkt kur korumasız faize bağlayayım %18-20 faiz alayımsa ben böyle bir şey yapmazdım. kurun 2 haftada 2 katına çıktığı bir ülkede bu riski almak bence yürek ister.

    Şuanda bir çok yatırım aracı kardan çok zarar getirecek potansiyelde, neden mi?

    Altın şuanda tarihinin en yüksek seviyesinde, 2000$ ons neredeyse.
    Borsa şuan yine tarihin en yüksek seviyesinde, bist 100 2.500 dolaylarında geziyor.
    Kripto desen ortalık alev almış, dibin dibi varmış onu öğrendik. Buradan nereye gideceği muallakta.
    Amerikan borsa - tahvilleri çok şişmiş durumda, fed'in faiz artıracağı ön görülüyor ve bunlarda da düşüş olması hayli yüksek ihtimal.

    Yatırımda uzman değilsen parayı birim olarak korumak, bunu istersen kur korumalı TL mevduat istersen dövizde tutmak olarak gör her türlü bence iyi seçenek gibi duruyor.


    Tabi bunlar benim görüşüm, kendi yatırım şeklini araştırarak şekillendirmen daha yararlı olur.
    Teşekkürler aynen mevduat %20 faiz veriyor. Kur korumalı mevduat %17. Kur sabit kalırsa %3 gibi bir zarar olacak.
    Anladığım kadarıyla kur korumalı mevduat öneriyorsunuz. Peki euro,dolar,sterlin hangisine bağlanmalı?
  • 18-04-2022, 14:07:48
    #30
    Bunu alın veya şunu alın demiyorum dostlar yanlış anlaşılmasın, sadece riskleri göstermek istiyorum. Herkesin yatırım profili farklıdır, ben güvenli yatırımcıyım. yatırım yaparken ki amacım kazandırmasından ziyade öncelikle anaparayı korumak. Ben risk seviyorum diyorsanız farklı alternatifler aranabilir. Dolarda kaybettiriyor, abd enflasyon %8'e dayandı, bu demektir ki doları olanın parası %8 eridi.

    Bu konuda bankanın yatırım portföy testleri var onlara katılabilirsiniz. Ben parayı buna yatırın demiyorum, sadece yatırımı yaparken ürünün geçmişine bakarak riskleri değerlendirin, dip noktasını ve ath noktalarını bilin ve ona göre yatırım yapın diyorum.

    Euro,dolar,sterlin hangisinden bağlayayım dersen çok büyük paralarla oynamadığın sürece zaten birbirine orantılı gider bunlar, 0.1 kayma tolerasnı olur oda 3-5 güne toplar kendini. Senin sürekli al-sat yapma şansın yok banka makası ve kambiyo vergisinden dolayı, o yüzden pek farkı olmaz. Tabi dolar anlık kırılmalardan en az etkilenen olduğu için daha çok tercih ediliyor.
  • 18-04-2022, 14:13:05
    #31
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hiç uğraşma dolar ile Kur korumalı mevduat hesaba geç. Yükselse farkı devlet veriyor. Düşşe veya sabit kalsa bankanda faizi alıyorsun . Her durumdan kazanan yine hesap sahibi. Yok Dolar düştü , yok yükseldi, yok dolar 30 olacak 50 olacak diyenlerinde gazından kurtulup , tepeden girmemiş olursun .
  • 18-04-2022, 16:47:17
    #32
    Gümüşşşşşşşşşşşşşt
  • 19-04-2022, 18:21:19
    #33
    KayipKuzu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunu alın veya şunu alın demiyorum dostlar yanlış anlaşılmasın, sadece riskleri göstermek istiyorum. Herkesin yatırım profili farklıdır, ben güvenli yatırımcıyım. yatırım yaparken ki amacım kazandırmasından ziyade öncelikle anaparayı korumak. Ben risk seviyorum diyorsanız farklı alternatifler aranabilir. Dolarda kaybettiriyor, abd enflasyon %8'e dayandı, bu demektir ki doları olanın parası %8 eridi.

    Bu konuda bankanın yatırım portföy testleri var onlara katılabilirsiniz. Ben parayı buna yatırın demiyorum, sadece yatırımı yaparken ürünün geçmişine bakarak riskleri değerlendirin, dip noktasını ve ath noktalarını bilin ve ona göre yatırım yapın diyorum.

    Euro,dolar,sterlin hangisinden bağlayayım dersen çok büyük paralarla oynamadığın sürece zaten birbirine orantılı gider bunlar, 0.1 kayma tolerasnı olur oda 3-5 güne toplar kendini. Senin sürekli al-sat yapma şansın yok banka makası ve kambiyo vergisinden dolayı, o yüzden pek farkı olmaz. Tabi dolar anlık kırılmalardan en az etkilenen olduğu için daha çok tercih ediliyor.
    Yani neyi önerirsiniz hocam en risksiz
  • 19-04-2022, 18:25:18
    #34
    alperweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gümüşşşşşşşşşşşşşt
    20’senedir bir şeyler alır satarım gümüş öyle acayip deli bana hiç kazandırmadı en iyisi altın ve dolar ya bana göre
    Uzun vade bilmem en fazla 1 sene bekleye biliyorum zaten ama gümüşte o ivmelenmeyi ben kaçırıyorum
  • 20-04-2022, 00:23:58
    #35
    HazarHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    20’senedir bir şeyler alır satarım gümüş öyle acayip deli bana hiç kazandırmadı en iyisi altın ve dolar ya bana göre
    Uzun vade bilmem en fazla 1 sene bekleye biliyorum zaten ama gümüşte o ivmelenmeyi ben kaçırıyorum
    Doların yerini dijital para alırsa Ne olur
  • 20-04-2022, 09:59:14
    #36
    Erkm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doların yerini dijital para alırsa Ne olur
    Abd yıkılmadığı sürece dolara hiç bişey olmaz. Usdt tether en çok işlem gören çiftlerden, corona başlangıcında btc bile 35binTL yi gördüğünde, dolar her zaman dimdik ayaktaydı